Recenzie (431)
Studio 30 Rock (2006) (seriál)
1. série Pro nováčky především trpělivost, protože Studio 30 Rock se rozjíždí velice rozvážně. Prvních pár dílu se i přes slibný námět a dvě výborné hlavní postavy nezmůže na nic víc, než obklopit se karikaturama jejichž vrcholný humor je konfrontace s trapnou situací. Ale od 5.-6. dílu tyto problémy úplně sami vyšumí. Tracy Morgan aka Tracy Jordan přestává mít nutkání vyrovnat se Chrisu Rockovi s Martinem Lawrencem v pozici nejprotivnějšího negra (no rasism) v Hollywoodu, Jane Krakowski už není je blbá blondýna a Judah Friedlander jen úchylnej geek. Tina Fey s pozice autorky pak zásobuje postavy popkulturními odkazy plnými doušky, někdy i přestylizovaným product placementem a především sadou prudy na americkou republikánskou politiku. To jsem se pak i divil, jak jim to NBC (když Bush byl ještě v úřadě) vůbec povolila a taky, že zaplavou cen Emmy akademici ukázali své politické sympatie. 2. série Za plný počet.
Život Briana (1979)
Další ukázka pokrytectví a úzkoprsosti jedné nemalé skupiny lidí, pramenící z nepochopení. A jak se i páni v tomto dokumentu shodli, také jejich nejucelenější film, co se vyprávění týče. Určitě moji nejoblíbenější MP, a to nejen troufalostí píchnout si do tak ožehavého tématu, kde jeden týpek na jakémsi kopci byl jen zapomenutelná vedlejší postava.
Bowling for Columbine (2002)
Jak mě ale v průběhu filmu začala sr*t ta Moorova neomalenost, brát svůj skreslený pohled za světanázor. Na druhou stranu, hezky-česky, na každem šprochu, pravdy trochu.
Krajné medze (1995) (seriál)
Díl s parazitujícími emzáckými pavouky je pro mě Největší scénaristickej výjeb v historii televize, tak nízko mi brada nikdy předtím ani potom nepadla. Dílu bylo moc, kvalita tím samozřmě musela kolísat, někdy se potvrdila hitovost autorů ze špiček knižního sci-fi, a tak rozhodně zasloužené 4 *.
Lietajúci cirkus Montyho Pythona (1969) (seriál)
Seriál, který daleko překročil hranici běžně akceptovatelného humoru a který dělí diváctvo pouze na dvě poloviny. Ty, co to chápou a ty co jim nezapaluje.
Nirvana Unplugged In New York (1993) (koncert)
Abych se přiznal, nikdy se mi dosud nepodařilo tento záznam vidět v celku, jen pouze některé vybrané skladby. A proč se to vůbec dovoluju hodnotit a k tomu ještě za 5*? Protože kolik obyčejnejch smrtelníků si pod termínem Skupina Unplugged, představí něco jinýho než Nirvanu v New Yorku. A pro mě osobně taky další důkaz toho, že Curt byl strašně svojskej týpek.
Čo žerie Gilberta Grapea (1993)
Co žere Gilberta Grapea? V rámci faktu jsem se nedozvěděl vůbec nic převratnýho, protože takovou prudu jako Gilbert zažije každej druhej smrtelník na této planetě. Kdybych to formuloval Co žere mě?. Tak bych si prosil vysvětlit, co mě bere na filmu s tak nudnou atmosférou z největšího zapadákova na sever od Pecosu, že když na něj takhle narazím v TV, nejsem schopnej do závěrečnejch titulků přepnout na jinej kanál. Nice.
Doktor Živago (1965)
Více než tříhodinový kolos, který mě krom uhrančivého Sharifa a překrásné Julie Christie zaujal především fantastickou výpravou, která se dnes (kromě jedniček a nul) už vůbec nenosí. A tak narozdíl od Lawrence, kde to obstaraly jen různé variace pouště, nemám nutkání střihačům zasahovat do řemesla. Prostě romantyčka jak bejk.
Nagano 1998 - hokejový turnaj století (1998)
A mě zajímá, kdy se dozvíme kdo zablil ten keřík pod oknem Pražského hradu onoho památného večera, když se kucí vratili s Turnaje Století?
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Bych si dovolil lehce parafrázovat...„Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností, sobectvím a tyranií lidské zloby. Požehnán buď ten, kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty, neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí....“ Tak nějak to v tom bylo, ne?