Recenzie (244)
Muž, ktorý zabil Dona Quijota (2018)
Terry Gilliam natočil víceméně 12 filmů. Tenhle je jeho čtvrtý nejlepší. Dvacet let nenatočil lepší. A že tomu většina diváků pět hvězd nedá (a Fuka, mrcha, dokonce jen dvě a půl) je jen důkaz, že to masterpiece je ;)
Ready Player One: Hra sa začína (2018)
O jak moc reakční záležitost zde běží je nejlíp vidět na detailu: Před dvaceti lety se prokazovala falešnost Matrixu tím, že padouchův poskok/jidáš dal přednost žvýkání falešného šťavnatého stejku před - pravou realitou. Stejk symbolizoval tenkrát faleš matérie, ilusornost máji atd. Nyní zní poselství filmu na obdobné téma právě opačně - matérie je jediná pravá a hodnotná. A prokazuje se to právě tak tím, že guruův poskok/santaclaus řekne, že jedině v tomto módu si přeci můžete dát "decent meal" a ještě se u toho "hohoho" bodře pochechtá. Cítím z toho nějakou čertovinu.
Stratili sme Stalina (2017)
Ono se to tváří jako absurdní komedie, ale nejlepší je pak kouknout třeba na https://en.wikipedia.org/wiki/Lavrentiy_Beria a ověřit si, že scénář právě téměř vůbec není smyšlenej, naopak mnohdy je to vše (nemáme doktory, překotnej odjezd limuzín, červený tlačítko pod stolem atd..) až příliš doslova.
Černé zrcadlo - Muži pod palbou (2016) (epizóda)
Zdá se mi to nebo to vykrádá, nedostatečně a polopaticky, prostřední část z Vonnegutích Sirén z Titánu?
Wind River (2017)
Obdobně jako předchozí filmy Sheridana mám rád taky Nicka Cava, kterej k nim dělá hudbu. A ze stejnýho důvodu jako nemůžu poslouchat jeho poslední album, mě nudí i tenhle film. Téma obou je ostatně stejný. Smutek. Nerozchoditelnej; když trochu popoběhneš, vybuchnou ti plíce. Dá se jen sedět - under fifteen feet of pure white snow...
To (2017)
K většině výhrad z okolních komentářů se přidávám (je to ohlodané až na kost atd.), ale jednu musím ještě přidat: Beverly. Všechny ostatní postavy jsou přesný, ale ona - je starší. O dva roky. A je to zásadní chyba, protože ona ještě nemá být úplně a plnočelně sexy. Not yet. Jen tak na 10%. Toto (velmi dobrých 73%) už ruší, nedává to smysl, nemá to dětskou atmosféru, škoda.
Návrat z doby ľadovej (2006)
Pustit si to zrovna v den, kdy se americkým prezidentem stala kombinace Biffa Tannena a Zafoda Bíblbroxe je čirej masochismus. Na druhou stranu se z týhle perspektivy jeví film o něco smutnější a závažnější, což u bláznivý komedie způsobuje divný mrazení v zátylku, díky kterýmu mu dávám o hvězdičku víc, než by si ještě předevčírem zasloužil.
Puto najsilnejšie (1945)
Lepší klip k tomuhle klavírnímu koncertu si těžko představit. Leda kdyby tam místo deště padal sníh. A ti dva raději moc nemluvili a jen tak koukali. A on byl trochu důvěryhodnější... Pač takhle mám podezření, že ve skutečnosti do žádné Afriky vůbec neodjížděl...
Stranger Things (2016) (seriál)
Hype.
Coriolanus (2011)
44%? Vážně? ČSFD je mrtvá. Nejlepší film co jsem letos viděl. A rozhodně nejlepší FILMOVÁ adaptace shakespeara so far