Recenzie (4 576)
Želanie k narodeninám (2022)
Velikonoční volno, venku pošmurno. Ani plejáda skvělých komediálních herců ale nedokázala utáhnout slabý scénář a rozesmát mě. Nebavil jsem se, ani když tvůrci hráli na strunu záchrany dětiček. Nakonec byl i ten jez.
To se vysvětlí, soudruzi! - Paní, vy jste vdova! (2024) (epizóda)
Zvykl jsem si na parodický tón seriálu, i na zvláštní tým vyšetřovatelů. Ostatně už jen vztah Snížkové s inženýrem je sci-fi. Několikrát jsem se pobavil. Ovšem tento díl mi oproti minulému přišel poněkud méně zajímavým. Obdivuji ale skvělou výpravu a oceňuji vhled do "trhu" s byty za minulého režimu. Tři a půl.
Polda - Sex, drogy, rock´n´roll (2024) (epizóda)
Vltava a Orlík. Se bohužel nekonaly. Klasický návrat ke vztahům, které těžce válcují kriminální případ. Kombinace partnerů mi úplně nesedí. Bavil jsem se, ale trochu mě mrzí, že Nebřenského se Čtvrtníčkem bylo málo. A když už tvůrci takto zavzpomínali, Orlík by se alespoň do podkresu také hodil.
Skryté skvosty - Jánský Vrch (2024) (epizóda)
Jánský Vrch v Javorníku z literatury znám. Hodně zapadlý kout naší země. Nikdy jsem zde nebyl a vzhledem k poloze tohoto místa se obávám, že se sem asi nepodívám. Děkuji tedy za zajímavý dokument o místu, které je daleko ode mě
Stezka Českem - Jizerské hory a Krkonoše (2024) (epizóda)
Krkonošskou část znám, Jizerky teprve hodlám poznat. Příjemný a pohodový díl, který láká na cesty.
Paragrafy na kolech - Stopařka (1985) (epizóda)
Cíl kam směřuje příběh, je vlastně dost smutný. Účelová manželství, končící vysokou rozvodovostí. Ale děj je podán zlehka, s nadsázkou a vtipem. Ostatně i závěr vyzní optimisticky a panu Kulovanému to odfrknutí opravdu věřím. Jinak v nezvyklé roli se objevuje Raoul Schránil, ale i ta mu samozřejmě sluší.
Pobrežná hliadka (1989) (seriál)
Jsem z generace našinců, již ve věku teenagerů hltali v televizi tehdy hvězdný seriál. Dnes ovšem uznávám, že je to jednoduchá pitominka a nehodlám ji opakovat. Vzpomínám ale v dobrém.
Bod obnovy (2023)
Na naše poměry úžasný vizuál - kamera a efekty jsou na úrovni. Herecké obsazení mě už tak nepotěšilo, stejně jako složitý příběh. Jen si nejsem jist, zda mám chuť objevovat znovu kvality filmu, které jsem napoprvé neviděl.
Paragrafy na kolech - Kamarádi (1985) (epizóda)
O dost méně komediální než první díl. Dva burani pijí a neovládají se. Příběh je ale docela povedený, taková "bakalářská" povídka ze života. Zajímavá je výměra herců do jiných rolí.
To se vysvětlí, soudruzi! - Hoří, má babičko (2024) (epizóda)
Dobrý a zajímavý díl, kde mi sedl způsob vyšetřování i vyvíjející se vztahy mezi hlavními postavami. Absurdních situací bylo méně a humorných tak akorát. Dost perlila soudružka z StB.