Recenzie (47)
Na špičce jazyka (2002) (TV film)
Tenhle film je i špička lesbických filmů, jak jinak než z produkce BBC, která tyhle filmy fakt umí. Krásně vykreslené emoce, Viktoriánský Londýn, docela nečekaný osud hlavní hrdinky, ale se šťastným koncem. Doporučuju!
Sim Salabim (2008)
Ten králík je prostě kouzelnej, 5 minut nabitých nápady, vtipem a roztomilou animací. Nebyl by tam ještě nějakej díl?? :-)
Cathedral (2008)
Magické!
S'il vous plait (1988)
To se takhle potkají dvě rodiny v jednom kupé. Na tu dobu velmi podařená animace.
One Rat Short (2006)
Úžasná animace, krásný příběh plný emocí, které nevyvolá ani leckterý dvouhodinový biják.
Sigur Rós: Fjögur píanó (2012) (hudobný videoklip)
Co si o tomhle myslet?? Některé části působivě natočené a jiné nepochopené, každopádně mě to hodně nutí přemýšlet.
Life - najbohatší policajt (2007) (seriál)
Někdo by si mohl říct, že to je další tuctová kriminálka. Ale! Jde tu spíš o hlavního hrdiny a o jeho vlastní vyšetřování. Charlie je prostě sympťák, který si neprávem odkroutil 12 let za něco co nespáchal, potom dostal velký prachy a parťačku s ostrými lokty, která ho dostala pro změnu za trest ona. Těch pár dílů uteče jak voda, případy jsou docela zajímavé, ale baví mě sledovat Charlieho a to jak se vypořádává s "dnešním" světem po propuštění a snaží se najít viníka jeho odsouzení. Damien Lewis se pro tuhle roli opravdu hodí a spolu se Sarah Shahi se krásně doplňují, radost pohledět jak se ti dva pořád kočkují a potěšila mě i role Adama Arkina.
Klinika Grace (2005) (seriál)
Přiznám se, že dlouho tenhle seriál šel mimo mě. Co jsem ale nestihla za ta léta, jsem dohnala teď a sjela jsem celou sérii jedním dechem. Vůbec nechápu jak jsem je mohla přehlížet, jde o seriálový klenot. Nechybí tu zkrátka nic. Humor, nadhled, ale i těžká životní rozhodnutí a zklamání jsou skvěle odvyprávěné a má to šmrnc, postavy jsou promyšlené do detailů (mám je ráda fakt všechny, nicméně Calie a Arizona přeci jen trošku vedou) a ani za těch osm sérií seriál neztrácí nic ze své kvality, nicméně musím říct, že deváté se opravdu bojím. Skvělý výběr hudby a Mereditiny rozumy vše krásně dolaďují. 100%
Pán prsteňov: Návrat kráľa (2003)
Ano, knižní předlohu jsem četla a Tolkiena velmi uznávám, četla jsem i pár dalších jeho děl a musím říct, že vytvořil fascinující svět, původně zamýšlený jako pohádka. Kniha měla původně vyjít jako jedna, ale okolnosti donutily Tolkiena vytvořit "trilogii", proto to celé hodnotím jako celek... Ale už k samotným filmům. Našlapat celý děj knihy do tří celovečerňáků je prostě nereálný, ale Jackson vytvořil svět, který už si při čtení knížky nedovedu představit jinak (trošku mi ukradl vlastní fantazii) a vůbec mi to nevadí, prostě vybroušený diamant. Dokázal z knihy vybrat to podstané a vtáhnout do děje i nezasvěcené (skvělá reklama na knihu). Název "Návrat krále" se nelíbil už Tolkienovi, prý až moc prozrazuje a měl pravdu. Poslední díl je tím epickým závěrem trilogie, z diváka zdíme emoce ve velkým, velkolepé bitvy, návraty a v neposlední řadě důkaz, že forma nikdy nezvítězí nad obsahem.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
Ano, knižní předlohu jsem četla a Tolkiena velmi uznávám, četla jsem i pár dalších jeho děl a musím říct, že vytvořil fascinující svět, původně zamýšlený jako pohádka. Kniha měla původně vyjít jako jedna, ale okolnosti donutily Tolkiena vytvořit "trilogii", proto to celé hodnotím jako celek... Ale už k samotným filmům. Našlapat celý děj knihy do tří celovečerňáků je prostě nereálný, ale Jackson vytvořil svět, který už si při čtení knížky nedovedu představit jinak (trošku mi ukradl vlastní fantazii) a vůbec mi to nevadí, prostě vybroušený diamant. Dokázal z knihy vybrat to podstané a vtáhnout do děje i nezasvěcené (skvělá reklama na knihu). Dvě věže jsou takovým spojovacím článkem (těžký úděl druhých dílů) a nikdy nedosáhnou na toho "prvního" a epické finále. Je prostě jiný jak Společenstvo, ale ne méně zajímavý. Rozdělení Společenstva, první větší bitva, atd... Nejde to srovnávat... Amen!