Recenzie (51)
Šílení (2005)
Cesky film roku 2005 - ... . To co predvadi Svankmajer je vskutku dechberouci. Tezko zhodnotit filozoficke uvahy, jelikoz si je kazdy vylozi po svem (ovsem monology Trisky ali. Markyze jsou uzasne). Stejne tak tezko zhodnotit cestu, jiz se vydal, tj. propojeni realneho sveta se svetem 19. stoleti. Co mne vsak velice potesilo byl fakt, ze Sileni je dalece pochopitelnejsi nez napr. Lekce Faust, u ktere jsem byl zcela mimo. Herecke vykony osciluji mezi Triskou, Duskem a Geislerovou - Triska a Dusek jsou blazni k neuvereni, avsak Geislerova, napr. oproti Stesti, trochu prehrava. Vytvarna stranka filmu, jak to u Svankmajera byva, je zcela specifickou zalezitosti, kterou muzu - ale kazdemu asi maso lezouci do nastennych hodin nesedne; stejne tak jsou pusobive i jednotlive interiery. Svankmajer si z Poea vzal doopravdy jen spetku, hlavne do prvni poloviny filmu, ke ktere dodal mnoho svych udelatek, avsak vysledek je konzistentni. Se Stestim, ceske filmy, ktere mne za posledni dobu velice nadchly.
Kľúč (2005)
2* pouze za peknou pointu, jinak neni tento snimek nicim vyjimecny... o nejakem napeti se vubec neda mluvit, rozuzleni prichazi brzy, jedine v cem je tento snimek dobry, cimz myslim alespon trochu prumerny nez podprumerny, je pekna kamera. Vse.
Země (1996)
Kamarad: "Tak na co dnes budeme koukat?" Ja: "J. Medem - Zeme" Kamarad: "Hmm, a o cem to je?" Ja: " Hlavni postava je hubic stinek" Kamarad: "Coze? O tom se da natocit film?" Ano, o tom se vazne da natocit film. Nadmiru poeticky a prodchnuty mystikou. J. Medem opet dokazuje sve kvality, v tomto neobycejnem snimku.
Pí (1998)
Minimalizace teorie vseho na jedine cislo? Toto tema si mohl vzit k zpracovani snad doopravdy jedine Aronofsky (no zajimalo by mne jak by to dopadlo pod taktovkou Lynche) a ze se mu to neuveritelne dari... Nemam rad styl hudby, kterou pouzil - presto dokonale pasovala; mam radeji barvy - Aronofsky zvlolil 2, a opet trefne; neznal jsem herce hlavni postavy - a presto mne jeho vykon nadchl. Kamera, strih, rezie - vyborna, coz Aronofsky potvrdil ve svem dalsim dile.
Tanečnica v tme (2000)
Triere, konec jsi tedy hodne prehnal, ale jinak je cely film abs. vyjimecnou zalezitosti, s tvym nesmazetelnym rukopisem. Mimochodem ti dekuji za cestu k Bjork.
Crazy (2000)
Byt mi 16 urcite ten film beru jinak, ale ted ho chapu jako lepsi variantu americkych filmu (ne nutne vsechny, ale povetsinou) na stejne tema, avsak taktez jako slabsi heterosexualni verzi Sommersturmu :-)
Štěstí (2005)
Prvni polovina je pomalejsim rozjezdem pro uzasnou druhou polovinu.. .Slama svym stylem Divokych vcel natocil ohromne pusobivy snimek a narozdil od Triera - a patri mu za to me dekuji - citove nevydira, ba naopak emotivni kolizi predklada v te nejprirozenejsi podobe...
Vtedy na Západe (1968)
vse uz bylo bohuzel napsano takze holt "jen" *****
Yeopgijeogin geunyeo (2001)
dokonale pohlazeni po dusi :''''''''''''-) :-)
Kocka 2: Hyperkocka (2002)
proste klasicka zpatlana unila dvojka