Recenzie (639)
Prekliate peniaze (1956)
Pro mne příjemné překvapení...
Vrah mezi námi (1931)
Film obsahuje spoustu revolučních postupů, scénáristicky je to ale velmi průměrné a závěrečná moralita vyznívá až směšně...
Falsifikátor (2013)
Opět Goran Marković a Tito. A opět velmi dobře...
Vír (2012)
Další hnusný srbský film. Ovšem skvěle natočený. Účast Kusturici, Nikoliće a Karanović je jen třešínkou na dortu. Fungovalo by to i bez nich. Trochu to evokuje Dragojevićovy Rány zkřížené s chorvatskými Metastázemi Branka Schmidta, ale i tak mne to skoro na dvě hodiny posadilo do křesla a já jen zíral....
Covjek koga treba ubiti (1979)
Asi nejpřekvapivější Bulajićův film.....
Doktor Rej i đavoli (2012)
Vysněný projekt Dinka Tucakoviće. Z každé minuty na mne dýchalo to, že to točil s láskou. Byl jsem proto schopen přimhouřit oči nad některými slabšími pasážemi a nechal se uhranout jeho atmosférou. Více o filmu je třeba zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Doktor_Rej_i_%C4%91avoli
Obećana zemlja (1986)
Nejen velkolepé bojové scény (viz. Bitka na Neretvi), ale i komorní drama se spoustou velmi dobře vykreslených postav dokáže zrežírovat Veljko Bulajić. V Zaslíbené zemi se vrací do doby po 2. světové válce, ve které probíhá kolektivizace jugoslávského venkova. Ta i zde, stejně jako u nás, přináší spoustu zlého..... 80. léta v jugoslávské kinematografii přinesla spoustu zajímavých žánrových filmů, ale také filmů, které se kriticky vracejí ke zlomovým okamžikům dějin socialistické Jugoslávie. Toto je jeden z nich. Pro mne osobně je tento film velmi příjemným překvapením a chvíli jsem zvažobval 5. hvězdu.
Modrý drak (2012)
Trochu nedotažený, ale jinak vcelku sympatický malý filmek....
Sprisahanie (2003)
Nepomohla ani Gahanova píseň v závěrečných titulcích....
Dni snívania (1980)
Vlatko Gilić natočil pouze dva celovečerní filmy (Dani od snova a Kičma). Přesto je považován za jednoho z nejdůležitějších černohorských filmařů.