Recenzie (150)
Piatok trinásteho 6: Jason žije (1986)
Bezkonkurencne najlepsi Piatok. Prekvapivo vyborna rezia, kamera, hudba (he's baaack!), relativne inteligentny scenar s vydatnou davkou metahumoru a referencii (10 rokov predtym ako s tym prisiel Wes Craven a jeho Vreskot) a prijemne postavy (najma Megan a jej tatko serif) s maximalne sympatickym Tommy Jarvisom na cele toto dielo dava na poziciu nie len vyborneho slasheru, ale vyborneho filmu ako takeho. Taktiez sa mi velmi paci ako je tu zahrany Jason - jeho rec tela nie je len apaticka, tarbava hora masa ako obvykle, ale nadprirodzena entita prebudena z vecneho spanku, z ktorej ozaj citit hnev a ciru krvilacnost. Co sa tyka kvality filmu, tak je to za 4 sakra silne a zasluzene hviezdicky, ale ked priratam aj moju osobnu citovu naklonnost k tomuto dielu, tak nevaham dat plnych 5. Vynikajuca vec, ktoru si kedykolvek rad pozriem zasa.
Zanechať Las Vegas (1995)
Horor. Naozajstný horor. Cageova životná rola, a veľmi zaslúžený Oscar.
Od soumraku do úsvitu - Pandemonium (2014) (epizóda)
Epizóda, kt. zahŕňa všetko, čo na mám na Rodriguezovi rád :) úplny masaker, doslova!
Halloween: Predvečer Sviatku Všetkých svätých (1978)
Dokonalý príklad toho, že keď sa chce, tak za málo peňazí sa vie urobiť ozaj veľa muziky. A že tá muzika je geniálna. Najlepší low budget horor, aký sa kedy natočil - bez debaty.
Eva Nová (2015)
Žiaden iný film ma nepoloží na kolena tak ako Eva Nová. Určite jeden z najlepších slovenských filmov. Veľká pocta Markovi Škopovi a najmä Milke Vašáryovej. Keby to nebolo zo Slovenska ale trebárs z Británie, tak by to vyhralo oscary za najlepšiu réžiu, scenár, vedľajšieho herca a najmä za hlavnú herečku. Bez pochýb.
L. A. - Utajené skutočnosti (1997)
Nerád používam to označenie, ale LA Confidential by som asi fakt označil ako dokonalý film. Veľká rarita, v ktorej funguje doslova všetko na 120% - od réžie až po výber odtieňa rúžu na perách Kim Basinger. Dokonca aj Cromwellov príšerný Írsky prízvuk skôr imponuje ako vadí. Ako to ten Hanson spravil? Film za 6/5, a právom míľnik nie len v noir žánri. PS: Tá 3 a pol minútová montáž pri ktorej hrá Wheel of Fortune od Kay Starr? Dokonalosť.. jedna z najlepších filmových sekvencií, čo som kedy videl.
Ponorka (1981)
1000000000000000000/10 .. jeden z najlepších vojnových filmov čo som videl. Vlastne asi jeden z najlepších filmov čo som vôbec kedy videl. Jurgen Prochnow je kráľ herectva.
Manhunt - Ted (2017) (epizóda)
100000/10. Celá epizóda pozretá so zatajeným dychom. Pre mňa jeden z vrcholov televíznej tvorby vôbec. Paul Bettany je absolútny kráľ.
Mucha (1986)
Absolútna strata humanity ešte nikdy nebola vyobrazená tak odporne, a súčasne tak tragicky ako v tomto filme. Asi jediný film aký poznám, ktorý dokonale kombinuje horor a tragédiu. Pri každom pozretí je mi tak na vracanie, ako aj do plaču. Cronenbergov top, a jeden z mála remakeov, ktorý bez ťažkostí predbieha prvotný film.
Whiplash (2014)
Intenzívne. Finále je kapitola sama o sebe.. "you think I'm fucking stupid?". PS: JK Simmons si zaslúži holohlavca za najlepší vedľajší výkon ako ešte nikdy.