Recenzie (9)
Homeland - Zradca (2011) (seriál)
Určitě nejlepší seriál posledních let - silný hlavně díky své uvěřitelnosti. Skvělý scénář, radost z filmařiny, kam se jen člověk podívá. Zasloužené ceny Emmy jak za nejlepší herecké výkony (mužské i ženské), tak i seriál jako takový.
James Bond: Skyfall (2012)
Profesionálně natočená, leč lehce zapomenutelná podívaná. Hvězdu navíc dávám za obsazení Bardema do role padoucha - nenapadá mě nikdo jiný, kdo by se na tuto roli hodil lépe!
Táto krajina nie je pre starých (2007)
Nádherný film, překvapivá pointa. Právě poslední půlhodina, zde v mnohých komentářích kritizovaná (jako nudná! ), mění celkové vyznění filmu. Divák, odkojený dramaticky stavěnými akčními filmy, očekávaje rozuzlení na závěr, poslední půlhodinu asi těžko zkousne. Nebuďme však pohodlní a zkusme se zamyslet - o čem ten film vlastně je? Nebo utíkejme do knihkupectví a přečtěme si McCartyho literární předlohu. Pokud se alespoň o jedno z toho pokusíme, musíme uctivě smeknout před režijním mistrovstvím bratrů Cohenů i hereckých výkonů hlavních postav. Oscarové ocenění pro nás potom nemůže být nijak překvapivé.
Cloverfield: Monštrum (2008)
Rádoby intelektuálské kecy jsou tu zbytečné, je to nářez, který baví i mrazí. Pointa i nápaditost filmu nespočívá v ději či kvalitě scénáře, ale v tom, že někoho vůbec napadne zpracovat tolikrát provařené téma originálním způsobem, který bere dech. Bravo!
Parfum: Príbeh vraha (2006)
Vynikajici záležitost, vysoce senzitivní a atmosferická. Tten závěr rozhodně nebyl klišovitý, jak by bylo lze očekávat.
Diabol nosí Pradu (2006)
Slabší scénář vyvážila skvělým výkonem Maryl Streepová. Jde o příjemnou oddechovkou, na kterou se dobře dívalo i těm, kteří žádný vztah k módě nemají. A vkusný výběr hudebních hitů doporovázejících celý film nemohl urazit snad nikoho.
Prachy dělaj člověka (2006)
Od filmu jsem nic nečekal - a mile mě překvapil. Nechci se vyjadřovat k celkové konzistentnosti scénáře, který byl, mírně řečeno, značně rozporuplný. Jednotlivé scény (pomineme-li celkový kontext) však byly velmi dobře inscenovány a s výjimkou Suchánka i dobře zahrány. Jeden z nejlepších českých filmů letošního roku !
Ro(c)k podvraťáků (2006)
Po přečtení nadějné recenze v jednom internetovém deníku slibující dospělejší zábavu, než předchozí Janákovy filmy, jsem byl plný očekávání. Zklamal mě však povrchní scénář, spíše podprůměrné herecké výkony (s výjimkou "starších" herců v čele s Postráneckým a Hrušínským ml.) a úplně otřesné rockové kusy, které předváděla rádobykapela Podvraťáci (fakt nevím, kdo kapele skládal hudbu, výsledek byl opravdu příšerný). Celkový dojem nespasílo ani pár dobrých "gagů", které jinak nudný a jakoby nuceně se vyvíjející příběh mírně oživily. K dobru lze přičíst na české poměry velmi zdařilé technické provedení akčních scén.
Match Point - Hra osudu (2005)
Až s odstupem času si člověk uvědomí, jak krásně Allen diváka manipuluje - do poslední chvíle ho empatickými scénami nutí soucítit s s hlavním hrdinou (který mimochodem není ničím jiným než egocentrickým amorálním sexuálním maniakem) , a jeho oběť, která měla nešťastný osud (ve všech směrech) vykreslí v závěru jako hysterku (dohnanou životem k nepříčetnosti), kterou by řvoucí a prskající kolem sebe každý divák bez rozmyslu zastřelil. Přitom opak je pravdou. Život není spravedlivý, a WOODY není ani v tomto případě vůbec MOODY :-)'