Recenzie (35)
Devětatřicet (2022) (seriál)
Na korejské seriálové standardy neuvěřitelně kvalitní dílo. Událost nemoci v terminálním stádiu nabízí tvůrcům mnoho příležitostí k emocionálnímu tlaku na diváka, ale tady se tomu dokázali vyhnout. Taková situace v životě je sama o sobě emotivní a existenciální, nepotřebuje žádné podpůrné projevy předváděného zoufalství. Všechny tři hlavní herečky, Son Ye-Jin, Jeon Mi-Do i Kim Ji-Hyun odvedly dokonalé výkony.
Geu hae yeoreum (2006)
Dvě pozitiva: Korejský venkov z konce šedesátých let - věrohodně zobrazený souběh lidstva obdivujícího první žárovku, a současně přistávajícího na Měsíci. - A drsný přechod z romantického příběhu, do politického vězení - hlavně velmi uvěřitelné "sesypání" se frajírka Suk Younga v bezprávném postavení. Takhle to asi dopadá s většinou odpůrců totalitních režimů, když se na ně moc zaměří. Nemají šanci zachovat si důstojnost, odolat.
Robinson Crusoe (1997)
-70 % za hloupé násilné předělávání originálu. - Dneska by Daniel Defoe přes cenzuru neprošel.
Bang Bang! (2014)
Posaďte se, nepřemýšlejte, neptejte se, nechte se vodit - a bude se vám to líbit. Za dvě a půl hodiny vstanete relaxovaní, odpočinutí, s notnou dávkou optimismu v těle. Bang Bang používá nejosvědčenější a divácky nejzábavnější postupy ze všech akčních filmů světa - od doby kdy Jean Belmondo na filmová plátna vstoupil. Dávám 80% avšak ve své kategorii je to 100% film. - Snad jen, trochu kratší to mohlo být.
Antikrist (2009)
Režisér se nejspíš řídil heslem, že čím víc absurdit bude klást za sebe, tím větší zmatek vyvolá v hlavách diváků, a ti si budou říkat: "přece v tom něco musí být". Nikdo nepřizná, že v tom nic nenašel. - Věřím, že si Trier při natáčení 'vychutnal' velikost svého uměleckého intelektu, ale v tomto filmu je nahý. - A jestli chtěl Trier zahrát na strunu genderu, žen a mužů, tak se mu to nepovedlo. Zcela se minul s realitou lidské společnosti - té euroamerické zvlášť.
Gongbum (2013)
Zajímavé téma, bohužel nevyužité, protože se nesoustředilo na charaktery hlavních postav, ale jaksi "poskakovalo" po různých subtématech, aniž by ta byla důvěryhodná - navíc tu a tam ani nebyla pochopitelně dořešená. O nešvaru, že polovina korejské populace ve filmech leží v kritickém stavu v nemocnicích nemluvě. Jediné proč stojí za to tenhle film vidět jsou Son ye-jin a Kap-soo Kim v hlavních rolích.
Všemohúci (2015) (seriál)
I když mám Jennifer Carpenter rád, nelíbí se mi to. Seriál založený na hlavní postavě která prostě spolkne pilulku, a 'problem solved' je sprostě odfláknutý. - Tahle podívaná není dokonce ani oddechová, je totálně nudná. 30%
Dobrá manželka (2009) (seriál)
Jeden z nejlepších seriálů co jsem kdy viděl. Vynikající herecké obsazení (skvělá Julianna Margulies), včetně mužských postav. Přes množství dílů stále originální scénáře k nim. Svět neustálé přetvářky a absolutní nejistoty, nemožnosti komukoliv věřit - a i když je tato "struna" nadužíváná, zase tolik nevadí, beru ji jako zhuštění času. Stejně tak i dost nápadnou politickou korektnost. Tyto vady herecké výkony a dramatičnost spolehlivě překrývají. 90 %
Trója (2004)
Povrchní a přes svoji délku uspěchaný film. - Jsou legendy, které je třeba ctít.
Ecce homo Homolka (1969)
Veselohra o žalostné lidské existenci.