Recenzie (18)
Enderova hra (2013)
Knižní předlohu miluji. I proto pro mě bylo těžké se pustit do filmu, protože jsem se bál, jak to bude vypadat. Vše se děje příliš rychle, nedává to smysl a je to nereálné. V jedné minutě všichni Endera nesnáší, v další si k němu všichni sednou u stolu a jsou největší kamarádi? Pardon, ale to nedávám. Většina postav působí ploše (připadá mi, že jediná postava, která se drží předlohy a je opravdu dobrá, je Graff). Alai, Bean, Bernard, Valentine, Peter se jen na okamžik mihnou na scéně, další postavy chybí úplně. Polovina příběhu chybí, čímž se naprosto zazdila možnost pokračování (možná je to dobře?). Abych nebyl jen kritický: Po vizuální stránce jde o opravdu precizně udělané sci-fi, film má tempo i emotivní momenty. Jak tedy hodnotit? Pro znalce předlohy je to slabý odvar, pro ostatní trochu nezvyklé sci-fi. Možná to o moc lépe natočit nešlo, ovšem pak je otázka, jestli se do toho Hood měl vůbec pouštět.
Vykúpenie z väznice Shawshank (1994)
Jeden z filmů, které i po opakovaném shlédnutí (dnes 4.) nechávají neuvěřitelně silný dojem. Úžasně lidský, krásný film, který snad už ani nepotřebuje komentář.
Hlava-22 (1970)
Mám pocit, že bez znalosti předlohy bych byl naprosto ztracený. Do filmu se prostě všechno nevejde, střídání času na pochopitelnosti nepřidá, není dost času na popsání jednotlivých postav. A konec mi připadal dost rozpačitý. Ale na druhou stranu rozhodně nemůžu říct, že by byl film špatný. Hereci výborní, atmosféra funguje, tak proč ne..
Video Game High School (2012) (seriál)
Pokud mi nevadí, že zde není žádný promyšlený příběh, silné postavy, herci a dialogy a jenom si užívám grafické zpracování a filmové triky, musím říct: Skvělá práce! A třeba se v dalších sériích dočkáme i toho :)
Nemoc tretej moci (2011)
Děsivý náhled do situace na Slovensku. Po shlédnutí jsem si uvědomil, že naše problémy s politiky mohou být proti tomuto celkem triviální. Slovenské soudnictví je v katastrofální situaci a připadá mi, že se o tom vůbec nemluví. Proto díky za tento exkurz, který má šanci povědomí rozšířit a něco změnit.
Hudba pro jeden byt a šest bubeníků (2001)
Výborný počin této skupiny, originální, působivé a hlavně velmi zábavné.
Hudba pro jedny Vánoce a šest bubeníků (2011)
Další počin této netradiční hudební skupiny ze Švédska. Vidíme (a hlavně slyšíme) skvělou hudbu z obyčejných předmětů.
Misfits: Zmetci (2009) (seriál)
Hodně netradiční a nekonvenční seriál. Hned úvodní znělka zaujme a první díl skvěle uvede do tohoto šílenství. Parta teenagerů se schopnostmi. Jedno britské město. A spousta témat, ve kterých se autoři skutečně vyžívají. 1. série skvělá, 2. se držela, ve 3. mi přišlo, že už mele z posledního. Tak jsem zvědavý, jestli se nové sérii podaří překvapit..
Vše, co jste kdy chtěli vědět o cestování v čase (2009)
Skvělá ukázka současného anglického humoru, který známe například z Black Books či IT Crowd. Není to přímo sranda k popukání, ale sranda to je a má to svoje kouzlo. A Chris je můj oblíbenec :)
Mary a Max (2009)
Animák pro dospělé. Animák o realitě, o našich životech, našich příbězích. Krásně zpracovaný, úžasná hudba a jakási upřímnost tohoto snímku. Ale nedoporučuji pouštět dětem :)