Recenzie (706)
Mandalorián - Kapitola 8: Vykúpenie (2019) (epizóda)
Za mě důstojné finále, předchozí polovina v podobě 7. dílu měla lepší režii ale jako celek to funguje dobře a završilo to úvodní řadu seriálu, který vytvořil dva naprosto špičkové kladné hrdiny nové éry Star Wars. Mimochodem v tomto díle poměrně dobře funguje humor hned v několika scénách a závěrečný střih na Gideona je také velká pecka.
Zaklínač (2002) (seriál)
Vracím se k tomu s odstupem času a hlavně po existenci stejnojmeného seriálu od Netflixu. Tohle bylo opravdu mnohem horší než Netflixová verze a laťka jde výrazně dolů, nicméně pořád bych to neshazoval do naprostého mínusu, protože to svoje kouzlo mělo.
Zaklínač - Vzácný druh (2019) (epizóda)
Tuhle epizodu si velmi dobře pamatuji z polského seriálu, takže zvrat překvapivý nebyl, ale podání epizody je za mě naprosto skvělé. Od začátku do konce jsem si tuhle epizodu užil, především dialogy postav. A nic na tom nemění ani dost levná animace draka.
Zaklínač - Touhy v láhvi (2019) (epizóda)
Hlavní romance podle mě funguje dobře, epizoda je ale samozřejmě vedlejší, nicméně konečně vše běží po hlavní lince bez příliš mnoha odboček. A Marigold mě stále baví.
Zaklínač - O hostinách, parchantech a pohřbech (2019) (epizóda)
V epizodě je sice spousta balastu, ale ústřední motiv ze Cintry se mi hodně líbil.
Zaklínač - Zrádce měsíc (2019) (epizóda)
Po dvou nepřesvědčivých dílech je tohle konečně správnej nářez. Chválím jak linku s Yennefer tak především Geraltovu Strigu. Vynikající. Pokud konečně zmizí tříštění děje do jednotlivých linií bude to dokonalý.
Zaklínač - Čtyři marky (2019) (epizóda)
Díl opět rozseknutý na několik dějových linií a každá se odehrává v jiné době. Stejně jako u minulého dílu, podotýkám, že mi tohle lenění děje silně nevyhovuje, protože chronologická posloupnost a kontext se chytá velmi těžko. Marigold je ale podaný opravdu dobře (minimálně pro mě funguje jeho humor), linka s Yennefer se bohužel trochu táhne a což platí i o Ciri. Hodlám to dokoukat, ale předpokládám, že celý seriál nebude takhle ukecaný, jinak to i přes velmi dobrou produkci skončí nedobře.
Mandalorián - Kapitola 5: Pištoľník (2019) (epizóda)
Opět epizodní díl, za mě v pořádku. Vzhledem k tomu, že si tyto díly nehrají na víc než jsou, tak není problém akceptovat (alespoň pro mě) formát a bavit se u toho. Průjezd pouští i akční sekvence jsou schopné vytvořit poměrně slušné napětí, ale na druhou stranu se v tomto díle o žádné veledílo nejedná.
Mandalorián - Kapitola 6: Väzeň (2019) (epizóda)
Nemám problém s epizodními díly, ale na tomhle konkrétním mě iritovaly záporné postavy. Jinak akcí a námětem to špatné není ale vidět znovu ty zrůdy už asi úplně nechci...
Zaklínač - Začátek konce (2019) (epizóda)
Mám poměrně velký problém s tempem děje plus se v něm ztrácím. Před 15ti lety jsem pár povídek četl, viděl jsem polskou adaptaci a hrál jedničku zaklínače a v reáliích serialu fakt plavu. Linka s Renfri je poměrně pomalá, spoustu dialogů se vleče bez nějakého hlubšího smyslu a proti tomu Cintra vs Nilgaard je zrychlená a bez kontextu, co se vlastně děje. Zbytek je ale celkem OK, jak vizuálně, choreografií tak herecky mě to narozdíl od jiných neuráží. Přijde mi, že fanbase čehokoliv se při libovolné adaptaci začne svíjet jako užovka a argumenty jsou obvykle stejné nezávisle na díle - GoT, LotR, Zaklínač a nebo Harry Potter (takhle to nebylo, herci neumí hrát, děj je zkratkovitý a nedoshauje hloubky knihy...).