Recenzie (256)
Stratenci (1956)
Velmi silná myšlenka, krásná příroda, geniální kamera, zajímavé dialogy ( plné archaismů), skvělé herecké výkony (z nichž především excelují Gustáv Valach a Vladimír Hlavatý), úžasná hudba ( skvělý výběr skladeb vážné hudby) a inteligentní, komorní (narozdíl od načančaných vávrových děl z té doby), historický a poutavý film, kterému prostě musíte dát šanci.
Neporažení (1956)
Slabý válečný film s mizerným komparsem (vždy vidíte maximálně 6 německých vojáků postupujících vpřed na české bunkry) Odporná propaganda, kde normálně uvažující postavy jsou zobrazeny jako zbabělci a zrádci. + Navíc fakt že se v první polovině filmu nic neděje a v druhé divák sleduje mizerně natočenou bitku, si myslím že 2* jsou tak akorát. Plně souhlasím s komentářem od uživatele farmnf
Proti všem (1956)
Asi nejslabší film z Vávrovi husitské trilogie. Stále však velmi kvalitní historický film, který jako jeho dva předchozí bratři má skvělé kostýmy, dialogy a herecké výkony ( nejvíce mě pobavil zmagořený Jaroslav Vojta). Co filmu musím také přičíst k dobru je zobrazení toho, proč se husitské hnutí rozpadlo a bylo zničeno.
Vojáci (1956)
Těžce průměrný sovětský válečný film o obraně Stalingradu. Již v té době existovalo mnohem více lepších snímku z SSSR. Navíc je to dost oslizlé díky všudypřítomné propagandě.
Dobrý vojak Švejk (1956)
Snad vůbec nejlepší Československá komedie. Na Světě není známá pouze kniha, ale i tato filmová verze s excelentním hercem R. Hrušínským coby Švejkem.
Jurášek (1956)
Naivní a hloupé. Existuje mnoho lepších dětských snímků o válce z té doby.
Ďáblové v oblacích (1955)
Zajímavě zpracovaný film, co se nezaměřuje na samotnou operaci, ale i na to co ji předcházelo. Film obsahuje velmi zajímavé dialogy a sympatické postavy. Stopáž mi ale přišla moc dlouhá a tak sem se chvílemi nudil, jinak dávám velmi silné 3*.
Neznámý voják (1955)
Nejlepší finský válečný film vůbec (Ano, filmy - Talvisota, Tali-Ihantala 1944,Framom främsta linjen a Rukajärven tie jsem viděl, ale žádný mu nesahá ani po kolena a to že jsou to velmi kvalitní válečné filmy) * Jinak film se odehrává během Pokračovací války (http://cs.wikipedia.org/wiki/Pokra%C4%8Dovac%C3%AD_v%C3%A1lka). S Talvisotou tvoří skvělé ucelené průvodce po historii Finska během 2. Sv. války.
Hrdinové Šipky (1955)
Dostal jsem přesně to, co jsem očekával (chtěl dostat) epický výpravný bulharsko-sovětský válečný historický velkofilm s nádhernou přírodou a skvělými bitevními scénami. http://www.youtube.com/watch?v=7XgyPAsb5Vo
Der letzte Akt (1955)
Nikdy by mě nenapadlo že Pád třetí říše je vlastně REMAKE. Je sice pravda že v tomto filmu jsou scény, které v Der Untergang chybí (např. zaplavení metra...), ale jinak mi to přišlo dost podobné. Z filmu je hodně cítit rukopis George Wilhelma Pabsta a to především díky podobné atmosféře a stylu vyprávění jako ve stejně starém ilmu Es geschah am 20. Juli, Der Letzte Akt mi ale přišel povedenější.