Recenzie (961)
Země faraonů (1955)
Krásný historický snímek, i když smyšlený. Jedna z prvních rolí Joan Collins, která se proslavila Alexis Colbi v seriálu Dynastie. A kupodivu, i tu hraje mrchu :). Výborný Jack Hawkins coby faraón. Výborná pointa.
Muž z inej hviezdy (1984)
Jeff Bridges je skutečně Starman, je mužem z hvězd, který neskutečně, s lehkostí, krásou hraje muže, který se potřebuje dostat domů tam k té hvězdě, vidíte? Tolik citu, něhy, emocí jsem ve sci-fi filmu snad neviděl. A je to vážně sci-fi? Když si vzpomenu na ty silné momenty, kdy Spoiler: Karen sleduje, vzpomíná, nebo spíš chce zapomenout, na svého muže na videu, který umřel a tu se objeví ve dveřích....; když vzpomenu na Jeffa, který vnukne živit lani, když vzpomenu, když vrátí v život Karen; když vidím strnulý pohyb Jeffa, který pomalu skomírá; když vůbec vidím ty nechápavé pohledy Jeffa.... srdce plesá.
Temný rytier (2008)
Nejlepší díl trilogie. Výborné vykreslení postav. Nezapomenutelný Joker. Škoda, přeškoda ho. Hold, koho Bohové milují, umírá mlád.
O hodném koníčkovi (1941)
Opět jedna pěkná pohádka servírována panem Rou. Jen mi je líto, že můj oblíbenec si tu zahrál jinou roli, než jsem zvyklý. Hádejte o koho jde? Lev Potěmkin si zahrál trošku něco jiného než mou oblíbenou babu Jagu. I když vím, že tady nemá baba co dělat :). Jo a Ivánka mohli trošku líp zvolit. I když, je to hloupej Ivánek, tak co no. :)
Červená řeka (1988) (TV film)
Někdy tyto "tv rymejky" jsou hold naškodu. Stejný osud co V pravé poledne nebo Winchester 73. Kopie hold není originál . Nemluvě o tom, že tu jde cítit, že se jedná o tv počin.
Červená rieka (1948)
Známá trojice¨, vlastně čtveřice na scéně a přitom poprvé pospolu. Režijní klasik westernů Howard Hawks, nesmrtelný "kauboj" s šátkem kolem krku John Wayne,se svým parťákem a ostřílenou westernovou ikonou, i když vedlejších rolí, Walterem a autorem hudby Dimitrijem Tiomkinem. Stejná parta se sešla ještě jednou a to taky vee slavném westernu Rio Bravo.
Bohatýr Nikita (1945)
Tyto staré pohádky pana režiséra Mrazíka mají neskutečné kouzlo i po letech. Pan Alexandr Rou má brilantní fantazii. Jeho výtvarné cítění, které ukázal tu i třeba v Překrásné Vasilise mají daleko blíž k ruským bylinám, než jeho poslední počiny. Když vzpomenu na jeho představu v Babu Jagu a jeho vykreslení stromů a všeho, tady Kostěje nesmrtelného a jeho žebroví. Později, když maskoval Kostíka (Voda, oheň a zlé úskoky), už nebyl tak pečlivý a neměl takovou sílu, jako tady. A navíc tyto pohádky ještě neobsahovaly tak ulítlé postavy jako u jeho posledních pohádek. Proto tyto pohádky miluju daleko víc. Pohádkový osud pana režiséra Rou mi připomíná trochu osud Zdeňka Trošky, kdy jeho pohádky byly neskutečně barvité a pohádkově krásné s úžasnými postavičkami, ale jeho poslední pohádky obsahují postavy, které jsou čím dál víc infantilní. Naštěstí u pana Alexandra Rou to není tak strašné. Ale dosti. Vraťme se k téhle pohádce, která patří k tomu lepšímu, co vytvořil, a pokud přihlídneme k době vzniku, nelze než zaplesat.
Dvanáct měsíčků (1992) (TV film)
Malebná pohádka o dvanácti měsíčkách, i když televizní. Za Gabrielu Wilhelmovou, Vetchého a Blanarovičovou musím jít s hodnocením nahoru. Byla to u mě ta nejkrásnější pohádka o dvanácti bratrech, dokud jsem neuviděl tu ruskou z roku 1972. Obě dvě studiové, v obou dvou hrají živá zviřátka, i když v té sovětské jich bylo víc, tady jen pes Bodryk. Tam byl navíc bratr Měsíc, tady roztomilá sestra Vesna v podání Marty Vančurové. Ale mám-li hodnotit obé pohádky, vyhrává u mě ta ruská.
Rozprávky bratov Grimmovcov: O rybárovi a jeho žene (2013) (TV film)
Za ty německé pokusy o natočení pohádek by měli střílet. To nemám sílu ani hodnotit. Tu není sympatické snad nic. Kdyby aspoň ty herečky uměly vybrat, které by byly sympatické a na které se dá koukat, když už za nic. To je snad poprvé a doufám, že naposled, kdy se tu vyjadřuju ke všem těmto pokusům o pohádky.
Dvanáct měsíčků (1972)
Ruská verze české klasické pohádky. Nevím, zda je inspirována i tou animovanou z roku 1956, kde se vyskytuje taky postava navíc oproti té české verze a to postava princezny. A ač se jedná o ryze studiovou pohádku, ta má kouzlo neskutečné a vyzní daleko víc než ta naše česká z roku 1992, kde exceluje Odřej Vetchý. A i když je to komorní pohádka, tak se to nachází docela hodně postav: dvanáct měsíčku, bratr Měsíc, voják, princezna, komoří, macecha, nevlastní šišlavá sestra a já nevím kdo ještě. Jó, zapomněl bych zviřátka: sovu, psa, zajíce, motýla... A ač se jedná o studiový projekt, tak zvířata jsou živá. A navíc Maruška je veselá, sympatická a ne taková ta unylá, smutná, jaké jsou u nás jako např. z roku 2012. A když má pohádka své zápory, jako hudba, která mi např. nesedla, tak si mě získala jinými klady. Kostými jsou v pravdě krásné, takové ty ruské ala děděček Mrazík. A snad pořád tu sněží. Takové pohádky by měli vysílat u nás častěji a neopakovat v TV pořád dokola to samé. Jedná se určitě o nejlepší "hrané" zpracování o dvanácti měsičkách.