Obľúbené filmy (9)
Valerie a týden divů (1970)
Srdeční záležitost. Klenot z konce šedesátých let, úžasný "poetický horor", který si dokázal vytvořit svůj vlastní osobitý svět. Výtvarná koncepce Ester Krumbachové je v rámci naší kinematografie naprosto výjimečná, okouzlující a podmanivá. Výjimečný, osobitý film, perla. Výstižné komentáře: Psice, darkrobyk, gudaulin, Morien
Radúz a Mahulena (1970)
Vizuální, herecká i režijní hostina.
Jentl (1983)
Niterně a přepečlivě natočený emotivní snímek, pro Streisandovou zcela zásadní a osobní. Fantastická hudba Michela Legranda, úžasné zpívané monology,které jsou dokonale vkomponovány do dějové osnovy. Nevšední zážitek po všech stránkách a jednoznačně zdaleka nejlepší film Streisandové, ke kterému se stojí za to pravidelně vracet. "This is one of those moments..."
Fanny a Alexander (1982)
Těžko hodotit objektivně, můj vztah k tomuto filmu je příliš osobní. Neopakovatelný zážitek po všech stránkách.
Príbehy z lesov (2014)
Be careful what you wish for! Přání, aby to dopadlo dobře, se splnilo, tato adaptace je po všech stránkách povedená, i když je to trochu kompromis s otupenými hranami a divák, který zná původní předlohu, si ji užije daleko líp.
Romance pro křídlovku (1966)
Srdeční záležitost. Hrubín, Posázaví, venkovská pouť... , věčné téma lásky, života a smrti. Jedna z hvězdných chvil celé naší poválečné kinematografie. Čím je člověk starší, tím mu film dá víc.
Tisícročná včela (1983)
Film, jehož sledování je pro mne vždycky svátek. V ČR je top topů Markéta Lazarová, v SR právě tenhle film.
Amadeus (1984)
Jeden z nejlepších filmů o hudbě a umělci vůbec.
Veľa kriku pre nič (1993)
...asi nejlepší adaptce nějaké z Willových komedií vůbec. Absolutní souznění předlohy, herců a režiséra.