Recenzie (413)
Rillington Place č.10 (1971)
Chladně natočeno s typickým britským rukopisem.Příběh seriového vraha Johna R.Christieho který v letech 1943-1953 v Londýně vraždil ve svém bytě ženy se dočkal filmového zpracování.Mrazivě natočený snímek bez vypjatých a z minimem násilnických scén působí i přes svůj věk velmi sugestivně a krutě.Richard Attenborough je přesně ten typ typicky ulísného,vraždícího souseda-monstra a přesto působíc nenápadně pro své okolí,tak jako většina sériových vrahů vystřižených jako z učebnice.Dobrý a přitom velmi napínavý film i přes své pomalé tempo.
Pat Garrett & Billy the Kid (1973)
Starej western o dvou bývalých přátelích jdoucí si po krku na opačných stranách zákona.Kris Kristofferson z Jamesem Coburnem rozjíždí napínavou jízdu staré školy.Nesmím opomenout i roli mistra nožů-Boba Dylana který působí jakkoliv-by se dalo říci nevýrazně přesto má jeho role určité kouzlo.Moc dobrý oldschoolový western,který sice zas výrazněji nevyniká přesto ale působí velice silně.
Angst (1983)
Tak tohle je hodně krutá a syrová uchylárna z pohledu vraždícího psychopata zrovna po propuštění z vězení.Celej film pojednává o vyvraždění jedné rodiny a průběhu vražedného šílenství z pohledu vraha.
Králi ulice (2008)
Strhující akční kriminálka drsnějšího kalibru,o korupci a špíně nejen v řadách Los Angeleské policie..Naprostá paráda která vás strhne během začátečních scén.Keanu Reeves snad v jedné ze svých nejdrsnějších rolí,vystupující jako policista který doslova kráčí přes mrtvoly.Výborně zahrané a nesmím opomenout i skvěle sekundující černošskou hereckou legendu-Foresta Whitakera.Vynikající film který vřele doporučuji!
V dráhe strely (1993)
Clint Eastwood kontra John Malkovich výborný thriller točící se dějově kolem pokusu o atentát na prezidenta USA.John Malkovich hraje opravdu démonicky svoji roli temné stránky filmu,proti stejně vynikajícímu tak jako vždy Mistru Clintu Eastwoodovi jako zastupci prezidentské nejbližší ochranky.Naprosto výborná záležitost natočená s mistry ve svém oboru!
Silverado (1985)
Silverado jsem objevil nedávno ale neměl sem ponětí co mě čeká,tak sem film odkládal.Když jsem se k němu konečně odhodlal abych jej shlédl,byl jsem velice mile překvapen jak dobrý western lze natočit i po nejslavnějším westernovém období 60tých let.Již samo obsazení je do očí bijící a ono to opravdu funguje.Film má napětí,i spousty dějových zvratů a stále vás udržuje v příjemném očekávaní.Moc příjemné!
Psanec Josey Wales (1976)
Výborný western snad z nejlepším Clintonem Eastwoodem ze všech jeho westernových filmů.Originální příběh vymikající se všem westernovým klišé.Naprostá oddechová záležitost.
Útočiště (1975)
Citlivě podané válečné drama z období druhé světové války čerpající z tématu holocaustu.Příběh dvou sester kterým se snaha pomoci pronásledovaným obětem vymstila utrpením v koncentračním táboře Ravensbruck.Film je divákovi přednesen formou vyprávění životního příběhu jedné holandské rodiny.Smutně krásné.
Bůh před soudem (2008) (TV film)
Komorní drama odehrávající se v jednom z bloků v Auschwitzu.Filozoficko-náboženský dialog mezi vězni soudíce boha za své utrpení v koncentračním táboře.Poklidně pojaté drama,které se obejde bez zbytečných válečně-násilných scén a u kterého se rozhodně nebudete nudit.
Pochoduj nebo zemři (1977)
Stará dobrá oldschoolová jízda z Gene Hackmanem a Terence Hillem/tak jak ho neznáte mimo komedie/.Příjemně ubíhájící dobrodružně-válečná podívaná,v které jim v roli nepřítele a vůdce beduínů skvěle sekunduje vynikající Ian Holm.Ve své podstatě netypický a poutavý film na 70-tá léta,ale bez zbytečných klišé.