Recenzie (1 170)
Mrazivá pomsta (2019)
Při sledování jsem dlouho váhal, ale nakonec jsem rozhodl, že ta nadsázka tam opravdu neni omylem a hrozně mi sedlo. Taková "Liam Neeson se mstí" žánrovka. Tentokrát trochu víc odlehčený a ve skvělejch zimních kulisách. Nedávno jsem taky viděl na první pohled podobnej film, kterej se ale bere hrozně vážně a dopadlo to trochu tragicky. (75%)
Identita (2003)
Tyhle mysteriózní thrillery z přelomu tisíciletí jsem dřív dost žral. Bohužel tenhle film trpí jejich nejhorší achilovkou: po hutnym úvodu přichází unylá vyvražďovačka a tak trochu debilní rozuzlení. Pro tenhle jev už by mělo existovat extra slovo. (65%)
Proč? (1987)
Zahlídnul jsem to omylem v TV a nedoved jsem to nedokoukat. Podle mě je to téměř geniální rekonstrukce tý události. Před i po. Navzdory době vzniku nijak nedémonizuje ty chuligány, ale ukazuje je poměrně věrně ve všech jejich variantách (možná akorát archetyp "rapl" v podání Landy tu může působit pořád moc pohádkově, ale tak koukáš na to přecijen trochu skrz osmdesátkový brejle). Proč. (80%)
Sbohem Československo (2012) (seriál)
V průběhu posledních x let jsem asi na nějaký čt24 nebo kde viděl spoustu dílů z týhle série. Pro mě je to hrozně zajímavý, protože je to z doby, kdy jsem politiku ještě nevnímal, ale zároveň to má pořád obrovskej dopad na naše aktuální životy. Víceméně se tu různý osobnosti vyjadřujou ze všech možnejch hledisek k rozdělení Československa, často to jsou osobní názory, tehdy i dnes. (75%)
Kuciak: Vražda novinára (2022)
Odporná lidská špína. Celej případ sleduju a člověku je u toho akorát na blití. Úroveň mafie/korupce na Slovensku je oproti ČR opravdu o level horší. Ještě by měli poslat na doživotí Kočnera a tu jeho odpornou štětku. Zle je mi taky z vystupování obhájce v tomto dokumentu, kterej tam plácá takový ty běžný kecy typu "každý má právo na obhajobu" a hledá naprosto směšný nedostatky v obžalobě. Blbý je, že tohle na část lidí fakt zabírá. Přijde mi, že si leckdo plete "právo na obhajobu" s morální otázkou, jestli a jak je správný někoho obhajovat. Dokument samotnej je přehlednej a bez nějakejch přehnanejch formálních vsuvek to celý odvypráví. Což je podle mě preferovaná forma na takovej materiál. Smekám před tím, co dělají rodiče Kuciaka a matka Kušnírové. To chce velkou sílu. #kviff56 (80%)
Druhořadí (2022)
Jedinej film z Varů, o kterym už si skoro nic nepamatuju. Ta premisa je možná zajímavá, ale bylo to přesně tak chaotický a překombinovaný, jak jsem se obával, že z výslednýho dojmu nicmoc nezbylo. Nemam zrovna chuť ten film "studovat", nedejbože vidět vícekrát, aby mi to všechno zapadlo. Německá nová, nebo vlastně skoro jakákoliv, vlna mě totálně míjí. #kviff56 (50%)
Rodinka Bélierovcov (2014)
Existujou citový vydíračky, proti kterejm prostě už nejsem imunní =). Ač to může znít banálně, je to celý hrozně milý a přirozený, ať už se ti chce smát nebo brečet. #kviff56 (80%)
Fajčenie spôsobuje kašeľ (2022)
Měl jsem takovou radost, že jsem si tenhle film ve Varech "prosadil", že jsem si to hrozně užíval, chlámal se tý formě a tý agitky jsem se snažil moc nevšímat. #kviff56 (75%)
Amerika (2022)
Nevim, jestli to neni nějaká kulturní úchylka, ale ten chlap byl naprostej emoční zombík - snad na žádnou z těch událostí nezareagoval adekvátně a jen, přesně jako na těch fotkách tady na čsfd, takhle divně civěl a nicmoc neřikal. Ten JAKOBY milostnej trohúhelník mě nijak zvlášť nebavil a jestli to mělo být nějaký kopání do USA, tak to jsem tam neobjevil. Byla to hezky barevná nuda, která ničim moc neurazí. #kviff56 (60%)
Vlastní pokoj (2022)
Jak píše rakosabasta tady někde pode mnou nebo nade mnou, je tam všechno. Režisér a scénarista Ioseb Bliadze ale ví, že jako začínající tvůrce rozhodně neudělá chybu, když tam bude mít 2 mladý holky, který předvedou celkem explicitní sex. Ano, laciný. Hlavní postava strašně nesympatická a nevim, jestli to byl záměr. Fandil jsem její paní domácí. #kviff56 (70%)