Posledné recenzie (9)
21 gramov (2003)
Přeházený děj je - když vynechám výborné herecké obsazení - podle mého tou největší Iñárritovou výhrou. Pokud by byl příběh vyprávěn chronologicky, dovolím si tvrdit, že by se jednalo o celkem nudný, nezáživný film s paradoxně více předvídatelným dějem, než jak je tomu u konečného výsledku. I přes tuto “fintu“ s nestandardní posloupností scén je to na můj vkus příliš poklidné, až vlažné, což u filmu tohoto specifického subžánru, který si o rychlé tempo vysloveně říká, dělá ze scénáře tu největší slabinu. Již zmíněná předvídatelnost filmu, od kterého jsem před shlédnutím očekával spíše příběh o narkomanech docela zamrzí, zvlášť když jde o snímek s tak přívětivým hodnocením. Hudební složka mne nechala zcela chladným, naštěstí se ani nikam necitlivě nepletla, o čemž svědčí i v mých očích nejsilnější - němá - scéna v závěru. Největším pozitivem celého filmu jsou podle mě herci, nejvíc se mi líbil Benecio Del Toro, ale ani Naomi se Seanem výrazněji nezaostávají a i obsazení vedlejších rolí mi přišlo více než zdařilé. 21 gramů určitě stojí za shlédnutí, ovšem já jen doufám, že Babel bude mít propracovanější a výraznější scénář, syrovost Amores Perros, a že Alejandro přihodí jako bonus i nějakou tu šokující scénu, to vše mi v 21 gramech bohužel chybělo....slabší ****.
Let 93 (2006) (TV film)
Kdybych neměl možnost dříve shlédnout Greengrassovo United 93, nevěděl bych, jak dobře lze toto téma zfilmovat. Flight 93 bylo do převzetí kontroly nad letadlem teroristy docela dobré, potom už mi to připadalo jako hodně špatný vtip. Lituji toho, že jsem to viděl.
Leví kráľ (1994)
První film, na kterém jsem byl v kině. Tehdy jsem ho doslova žral a docela rád bych ho po tak dlouhé době viděl znovu.