Recenzie (4 229)
V pasti (2018)
Netflix přitápí poslední čtvrt rok pěkně pod kotlem a vydal další solidní žánrovku, která se jeví jako bratříček Quiet Place. Dánská Režisérka Susanne Bier, od které jsem viděl pouze solidní Thriller Lepší Svět je rozhodně slušná režisérka a k tomu si připočtěte perfektní Sandru Bullock, solidního Johna Malkoviche a nový objev Trevante Rhodes, který si zahrál v Predátorovi a 12 Strong. V menší roli je zde i Sarah Paulson. Bird Box je mixem vícero filmů najednou, ale bere si z nich to nejlepší a vzniknul chutný Postapo koktejl, který je řemeslně špičkový, herecky prvotřídní, dějově poutavý a dojde i na pár překvapení. V jistých momentech se daří filmu skvěle budovat napětí ( Auto, Divoká řeka!, finále v lese) a trochu krve se zde také najde, takže si téměř nemohu na nic stěžovat. Solidní. Škoda jen, že tam, kde film končí by mohl klidně začínat. 80%
Cannibals and Carpet Fitters (2017)
Letošní očekávané Kanibalské horory pohořely na plné čáře ( Escape from Cannibal Farm i The Farm byly hrůzostrašné), ale neočekávaná novinka Cannibals and Carpet Fitters to letos nejspíš vyhrává, byť o zázrak se pořád nejedná. Firma zaobírající se výrobou koberců pošle skupinu lidí do baráku uprostřed ničeho, kde přežívá Kanibalská rodinka. Film je sice průměrně natočený, ale má překvapivě povedené Gore a postavy umírají v nečekaném pořádí, leč žádná z nich není vůbec sympatická, takže se nedá moc komu fandit. Banda Kanibalů s tetičkou se povedla však obstojně. Párkrát jsem se i zasmál místnímu britskému slangovitému černému humoru, ale nejsem si úplně jistý,zda ten vtip byl záměrný :D Žádná sláva, ale jako hloupá vyvraždovačka to celkem funguje a vyloženě neurazí. 60%
Zemětřesení (2018)
Pokračování skvělé Vlny nedopadlo úplně dle představ, ale pořád slušný katastrofický biják. Plusem je, že se film zaměřuje na stejnou rodinu, která prožívá katastrofu už po druhé, takže s němi divák opravdu soucití, co však zamrzí, že hodinu se nic moc neděje a samotné zemětřesení trvá okolo 10 minut, ale naštěstí je film v druhé půlce poměrně dost napínavý i emocionální, takže nuda už nehrozí. Vizuálně slušné, chtělo to však přidat na tempu a přisolit dramatičnost. Menší zklamání.60%
Večerná škola (2018)
Já tyhle černošské komedie s rázným slangem můžu a uřvaný Kevin Hart mě baví ( Wedding Ringer jedna z nej komedií vůbec) a bavila mě i Tiffany Haddish či Rob Riggle, který hraje téměř všude. Je to spíš velmi zábavné než šíleně vtipné, ale pár fórků je brutálních a prostředí školy mi chybí, takže jej u komedií vždy rád přivítám. Mohlo to být kratší a údernější, ale i tak fajn zábava na večer. 65%
Smrteľné stroje (2018)
Velká, drahá Postapo-Fantasy, mix vícero filmů a vysněný projekt Petera Jacksona, který bohužel film jen produkoval a to je škoda, protože kdyby se ujal režie, je z toho mnohem zajímavější podívaná. Vizuálně je film solidní a veškeré trikové atrakce na plátně vypadají hezky, zajímavých nápadů je zde více než dost( čtyřhlavňová brokovnice, jezdící londýn, zajimavě vytvořené města) a neustále se něco děje, takže nuda naštěstí nehrozí, ale vadilo mi, že je to až moc uhlazené a bez krve, určitě by tomu slušel špinavější obal a taky to chtělo lepšího záporáka i zajímavější hlavní hrdiny. Kdo podobné filmy má v oblibě, tak by kino zkusit bez problémů mohl. Peněz jsem sice nelitoval, ale příliš velký zážitek jsem si neodnesl. 60%
Mauglí - příběh džungle (2018)
Možná až moc brzo vyšla nová verze Mowgliho, ale i tak jsem překvapivě spokojen. Jungle Book je sice nepřekonaný, minimálně po vizuální stránce, zdejší zvířata mi příliš oku nelahodili a tygr je vyloženě odpudivý, ale líbilo se mi, že je tahle verze pojatá jinak a příjde mi i mnohem věrnější předloze. Hlavní představitel Mowgliho Rohan Chand je zahraný bezvadně a celé je to mnohem temnější až strašidelnější ( Scéna s opicemi poměrně dost creepy) a plus za Hyenu, která v Jungle Book nebyla. Napínavé, svižné, zábavné. Já si to užil. 75%
Pork Pie (2017)
Nezajímavé, nevtipné road movie z Nového Zélandu s nesympatickými postavami. Celkem jsem se těšil, ale ve výsledku jsem nedostal nic zajímavého, nezasmál jsem se ani jednou a místo zábavy mě doprovázela spíše nuda. Nic moc. 30%
Mladí zabijaci (2018)
Postmoderní, feministický, politicky nekorektní, sociálně-mediální a hlavně znepokojivý Thriller, který nabízí od všeho něco a míchá vícero žánrů najednou včetně vynikajícího Home Invasionu, Revenge a Grindhousu. Rozhodné né film pro každého, ale já si užíval každou sekundu. Samotná myšlenka, že soukromé údaje a fotky leaknou na internet je znepokojivá sama o sobě a když se to stane půlce města najednou vznikne nekompromisní Anarchie a chaos. Herecky prvotřídní, audiovizuálně působivé a správně za vlasy přitažené. Popravy, únosy, nahota/erotika, sebevraždy, ponižování a zabíjení. Intenzivnější Teen masakr jsem tuším ještě neviděl. Zajímavá hláška z filmu: When i grow up, I wanna be a director and only make male rape revenge films. Like Deliverance? Ew no. That´s Gross. I want it to be sexy. Like, if someone remade Straw Dogs, but instead of Susan George getting raped, Dustin Hoffman gets raped. 80%
Dievča v pavúčej sieti (2018)
Fede Alvarez režisér remaku Evil Dead a thrilleru Don´t Breath si vyzkoušel akční polohu známé knižní předlohy a byl bych sice štastňější, kdyby se držel hororu, ale špionážním akčním thrillerům ostudu však nedělá. Claire Foy jako Lisbeth Salander mi sedla a v akci je nečekaně šikovná, příběhově film až tak nepřekvapí byť pár dějových zvratů se zde najde, ale žádný vyloženě nevezme dech a samotná akce je velmi podařená, především originální sniper finále obohacené prvky, které jsem tuším doposuď neviděl. Potěší i kontaktní souboje. Není to tak dobré jako Švédská trilogie či Fincherova verze, flm v kině však neurazil a kdo má chuť na špionážní akční jednohubku zklamaný by být vyloženě neměl. Vizuálně i režijně zvládnuto na jedničku. 70%
Zabijaci (2017)
Belgie přichází se stylovou a syrovou Gangsterkou, která milovníky podobných filmů nenechá chladným. V 80. letech řádil v Belgii gang nemilosrdných zlodějů, kteří za sebou nechávali spoušť mrtvých a bylo jim jedno, jestli se jedná o ženy či děti. Lupiči nikdy nebyli chyceni a to teď nehraje do karet Valkenovi a jeho partě, kteří jsou hlavními podezřelými. Herecky vynikající ( Klasicky výborný Olivier Gourmet a líbila se mi i policistka Lubna Azabal). Je to příjemně západoevropsky drsné, dynamické, adrenalinové, zvratovité a pořádně chlapské. Belgie se vytáhla. 80%