Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Animovaný
  • Komédia
  • Sci-Fi
  • Akčný

Recenzie (9)

plagát

Zpráva o Europě (2013) 

Moderne natočené klasické scifi, aké by som v dnešnej dobe už nečakala. Všetkého je tam akurát, chýb málo (niektoré nesprávne kroky posádky sú trochu navyše, ale nie tak, aby to film kazilo). A hlavne - malý SPOILER - film si vystačí so zápletkou postavenou na realistickej kombinácii technických problémov a vedeckých objavov - žiadne šialené počítače, šialení členovia posádky, šialení emzáci. 95%

plagát

Chico a Rita (2010) 

Príbeh jednoduchý, ale forma super, kto má rád animáky a jazz, nemusí váhať. Keby som to nevidela v kine, ale doma, asi by som si pri tom bola aj zatancovala.

plagát

Strašidelný dom (2011) 

Klasický psycho horor, v ktorom deti "vidia", ktorý však vcelku odvážne používa pár neklasických postupov, napríklad až veľmi hmotné strašidlo či dospelých, ktorí "vidia" tiež. Ponúka vcelku slušné desenie, aj keď záverečné jednoznačné rozuzlenie diváka zimomriaviek rýchlo zbaví. Hodnotenie : 4/5 - kvalitná práca, primeraná dávka strašenia, ale spať budete pokojne.

plagát

Mesto Ember (2008) 

Veľmi príjemná fantazijná rozprávka pre deti i rodinu (a dospelých snílkov), veľmi pekne postavený príbeh a skvelá vizuálna stránka. Na rozdiel od mnohých v podobnom žánre film, ani príliš logicky nezakopáva, pravda, SPOILER po tých schodoch na konci by mali íst aspoň tak týždeň... Dobrá zábava na upršané či zmrznuté zimné večery..

plagát

Prázdna kolíska (2010) 

Výborný námet a kvalitné spracovanie, ktoré našťastie nepodlieha bežným filmovým scenáristickým schémam - mnohé dejové línie či príbehy sú len načrtnuté, ale hlavný príbeh si "neukradnú" (napr. vyhrážky, dopady na manželstvo a rodičovstvo hlavnej hrdinky...). Emily Watson sa úlohy zhostila s majstrovstvom, a jej výkon vyzdvihuje film o level vyššie. Isté drobnosti by sa dali vytknúť réžii, najmä v strede sa z filmu dalo vystrihať asi desať zbytočných minút, ktoré tento film delia od najvyššieho hodnotenia. Na druhej strane je treba oceniť flashbakcy, používané presne v tej správnej miere a správnom čase. Film si rozhodne zaslúži čestné miesto vo svojom žánri.

plagát

Metoda (2005) 

Prvá polovica bola skvelá, a určite by som jej dala čestné miesto v žánri psychologických konverzačných komorných drám. Postavy boli do tejto chvíle veľmi reálne a uveriteľné, bohužiaľ od polovice sa táto dôveryhodnosť dosť stráca, počínajúc obedom a pokračujúc scénami v kúpeľni. Neskôr film opäť trochu naberá, ale prvej polke sa to už nevyrovná, a koniec mi prišiel trochu patetický. Herecké výkony ale stabilne skvelé po celú dĺžku filmu. Celkovo ale dobrý film, ktorý by som si niekedy v budúcnosti ešte pokojne zopakovala. Za prvú polku 5 a za druhú dva a pol hviezdičky, tak povedzme že takmer štyri.

plagát

Moon (2009) 

Skvelý Sam Rockwell, dobre plynúci príbeh, veľmi pozerateľné. A konečne robot, ktorý je síce súčasťou celého procesu proti chudákovi Samovi, ale nevedie ho to k tomu, aby sa stal maniakálnym vraždiacim monštrom. Vlastne jediné, čo mi na tom vadilo, bolo akési jemné nedomyslenie zápletky: Ale (pozor SPOILER) celá zápletka sa po hlbšom zamyslení zdá dosť málo uveriteľná. Celé to Lunar industries urobili, aby ušetrili na čom? Na výcviku? Samova práca nevyzerá nijak zvlášť náročná - bežné kontroly, sem-tma oprava, keď je "zranený", resp. vo výmene, všetko beží samo, resp. pod Gertyho dohľadom, Sam to zvláda, aj keď mu už končí životnosť, a hlavne, keď príde tzv. záchranný tím, ktorý je podozrivo rýchlo po ruke, a teda asi po ruke vždy po podobné príhody, všetko na mieste nehody opraví tiež. Na lietaní? Raz za tri roky? Keď vyťaženú surovinu posielajú každú chvíľu dole, a keď záchranný tím bez problémov priletí? (Plus raz za nejaký čas na snáď predsa len je potrebné doručiť nejaké zásoby? aj keď budiž, možno za 15 rokov). Koľko presne by asi tak na tomto ušetrili, keď ešte treba zahrnúť náklady na klonovanie, chovanie klonov, postavenie udržiavanie rušiacich antén... (Aj keď predpokladáme, že je klonovanie v tejto dobe nepríliš nákladné, ale cestovanie na Mesiac by tiež malo byť lacnejšie, vzhľadom na tú super energiu). A jedna vec mi unikla - každý nový klon začína svoje tri roky "po nehode", ktorá vysvetľuje nedostatok spomienok tesne pred "nehodou", ale čo ten model domáceho mestečka? Ani jednému klonovi (zvlášť tým neskorším), nebude čudné, kde sa vzal? Keď on len teraz "priletel"? A ešte - ja viem, že ten pohľad na zem po telefonáte s Eve je dojemný, ale - sú na odvrátenej strane Mesiaca.... ach jo. Ale inak dobré, takmer za 4 hviezdicky.

plagát

Generace Singles (2011) 

Pestrý výber aktérov, veľa vtipu (ale vždy cez slzy) a podľa mňa veľmi realistické zobrazenie.

plagát

Star Trek: Vesmírna stanica DS9 (1993) (seriál) 

Prvé tri série sa snažia držať pôvodnej startrekovskej schémy viac menej samostatných dielov ponúkajúcich stret s inou kultúrou / civilizáciou, prípadne nejakým záhadným fenoménom. Bohužiaľ práve tu je primnoho nudných, za vlasy pritiahnutých epizód (Q-Less - snáď najhoršia startekovská epizóda s Q, The Storyteller, If wishes were horses - v časoch TOS by to možno ešte šlo, ale dnes?, Rivals, atď atď.). Lepší, ale bohužiaľ nevyčerpaný potenciál mala dejová línia obnovy Bajoru - asi prvý raz v Star Treku tu vidíme planétu spamätávajúcu sa z ťažkých časov, keď ani super federálna pomoc nie vždy stačí, keď obnova môže znamenať dobro pre mnohých, ale osobné problémy pre jednotlivcov, a že v ťažkých časoch aj dobrí myslia v prvom rade na seba. A netreba zabúdať sa na vyrovnávanie s minulosťou - zanechané nemanželské deti okupantov, otázka kolaborantov, nárast xenofóbie atď. To všetko tvaruje novú politicko-socio-ekonomickú situáciu Bajoru. Bohužiaľ až na pár svetlých výnimiek zostáva potenciál nevyčerpaný. Ďalšie série ale naberajú na obrátkach, a ze ne dávam seriálu štyri hviezdičky. Je tu mnoho "poprvé", ktoré Star Trek posúvajú do vyššieho levelu, a robia ho podľa mňa najlepším Star Trek seriálom vôbec - ale áno, je pravda, že ho tým zároveň robia aj menej Star Trekom. Takže, prvý raz: Prvý raz sa federácia stretne s inou vyspelou rasou, ktorú naozaj ale naozaj nedokážu pochopiť (a pripustia si to) - to sa nestalo ani s Borgami, ktorých napokon federácia berie takmer ako prírodný živel, uvedomujúc si, že asimilácia je proste ich spôsob života. Dominion je ale iná káva. Prvý raz riešia postavy naozaj veľké a zásadné dilemy medzi menším a väčším zlom, ktoré sa proste nedajú elegantne piccardovsky vyriešiť, a prvý raz jedna z hlavných, tj. kladných postáv spácha zásadný zločin v mene vyššieho dobra (In the Pale Moonlight). Prvý raz sa ukáže, že ani dlhý mier nie je vždy navždy (The Way of the Warrior). Prvý raz vidíme, že aj vo Federácii niekto robí špinavú prácu. Omnoho lepšie a hlbšie než v iných Star Trekoch sú tu rozpracované vzájomné vzťahy medzi postavami a ich vývoj ktorý vedie k ďalším slušným "poprvé": Prvý raz vidíme v dlhšom (niekoľkoročnom) časovom úseku vývoj manželstva, v ktorom sa jeden vzdal svojej kariéry pre uniformovanú kariéru toho druhého, a že to nebude len tak... Prvý raz máme decko/teenagera, ktorý sa tak aj dlhodobo chová (dokonca dvoch). A prvý raz vidíme, že to nie je len tak, keď chce federálny chlapec, tj. chlapec z kultúry "my nemáme a už ani nepotrebujeme peniaze", zohnať darček, ktorý nebude len ďalšou blbosťou z replikátora (In the cards). Ďalšími plusmi sú slušne rozpracované špionážne otázky, úpadok impéria (Cardassians), organizovaný zločin.. A rada na záver: Ak len trochu môžete, nikdy, nikdy, nikdy nepozerajte v českom dabingu. Niektorí herci podali v seriáli veľmi slušné výkony, na ktorých sa silne podieľali hlasom, a dabingoví !herci! to dokonale zabili (nehovoriac o tom, že väčšina hlasov sa k postavám fakt nehodí, a že ten preklad teda dosť často ide úplne mimo), a celkový herecký výkon tým pádom padá až na samé dno, ďalší príklad takého zlého dabingu si ani nevybavujem. Ktokoľvek videl len dabované začiatky, divím sa, ak to mu dal viac ako jednu hviezdu.