Recenzie (226)
Kniha krve (2009)
Asi jsem od toho čekal o hodně větší drsňárnu, než se mi dostalo- proto dát víc, než tři hvězdičky prostě nemůžu ( a to jsem chtěl původně dát dokonce jen dvě). Ale házet to do podprůměru si to nezaslouží, protože to má i pár fakt pěkných momentů. Ale taky je to zbytečně natahované a klidně by stopáž mohla být kratší.
Upír Nosferatu (1922)
Konečně jsem si tento Murnauův mistrovský počin mohl vychutnat krásně zrestaurovaný a opatřený vhodnou hudbou a českými titulky. "Symfonie hrůzy" se samozřejmě sice nekonala, protože i přes výtečné vizuální zpracování jsem se v některých momentech naopak neubránil pousmání, ale rozhodně z toho čiší to nadšení a nasazení s jakým se to natáčelo a to, jaký byl Murnau šílenec (ve smyslu geniální). Určitě je veliká škoda, že Schreckův Nosferatu nedostal ve filmu víc prostoru, protože on je na filmu to nejlepší. Ale i když by možná časté titulky mohly někomu zážitek kazit (nezapomínejte, že je to němý film), tak z těch pěti hvězdiček neslevím, protože se mi ta hra světel a stínů opravdu moc líbila. Kéž by se dnes někdo s úctou pustil do expresionistického hororu, jaké se po tomto filmu začaly hojně točit.
Odobrať z priateľov (2014)
První hvězda je za to, že vůbec někoho konečně napadlo udělat psychárnu s originálním námětem a, že se nejedná o remake a druhá za vynalézavý způsob, jakým si Laura s ostatními srovnává účty. Jenže potenciál děsivosti pohřbívají od začátku nezajímavé plky party teenagerů a neustálé zvuky upozornění na zprávy z facebooku, či hovory na Skypu. I když jsem měl všechny tyhle věci při sledování vypnuty, tak to na mě působilo rušivě a ve výsledku to zážitek prostě kazí.
Jurský svet (2015)
Vrátil jsem se díky tomuto filmu znovu do mé oblíbené jurské dinosauří pohádky a strašně moc děkuju tvůrcům, že geniální Spielbergovo dílo nezprasili a natočili výtečné pokračování na úrovni. Děkuju moc- bavil jsem se královsky! :-)
Bol som pri tom (1979)
Geniální, víc k tomu říct nejde :-)
The Whispers (2015) (seriál)
Námět to má zajímavej, ale na můj vkus se to rozjíždí až příliš pomalu, nehledě k tomu, že tvůrci všechny souvislosti servírují divákovi doslova naplno přímo pod nos , bez jakýchkoliv náznaků a ponechání záhadnosti. A to je u mystery seriálu docela problém.
Birdman (2014)
Nijak to se mnou nezamávalo a proto se trošku divím, jak je to tady většinou nadhodnocené čtyřmi hvězdami. Sice je to téma krize herce jedné role zajímavě podané, ale díky dvouhodinové stopáži se nevyhnutelně objeví i nuda. Keatonův výkon se mi líbil, ale dvě hodiny jsou na tohle téma prostě moc a víc jak na tři hvězdy to opravdu není.
WolfCop (2014)
Je potřeba k tomu filmu dopředu přistupovat s vědomím, že filmaři přesně takovou kravinku natočit chtěli ( ostatně svou ujetost dokazují už tím, že zobrazí přeměnu i u penisu). První cca půlhodinka nudí, protože je o ničem. Až teprve, když se vlčí verze Loua navlékne do uniformy to začne být zábavné- moc často ve filmech vlkodlak v policajtským šmejdy nechytá :-) Nějaké ty fajn hlášky se objevily a černý humor taky, ale ani v nejmenším to není až tak stylově zábavné, jako třeba geniální dílko "Co děláme v temnotách".
Ex Machina (2014)
Krásně natočené, pohltilo mě to a nebýt závěru, tak bych dal čtyři hvězdičky. Neznamená to ovšem, že by závěr za nic nestál- byl dobrý, jen byl bohužel přesně takový, jaký jsem si při sledování filmu říkal, že bude, takže mě nepřekvapil. Ale jinak mě film naprosto dostal a Ava asi ze všeho nejvíc :-)
Upírske denníky (2009) (seriál)
Nemyslel jsem si, že někdo natočí ještě větší teenage nesmysl, než byla Twilight sága. Stalo se.