Posledné recenzie (9)
Saľut-7 (2017)
Zpracování na úrovni (s přihlédnutím k rozpočtu je dokonce velmi zdařilé), odklon od reality taktéž značný, ale nikde jsem neviděl noticku, že by se jednalo o film podle skutečných událostí. Vlastně taková Gravitace na ruský způsob. Pro fanouška kosmonautiky se tam sice najdou nějaké ne zrovna malé nesmysly, ale celkový dojem z tohoto filmu mám velmi kladný.
Robocop (2014)
Udělal jsem chybu, že pod tlakem Verhoevenova původního zpracování jsem očekával něco nápaditějšího. Postavy jsou dosti ploché, děj nějaký zkratkovitý. Čest výjimkám v podání Oldmana a Jacksona, ale ti to sami nezachrání. Snahu nechat se vtahnout do světa extrémní oligarchie versus lidé jsem měl (mám tyhle technologické dystopie rád), ale výsledek se zkrátka nedostavil. **
Elysium (2013)
!!! Možný spoiler !!! Neill Blomkamp nám po Districtu 9 naservíroval další sci-fi se silným zaměřením na sociální tématiku. Tentokrát ne tak syrově realistické (ale jen o chloupek, lesk smetánky a bída chudiny prochází celým filmem), méně explozivní (ačkoli obsesi z explozí lidských těl opět nezapře, byť v mnohem mírnějším počtu), více předvídatelné a více patetické, což beru jako úlitbu Hollywoodu. Sice jsem narazil na různá WTF (našroubovat na tělo exoskelet přes triko, no, proč ne...), ale celkový dojem pozitivní. Sharlto si svýho bezskurpulního hajzla vystřihl s grácií, Fosterová, ač hraje taky pěknou svini, je mnohem mdlejší (pravda, nemá tolik prostoru). Celkově za ****, určitě si dám v budoucnu opáčko, i když na režisérovo celovečerní třicetimilionovou prvotinu nemá.