Recenzie (55)
Darkman (1990)
Jeden z ,,nejkomiksovějších,, filmů, co jsem viděl. Nejspíš proto, že tento nemá konkrétní komiksovou předlohu. Ve skutečnosti komiks vznikl až na základě Raimiho snímku. V každém záběru (scéně) jsem úplně viděl komiksové políčko (stránku, fázování obrázků). Postavy jednají s určitou komiksovou jistotou. Nechybí ani dávka násilí, nadsázky a černého humoru. A cameo Bruce Campbella samozřejmě potěší.
Šmírák (1960)
Po uvedení v roce 1960, kritika tenhle snímek naprosto strhala (označila ho za nechutný, hloupý, odporný...). Znovuuvedení po 20 letech (za velkého přispění M. Scorseseho - prý je to jeho oblíbený film) ukázalo, že tehdejší diváci (kritici) film pouze nepochopili. Já bych ho označil existencionálním horrorem. Je děsivý, je erotický, je k zamyšlení. Dají se vněm najít i stopy černého ,,filmařského humoru,, (,, Zdá se mi, že na celém tom filmování je něco nezdravého,,). Doporučuji sledovat ho v noci.
Napoleon Dynamit (2004)
Tenhle film mne okouzlil svým originálním humorem založeným na postavách (a ty jsou opravdu skvělé), situační komice a dávce bizarnosti. Trochu mi to připomnělo český film Pějme píseň dohola. Pětihvězdičkový sice není, ale mé sympatie si získal, takže proč ne. Ještě bych dodal, že na soundtracku se potkávají např. Penguin Café Orchestra, Backstreet boys nebo Cindy Lauper.
Identita (2003)
Po první slibné polovině, rozehrané zajímavými postavami, přichází část, kde tvůrci staví jedno ,,šokující,, odhalení za druhým a výsledkem je spíše úsměvný guláš než napínavý thriller.
Zločiny budoucnosti (1970)
V tomhle filmu se už dají vypozorovat náznaky cronenbergovských gagů. Je tu zmínka o ,,šíleném dermatologovi,, a na své by si mohli přijít i foot-fetišisté. Betelgeuse to vystihl dobře.
Stereo (1969)
Jo tenhle film je opravdu těžko koukatelnej. Promluvy vypravěče nestíhal ani překladatel (simultánní), natož pak já. Takže se provázanost obrazu a slova nedala pochopit. Cronenberg si připravil půdu pro další filmy. Tohle prostě funguje jako takovej úvod ke Scanners. Možná.
Príbeh Alvina Straighta (1999)
V kontextu Lynchovy tvorby je tenhle film ten nejlynchovější.
Muž na Mesiaci (1999)
5* není za Formanovu režii ani za výkon Jima Carreyho, ale za Andyho Kaufmana.
Tetsuo (1989)
Když smícháte Lynche (hlavně Mazací hlavu) s Cronenbergem, přidáte trochu Švankmajera a celý to uděláte po japonsku, dostanete tenhle brutální kyberpunkovej nářez.
My holky z městečka (1985) (seriál)
Při sledování tohoto seriálu, se vždy spolehlivě rozzuřim. A to za 3* stojí.