Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Dráma
  • Akčný
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenzie (18)

plagát

Nosferatu (2019) (seriál) odpad!

Neskutočná zrúdnosť, rozťahaná hovadina, bez zmysluplného deja, s nesympatickými, anemickými, hlúpymi postavami. Za toto by mali zatvárať.

plagát

Outsider (2020) (seriál) 

Prvé diely ešte ako tak otvorili zaujimavú, neopozeranú dejovú líniu, ale zvyšok je katastrofálna nuda. Ešte aj tá "temná" atmosféra je násilná, preťahovaná do úmoru. Hlúpe reakcie, nesympatickí herci a stupidný záver, po ktorom posledná epizóda ešte zhruba dvadsať minút pokračuje... Počas tých dvadsiatich minút sa neudeje NIČ a divák pri titulkoch zostane s otvorenou hubou civieť na obrazovku a pýta sa: "Prečo???" Mne to prišlo, ako keby tvorcovia skúšali, akú najväčšiu volovinu dokážu ľuďom predať. Keby nebola korona, ani to nedopozerám.

plagát

Neuvěřitelná (2019) (seriál) 

Sľúbil som si, že nebudem komentovať nekritické oslavné ódy tunajších superaktívnych prispievateľov, na základe ktorých som sa, žiaľ, do tohto paškvilu pustil. Tak nebudem. Azda len toľko, že idem hľadať funkciu, ktorá zaistí, že sa mi nebudú zobrazovať. K seriálu - kto chce vidieť nudnú, rozťahanú, nezáživnú (pravdepodobne reálnu) policajnú prácu v celej jej otravnej paráde, pre toho je seriál asi OK. Ale z môjho pohľadu sa to aj s týmto zámerom dalo urobiť omnoho, omnoho lepšie. Ďalej sa možno vyskytne nejaký ten SPOJLER. O čom to celé je? Dievča s ťažkým detstvom znásilni neznámy úchyl a dvojica obstarožných, lenivých detektívov ju zmanipuluje, aby svoju výpoveď odvolala. Tým sa z nej stane všetkými odmietaná klamárka, na pokraji samovraždy. Do prípadu sa však vloží neprirodzená, extrémne až nasilu chápavá vyšetrovateľka, nepekná citovo plochá žena, ktorá sa spojí s ďalšou nepeknou a citovo ešte plochejšou vyšetrovateľkou a po kúskoch (naozaj veľmi po kúskoch) odhaľujú stopy k páchateľovi. Nevadilo by, že krásy veľa nepobrali, ani že majú byť akoby pozitívnym protipólom k mužom, keby.... keby to aspoň dobre zahrali. Žiaľ, ak aj zo seba dostanú nejaké emócie, sú neprirodzené, neuveriteľné (možno preto názov filmu :)), ich pokusy o chlapský humor vyznievajú trápne a bezpohlavne. Sú natoľko nezaujímavé, že "výlety" do ich súkromia, či rádoby filozofické kecy som už po druhom dieli preskakoval. (vďaka za seriálové servery). Ostatné postavy na tom nie sú o moc lepšie a v konečnom dôsledku jediná prirodzená a uveriteľná je prvá obeť - Maria, ktorá má, paradoxne, počas ôsmych dielov málo priestoru. Šialene sa to celé ťahalo a aj s veľkými skokmi to bolo miestami utrpenie. Bol som však zvedavý, ako to celé dopadne. Nakoniec som sa dočkal, pretože posledný diel bol vcelku dobrý. Keby z toho urobili trojdielnu minisériu, možno by moje hodnotenie vyzeralo inak. Takto dávam jednu hviezdu za fakt, že pohľad do absurdity systému a na realitu života vo vražedne povrchnej spoločnosti bol zaujímavý a druhú za Mariu, ktorá to podľa mňa zahrala na výbornú. Zvyšok je katastrofa.

plagát

Ray Donovan (2013) (seriál) 

Pozoruhodná kombinácia škaredých ľudí so zväčša krivým charakterom, s neskutočne depresívnym dejom a prostredím.... Asi to nie je zlé, keď po desiatom dieli kloikám ešte na ďalší, ale... je to obraz života, ktorý nechcete žiť, ktorý nemotivuje, ktorý spôsobuje smútok a nechuť... nájsť medzi "hrdinami" niekoho aspoň trochu sympatického je pre mňa vážne problém. Vedieť to dopredu, obídem tento seriál širokým oblúkom.

plagát

Hardcore Henry (2015) 

Prečo??? Prečo sa nakrúcaju takzvané alternatívne filmy, s biednym scenárom, nulovým hereckým výkonom a tragikomickým dejom? Prečo sa tvorcovia zameriavajú hlavne na oligofrenikov a decká? Prečo každý chce byť tak zúfalo originálny, keď dobrých klasicých filmov je v novodobej produkcii tak biedne málo? Je mi jasné, že vysoké hodnotenie tohto psychobordelu vyplýva z neuspokojiteľnej túžby klasikou unudených členov čsfd po niečom novom. Ale toto je za hranicou akéhokoľvek vkusu, niekde na úrovni hráčskych youtuberov. Ak nie pod ňou. Nehodnotím, lebo somto nevládal dopozerať. Pre mňa je to ale nekonečná séria núl.

plagát

Podfukári (2013) 

Svižné, vtipné, ľahké, nápadité. Žiaľ, zhruba od polovice film stráca grády a finále je nekonzistentný, za vlasy pritiahnutý trapas. Akoby poslednú tretinu režíroval niekto iný... Škoda, ale aj tak štyri. V prvej časti som sa výborne bavil.

plagát

Vice (2015) 

Mám za sebou pár fajn filmov, takže najvyšší čas na prúser. A parádny. Dobrý nápad, ale kvalitne zbastardený. Willisa by som v tomto braku nečakal. Nešlo to ani dopozerať. Jediný bod za peknú blondínku.

plagát

Meins (2006) 

Nemecký, nezávislý, nízkorozpočtový film z produkcie režiséra Christiana Pflegera nakrútený v Palma de Mallorca v roku 2006. Hoci sa prakticky celá línia príbehu odohráva v priestoroch jedného veľkého domu s minimom hercov, film otvára otázky, ktoré diváka nútia k zamysleniu. Mladá, krásna Danielle (Tina Grawe) zistí neveru svojho partnera Phillipa (Johannes Helmig). Rozhodne sa mu pomstiť a pri milostných hrách mu nasadí na ruky putá. Zrazu si uvedomí, že Phillip je v jej moci a vymyslí plán. Zatvorí ho vo vínnej pivnici v prízemí domu, úplne odreže od sveta a urobí ho na sebe závislým. Phillip spočiatku bojuje, protestuje, ale ak nechce zomrieť od hladu, nakoniec sa podriadi a prijme Daniellinu nadvládu. Týždne ubiehajú a záletník, ktorý dovtedy striedal partnerky ako na bežiacom páse, sa zrazu mení. Moc, ktorú nad ním Danielle získala, mu začína vyhovovať. Neutečie, ani keď mu známa, ktorá ho v pivnici objaví, ponúkne pomoc, pričom sa snaží dôvody (už dobrovoľného) väzenia racionalizovať. Danielle vyhráva na celej čiare...ale začína zisťovať, že to, čo z Phillipa "stvorila" vlastne nechce... http://www.daniellesprisoner.com/

plagát

Hon (2012) 

Nečakal som veľa, ale dostal som toho až až... Kopec adrenalínu, hnevu, pocitu bezmocnosti. Miestami mi bolo nevoľno, miestami som pociťoval zúrivosť. Skvelý film, až neskutočne pravdivý a príbeh, žiaľ, priveľmi uveriteľný. To nie je len o deťoch z porcelánu, tie klamú pri akejkoľvek forme výchovy. Je to skôr o stupidite ľudského stáda, lacnom hrdinstve tupého davu, manipulácii a paranoji dnešnej spoločnosti neschopnej izolovať vinných a paušálne podozrievať všetkých. Pokojne aj za cenu zničenia života jednotlivca. Veď možno to neurobil, ale oni chcú verejného nepriateľa. Predsa nepriznajú, že sa zmýlili. Pri dnešných psychologických metódach, pri evidentných klamstvách vyšetrovaných detí, stále na hlavnom hrdinovi zostal tieň podozrenia a nedôvery. Hocako iracionálny... Iste - sú tam nedostatky - ako divák by som chcel sledovať rozhovorThea a Lucasa počas nočnej návštevy, prijal by som aspoň niečo z priebehu vyšetrovania, práce psychológa s malou Klárou, čokoľvek čo by ukázalo aspoň nejaký postih infantilnej riaditeľky materskej škôlky za spustenie hromadnej hystérie a šikany... Rovnako mi nesedelo, že režisér proste vyhodil z príbehu rok a hlavne prvé dni po odhalení pravdy, ani si neviem predstaviť, že by som si na Lucasovom mieste dokázal podať ruky s ľuďmi, ktorí ma bez zaváhania odsúdili a terorizovali (posledná poľovačka). Áno bolo by to uveriteľné, ak by režisér neurobil z Lucasa celkom tvrdého chlapíka. Poslednú poľovačku však zrejme tvorcovia potrebovali, aby dali filmu silnú bodku na záver. Žiaľ, čitateľnú a aj menej zdatným divákom očakávanú. Napriek tomu oceňujem skvelé herecké výkony, silný príbeh, hudbu, kameru... Nechcem to už vidieť, ale aj tak hodnotím tesne pod hranicou piatich bodov.

plagát

Unesené (2013) odpad!

Ak si chcete túto do neba volajúcu hovadinu vychutnať a triasť sa v "zúrivom napätí" nečítajte ďalej. Film? Nudná, naťahovaná, prekombinovaná sprostosť, cieľavedomo brnkajúca na nervy diváka a primitívne sa snažiaca ho čo najviac naštvať. Už na začiatku zarazí pár detailov, ktoré by mali súdneho človeka varovať. Ibaže... ak dáte na odporúčania známych, a ešte vás tu o kvalitách tohto šmejdu uisťuje žiarivých 84 percent, čakáte až do konca na zázrak. Ten však nepríde, verte mi. Neviem, aké je obvyklé počasie v Pennsylvanii, ale som presvedčený, že tam nemajú toľko zrážok za rok, ako je v tomto filme za pár dní. A just v v tých akože "vypätých - napínavých" situáciách. Nebudem sa zaoberať dejom . Len pár poznámok k tým najstupidnejším situáciám. Všetky nie je možné zaznamenať. To by bolo na knihu... - Hlavný podozrivý z únosu dvoch detí, je asi 30 ročný retardovaný chlapík Alex, krorého polícia chytí v jeho karavane pár hodín po únose. Detektor lži u neho nemá cenu, lebo má vraj IQ desaťročného dieťaťa. Podľa superdetektíva Lokyho. Chová sa však ako päťročný a jeho reakcie nezodpovedajú ani trojročnému dieťaťu. Myslím, že za celý film nepovedal jedinú súvislú vetu. Pri prepustení z väzenia sa nevie ani poriadne podpísať. Logická otázka otca uneseného dievčaťa, ako je možné že toto stvorenie získalo vodičský preukaz, zostáva nezodpovedaná. - Polícia proti Alexovi nie je schopná nájsť žiadny dôkaz a prepustí ho - napriek tomu, že deti sú po celý čas v jeho dome... Neverím, že by to tam v reáli policajti neprekutali od povaly až pod zem. Tým skôr, že prípad je tak v pozornosti médií, že desiatky ľudí prichádzajú k domom unesených dievčat a pália sviečky. Zato však kopú všade inde, pričom najúžasnejším nálezom sú dve umelé detské figuríny zahrabané na dvore ďalšieho podozrivého. - Hoci sa dement Alex otcovi uneseného dievčaťa v podstate sám prizná k únosu, nagelovaný vyšetrovateľ Loki necíti potrebu ho po prepustení ani len sledovať. - Otec unesených teda dementa chytí a niekoľko dní príšerne mučí. A dement ani za svet neprizná, že deti má v dome... Hm... na to by mohol asi odpovedať psychológ, ale neverím, že by (bez akéhokoľvek dôvodu) trpel, bol mlátený do krvi, trýznený smädom a hladom a oblievaný horúcou vodou pre nič. - Vo filme sa objaví farár - alkoholik s mŕtvolou v pivnici, pravdepodobne už dementný, pretože prítomnosť zavraždeného u neho doma vysvetlí dvoma úplne uletenými vetami. A nikto sa ho ďalej ani veľmi nepýta. Farárko ako sa objaví, tak sa aj z dejovej línie stratí. Bez vysvetlenia :-) - Vyšetrovateľ má neuveriteľné deduktívne schopnosti, pokiaľ treba pátrať po zaostalom Alexovi, ale pri hľadaní unesených detí je just ako pribrzdený. Úžasné je sledovať ako ďalšieho podozrivo sa chovajúceho mladíka prenasleduje so zbraňou, ale keď mu mladík doslova skočí zo stromu na hlavu, detektív zbraň odloží a nechá ho ujsť :-) - Vlastne Loki má zbraň po celý čas len na to, aby mu ju jeden z podozrivých vo väzbe vytrhol spoza pása a strelil si guľku do hlavy :-) Inak mu naozaj na nič nie je. - Od polovice už mi začalo byť z filmu smiešno, nekonečne nudné ("napínavé") scény som pretáčal a keď nakoniec vyšlo najavo, že za všetko môže stará rozklepaná babka, vybuchol som do smiechu. Naozaj skvelý zásah detektíva, ktorý ju prichytil, ako pichá decku drogu do žily a je schopný na ňu akurát hulákať, si inú reakciu ani nezaslúžil. Babka ho má na saláme, pokojne dieťaťu dotlačí celú náplň injekcie do žily a ešte stihne detektíva streliť do hlavy :-) - No a najkrajšia perlička. Záchrana nadrogovaného decka v USA vyzerá podľa režiséra Denisa Villeneuvea tak, že detektív s prestrelenou hlavou nezavolá mobilom pojazdnú ambulanciu... Nie! On, omdlievajúci a skrvavený, hrdinsky vezme dieťa do auta a rúti sa nočným mestom plným áut, pričom takmer spôsobí niekoľko dopravných nehôd. No a hádajte či pršalo :-))) OK, ako utajená komédia azda. Ako akýkoľvek iný žáner totálny prepadák.