Posledné recenzie (81)
Bratia (2023)
Emočně nesmírně silné vyprávění, které člověka naprosto pohltí, jde-li na film s otevřeným hledím. Nepamatuji si, kdy jsem naposledy v českém filmu viděl takovou hereckou souhru a opravdovost. V každém záběru je cítit obrovské penzum práce, kterou do něj tvůrci vložili. Přijde mi proto hodně nespravedlivé, když se debata o jednom z nejlepších českých filmů posledních let redukuje na vzteklou diskuzi o tom, zda byli Mašínové vrazi či nikoliv. Bylo by samozřejmě krásné, kdyby na útěku na Západ pomohli stařence s nákupem a zachránili kočičku ze stromu, ale život takhle černobíle nefunguje. Za mě další obrovské plus tohoto filmu - nechává diváka nahlédnout do šílené doby, ale zodpovězení výše uvedené otázky nechává zcela v jeho režii. Bratři jsou parádní film.
Buko (2022)
I když jsou si ty dva filmy na míle vzdálené, podobné pocity, jaké jsem měl při koukání na Buko, jsem naposledy zažíval u Cruiseova Mavericka - vrcholnou radost ze skvělé filmařiny, z poctivě vyprávěného příběhu a vědomí, že aspoň na dvě hodiny je svět úplně v pořádku. Je to zkrátka dokonalý "feel good movie" při kterém a po kterém bude dobře všem lidem, kteří mají rádi život v jeho jedinečné normálnosti.
Rytieri spravodlivosti (2020)
Spojováním nespojitelného to sice může připomínat legendární pečení dortu s pejskem a kočičkou, jenže v tomhle případě to bravurně funguje, i když režisér Jensen permanentně míchá žánry, šokuje a překvapuje, tu a tam zvolí místo okázale geniálního řešení, řešení banální, které se ukáže být jako geniální, některé dialogy by si zasloužily tesat do kamene, a co předvádějí Mikkelsen s Kaasem, to se nedá komentovat, to se musí vidět.