Recenzie (139)
Starci na chmelu (1964)
Film o individualismu, který se netrpí. Snaha žít po svém se ale nedá umlčet. Ve svý podstatě road movie (haha) s perfektními písničkami a celkovým kouzlem šedesátých let. A to já rád :-)
Guľový blesk (1978)
Vážné téma v komediálním obalu aneb typický rukopis tandemu Svěrák/Smoljak. Tenhle film je totiž o strachu ze stáří a z pomíjivosti a touze po sobě něco zásadního zanechat. Radosta - právník v bezčasí 70. let - si staví svůj životní monument. Krásné obrazy našeho směšného a trapného snažení v kontrastu s věčnou a stacionární Prahou. Postava Josefa Abrháma skvěle glosuje upachtěnost lidského údělu.
Vesničko má středisková (1985)
Krásný film, který sice prvoplánově baví množstvím "hlášek", ale pod komediální slupkou skrývá dojemný příběh o lidské osamělosti. Hlavní postava Otíka nikoho nemá, lidé ho nechápou, případně jeho prostoduchosti rovnou zneužívají. Proto se spoléhá na pana Pávka, který se o něj stará jako o vlastního (je to prostě správnej chlap za všech okolností). Krásná je postava doktora, který - ačkoliv věčně lítá někde na obláčku a neustále se "kochá" - dokáže rázně hasit problémy v obci a suverénně tak platí za největší morální autoritu. Třešinkou mnohovrstevnatém filmovém dortu je pak kritický pohled na neustále pronikání městské kultury na vesnici. Jsem zvědavej, kolik zajímavých drobností objevím ve filmu příště...
Občiansky preukaz (2010)
Příjemné překvapení!
Krstný otec II (1974)
Veledílo! Robert De Niro je úchvatný...
I Love You Phillip Morris (2009)
Příjemné překvapení! Jim Carrey mě s každým dalším filmem baví víc a víc
Mary a Max (2009)
Spolu s Ratatouille můj nejoblíbenější animovaný film vůbec!
Wallace a Gromit: O chloupek (1995)
Moje první seznámení s Wallacem a Gromitem. Ihned jsem si je zamiloval!
Návrat oživlých mrtvol (1985)
Úsměvná nostalgie!
Albín menom Nói (2003)
Drsný severský přístup k humoru mě prostě baví!