Recenzie (906)
13 hodín: Tajní vojaci v Bengázi (2016)
Michael Bay tentokrát natočil čistokrevný americký vlastenecký plakát. Byť řemeslně dobře zpracovaný. Pět agentů CIA odšpuntuje několik desítek džihádistů vyzbrojených RPG i minometem a to podržte se lidičky, pouze s dvěma oběťmi !!!
Úplní cudzinci (2016)
Kdo jsi věrný, hoď kamenem...
Skryté monstrum (2015)
Zprvu nenápadný film s jednoduchou dějovou linkou. Ovšem padnoucí hudba a několik silných scén (závěrečná s železnou tyčí) způsobí, že na tento snímek jen tak rychle nezapomenete.
Bakaláři - Psí život (1973) (epizóda)
To slabší z tvorby Dietl-Dudek. Cameo role Vl. Menšíka - Bedřich Bedřich.
King Jack (2015)
Nečekané překvapení. Obyčejný příběh o šikaně s dokonalým a uvěřitelným hereckým ztvárněním obou hlavních i vedlejších postav.
The Legend of Barney Thomson (2015)
Emma Thompson v životní roli bývalé šlapky - matky hlavního hrdiny Holiče Barneyho. Roztomilá blbina pro horké letní odpůldne.
Bakaláři - Knedlíky (1981) (epizóda)
Některé výplody normalizačních let by měly být uzamčeny v trezoru. Ano, třeba v tom, kde dříve byly kvalitní trezorové filmy.
Dunkirk (2017)
Nolan opět nezklamal své fanoušky - tentokrát se vydal do vod válečného velkofilmu a vytvořil tam jeden z nejlepších filmů z období 2.světové války. Chytře napsaný scénář, dynamický střih i kamera nedovolí divákovi chvíli vydechnout. Co naprosto chybí je národní patos, falešné vlastenectví nebo nudné dialogové scény, kterých jsme si především u amerických snímků v minulosti užili nadbytek. Na Nolanově tvorbě lze demonstrovat sílu filmového umění - na 106 minut se zcela ponořit do zobrazovaných událostí a zapomenout na vše ostatní.
Srdcu nerozkážeš (2017)
Z četby nadšených komentářů jsem očekával úplnou pecku, ale ona je to jen obyčejná romantická komedie. Ovšem místy velmi vtipná a s charismatickým hlavním hrdinou pákistánského původu Kumailem. Ten do filmu vložil mnohé zkušenosti se stand by humorem a táhne tak celý film. I chemie s hlavní hrdinkou funguje a ještě se dozvíme ledacos zajímavého z pákistánské kultury. Nejlepší záseky nebudu prozrazovat - ochudil bych tak další diváky, stačí prozradit, že nejlepší se dotýká 11. září. A tak se nechte bavit, to nemůže nikdy vadit...
Dancer (2016)
Kdo je Sergej Polunin? O existenci tohoto ukrajinského tanečníka a baleťáka jsem se poprvé dozvěděl z bezchybně nastříhaného a ozvučeného trajleru z plátna Bia Centrál. Donutil mne ke shlédnutí, ač mě tento obor vůbec nezajímá (a Harapese přímo nesnáším). Takže kdo? Neuvěřitelně nadaný člověk, který tanci obětoval vše důležité ve svém životě. K baletu ho dovedla dominantní matka za podpory celé rodiny. Když bylo potřeba vydělat na zahraniční studia, rodina obětovala vše. Otec odjel pracovat do Portugalska, babička do Řecka a matka se stěhovala spolu se synem, aby mu pomáhala. Výsledek se brzy dostavil - rodina se rozpadla, což Sergeje trápí celý život. A tak divák fascinovaně sleduje strmý úspěch i pád tanečníka, který miloval tanec natolik, že přišel zcela o osobní život, rodinu a stal se drogově závislým. Dokument nenudí, je dynamicky natočený a emočně nabitý, jako Sergejův "poslední tanec".