Recenzie (256)
Krysy pouště (1953)
Kvalitní válečný film s parádní atmosférou vyprahlé puště. Příběh popisuje obranu Tobruku jednou malou novozélandskou jednotkou. Příběh volně navazuje na film Liška pouště, dokonce i samotnou scénou přepadu. Herecké výkony obvzláště Richarda Burtona a Jamese Masona jsou vynikající. Jednu hvězdičku musím přihodit i za kvalitní kameru a její reakci na výbuchy a exploze.
Místo určení: Gobi (1953)
Moc pěkný dobrodružný příběh z magické, nehostinné a v jistém smyslu i nádherné poušti Gobi. Příběh samozřejmě realitě moc neodpovídá a akce zde také moc není, ale dialogy a nechápavé chování Mongolců mě velmi zaujali. Jediná věc keterá mě doslova uhodila do očí byl zbrojní arzenál japonských vojsk - vždyť ty zbraně vypadali jako Thompson a M1 místo Arisaki a samopalu vzor 100, ale třeba se pletu.
Odtiaľto až na večnosť (1953)
Průměrný romantický film s několika silnými momenty. Film má celkem i pěknou atmosféru a prostředí Havajských ostrovů dodává filmu na kráse.
Decision Before Dawn (1951)
Vynikající válečný film s pomalým rozjezdem, ale skvěle napínavm a vygradovaným koncem. Na filmu mě nejvíce zaujala nevšední zápletka ( pro dobu svého vzniku) a forma kterou je příběh vyorávěn. Kdybych měl nějakou věc z film pochválit nejvíce by to byly exteriéry rozbombardovaného Německa. Film by se na první pohled mohl zdát špionážní, ale jedná se spíše o psychologický snímek o rozpadu německé armády. A navíc takhle krásné ženy jsem v jiném americkém filmu ( té doby) neviděl. Za mě jasná 5-ka.
Na daleké hlídce (1953)
Průměrný dobrodružný film o vojácích střežících hranice někde na východě SSSR (pravděpodobně Turkmenistan nebo Tadžikistán, ale nevylučuji ani Kyrgyzstán nebo Uzbekistán :D) Velmi se mi líbila příroda a zvířátka co se ve filmu vyskytla (koně, tygr ...). Milovníkům koní se tenhle film asi bude líbit, mě to moc nezaujalo.
Deti Hirošimy (1952)
Děti Hirošimi je neskutečně mrazivý a nádherný dojemný film o utrpení a přežívání japonského obyvatelstva Hirošimi. Herecky je to zahráno bravůrně a nechybí i silné emotivní scény. O příběhu který značnou část filmu připomíná dokument se nemá snad ani smysl rozepisovat. Tomu že se film natáčel 7 let ve vybuchlé Hirošimě se člověk musí poklonit za režisérovu zručnost. Japonci jsou neuvěřitelný národ zkuste schválně najít 10 rozdílů: http://www.bbc.co.uk/czech/specials/images/144_hirosima/5163743_2.jpg a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/HiroshimaNight.jpg Samotné provedení filmu si zaslouží 4* vzhledem k závažnosti filmu a mému respektu k Japonsku dávám 5*.
Zakázané hry (1952)
Nádherný a velmi smutný film o dětské nevinnosti během 2.sv války. Je až překvapivé jak kvalitní hereckou práci ty děti odvedly. Příběh se silně dotýká i náboženství a objevuje se vněm mnoho symboliky (nejvíce ovšem té náboženské). Francouzi opět dokázali že i oni umí točit nádherné dramtické filmy odehrávajících se nejen během 1.sv války, ale i během té druhé. Takové filmy by se měli v TV pouštět co nejvíc, neboť mají jak svou uměleckou tak i příběhovou hodnotu.
Springfieldka (1952)
Celkem pěkný tradiční western v čele s Gary Cooperem. Občas příjemná akce, zajímavý špionážní příběh a pěkná příroda.
Fixed Bayonets! (1951)
Opět velmi pěkný snímek o válce v Koreji od Samuela Fullera sice o třídu horší než Steel Helmet, ale i tak se mi to líbilo. A scéna na minovém poli je skutečně mrazivá.
Operace Pacifik (1951)
Jeden z těch nudnějších filmů Johna Weyna. Navíc mi nesedlo to americké naivní provedení.