Recenzie (499)
Epitaf (2004) (seriál)
Pro někoho znuděného americkou tvorbou přínáší Epitafios mnoho nového. Důraz klade na co nejvěrnější vyjádření emocí hlavních postav, má opravdu nesmírně hutnou atmosféru, která postupně ještě více zesiluje. Scénář často překvapí jak chytře a umně je napsaný, za celých 13 dílů mi nepřišlo, že by Epitafios působili jakkoli nerealisticky, což je jednou z jeho nejsilnějších zbraní - všechny události a dialogy jsou přirozené a výborně se dohromady propojují. Také se vyhýbá většině obyčejných klišé.
Alica v krajine zázrakov (2010)
Tim Burton prostitutem...a nezachrání to ani párek roztomilých králíků a jedna rozpustilá myš.
Moon (2009)
Chytrá myšlenka neospravedlňuje tvůrce vykašlat se na všechny ty logické nesrovnalosti a film nechat s četnými dírami. Moon dokáže probudit v divákovi emocionální odpověď, ale i přes to jak dobře je natočený ho nedopracovaný scénáři sráží o třídu dolů.
Avatar: Posledný vládca vetra (2010)
Pro mladší ročníky to může být velice poutavý film. Shyamalan, jakkoli se režisérsky vyčerpal, je totiž stále velice dobrý vypravěč a Poslední vládce větru není typický hollywoodský blockbuster, je značně ovlivněn buddhismem a právě proto bude u mladších diváku přijmut s větší otevřenosti a předsudky.
Hrdinovia a zbabelci (2007)
Chvalitebná Redfordova snaha o jakési zatažení diváka do politické debaty. Jenže ta debata má prošlé datum a je značně jednoduchá a zbytečně podbízivá. Celkově mi to připadalo jako intelektuální onanování, z Toma Cruise dokázal Redford vyždímat maximum, ale postava Meryl Streep je ku škodě velice plochá.
Kings (2009) (seriál)
Výjimečné zpracování se skvělým vizuálem a herci, ale pro člověka s demokratickými ideály v mysli je zde koncept království k neuvěření. Navíc celá postava Davida působí až moc naivně a jeho počáteční charakterový vývoj se točí v kruhu několikrát.
Predátori (2010)
Velice solidní zpracování, narozdíl od tragických předchůdců. Zpočátku se inspiruje prvním dílem, což vůbec nevadí, a v druhé polovině přihazuje několik inovativních prvků a pár dobrých zvratů - všechno dobře zakomponované. Atmosféra ke konci začíná být opravdu hutná a frenetické finále za to tedy stojí. Brody i Braga do svých rolí zapadli tak akorát. Příjemná akční oddychovka.
Impérium - Mafie v Atlantic City (2010) (seriál)
Nemohu si pomoci, ale Steve Buscemi se do role vůbec nehodí, spíš než gangster působí jako hodný pán odvedle, naopak Michael Shannon potvrzuje obrovský herecký kapitál. A ta vizuální dokonalost tvořená pastelkovými barvami a falešným pozadím mi taky není po chuti.
Mandžuský kandidát (2004)
Značně podhodnocený film, další z možná šílených nápadů na první pohled, ale při zamyšlení nad průběhem krize v souvislosti s "too-big-to-fail" bankami není úplně tak od věci myslet si, že je možné aby nějaký private equity fund měl svojí velikostí ambici ovládat svět a opravdu tak činit. Někomu může vadit dlouhá stopáž a ne-mainstreamové režisérské pojetí, ale film odmění jenom trpělivého diváka, Denzel zachycuje perfektně takovou prázdnou schránku člověka a vůbec všichni herci hrají na sto procent pod vedením úžasného Jonathana Demmea.
Stav ohrozenia (1998)
Trochu matoucí je na první pohled rok vydání tohoto filmu, 1998?, divákovi, který vidí Stav obležení po zkušenosti s 9/11 musí připadat film diametrálně odlišný než pokud by ho viděl hned po premiéře. Sice uplynulo už 12 let od jeho vydání, ale v dnešní době je o mnoho víc aktuální než byl v roce 1998. Týrání vězňů a hlavně poselství o tom, že ne všichni muslimové jsou teroristi, má opravdu obrovský přesah. Zwick se tady teprve asi zacvičoval, film jako celek je nudný a většina herců hrají pod své možnosti, hlavně Anette Benning je otravná a nepřitažlivá.