Posledné recenzie (149)
#annaismissing (2023)
Na české poměry kvalitní thriller pracující v rámci žánru a stopáže vcelku obstojně s moderními tématy (bezpečnost na internetu, sociální sítě, dospívání, vztahy v rodině). Scénář je místy sice kostrbatý, ale díky struktuře vyprávění, efektivnímu střihu a práci s obrazem je film napínavý od začátku až do konce. Dílčím kladem jsou solidní herci, kde střední generaci snaživě doplňují mladí a myslím, že např. Alexandra Vostrejžová před sebou má nadějnou budoucnost. Zahraničním pohledem není #annaismissing ničím zajímavá, ale v rámci české tvorby jde o jednoznačný nadprůměr.
Taylor Swift: The Eras Tour (2023) (koncert)
Taylor jsem znal jako populární zpěvačku, o kolo které se poslední dobou dělá "zbytečně" moc humbuku. Ale když ji Time vyhlásil osobností roku, udělal jsem si malou rešerši a s údivem zjistil že její The Eras Tour je nejvýdělečnější turné všech dob a že Taylor je velký kulturní fenomén. Tento film lze brát "jen" jako záznam z turné... Jenže je to opravdu velmi dobře natočený záznam z takového turné, jehož produkční kvality a umělecká režie budí respekt. Pár písniček mě nudilo, nějaké mě očekávaně nadchnuly (př. 22, All Too Well) a dost dalších mě k mému překvapení v koncertní podobě bavilo taky (př. LWYMMD, Cruel Summer, tolerate it). Swiftie nejsem a nebudu ani omylem, ale tenhle krátký exkurz do světa "swiftmánie" jsem si užil.
Black Widow (2021)
Po Endgame mě MCU prakticky přestalo zajímat a 4. fáze se moc nepovedla ale nakonec jsem se rozhoupal dát jí šanci. První na pásce je Black Widow, která patří ke slabším marvelovkám a kterou měli vydat ještě před Endgame, jelikož nyní je víceméně zbytečná. Ale přinejmenším tři věci se mi líbí: 1) dokreslení a uzavření postavy Černé vdovy; 2) akční pasáže v první půlce, které jsou bližší Bourneovkám/Bondovkám nežli typickému marvelímu superhero mlácení; 3) na poměry MCU nezvykle mrazivé úvodní titulky. Škoda že syrovost a špionážní styl se ve druhé půlce překlopily do klasické marvelí šablony.