Obľúbené filmy (10)
Zúriaci býk (1980)
Skrytá identita (2006)
Scorseseho vrchol vrcholov (v spoločnosti Zúriaceho býka, Mafiánov a Gangov New Yorku tvorí top). Dokonalosť v každom zábere- od hudobnej zložky, cez scenár, herecké výkony, strih a kameru až po majstrov dohľad. Zbytočne rozoberať každý segment osobitne. Perfektne vystavaný a súdržný celok. Čo viac dodať? Proste synonymum slova masterpiece.
Big Lebowski (1998)
Princezná Mononoke (1997)
Epické prepojenie ekologickej myšlienky a fantasy žánru, ktoré precízne vykresľuje každú postavu a používa pri tom detailnú animáciu v každej fascinujúcej scéne. Tento popis by sa s menšími obmenami dal použiť snáď na každé Miyazakiho autorské dielo, no Princezná Mononoke u mňa zastáva výsostné miesto v jeho úžasnej kinematografii.
Fargo (1996)
Apokalypsa (1979)
Gauneri (1992)
História násilia (2005)
Premyslený strhujúci príbeh, minimalistický v každom ohľade. V každej drobnej mimike na hereckých tvárach, v každej replike, v každej scéne je v súlade s Cronenbergovou predstavou napínavého thrilleru o dvojakej povahe osobnosti. Geniálna mravenčia práca, ktorá sa len tak nevidí.