Recenzie (236)
Kladivo na čarodějnice (1969)
Nejlepší Vávrův film, nejlepší tuzemské hist. drama a hlavně jeden z mých nejoblibenějších světových filmů . Kladivo není příjemný a libivý film, přesto si každé jeho shlédnutí 100% vychutnávám. Vážně mistrovská studie lidské společnosti. Né jen té ze 17. stol. ani té z doby socialsmu (komunismu, totáče), ale i té součastné!
Dr. Ludsky (2011) (seriál)
Mé hodnocení je ovlivněno hlavně tím že posledních 20 let se u nás a na Slovensku točí převážně sračky . Které nemají nic společného se skutčeným životem a o technické kvalitě nemá ani cenu mluvit ( pak se různí novináři bijí do hlavy a nedovedou pochopit vysoké sledovanosti "socialisticky reálných" seriálů - věřte kdyby se točilo kvalitně tak si nikdo na ženu za pultem ani nevzpomene a podle mne patří právě k tomu horšímu ) . Teď k Ludskému - na dálku 50. metrů pozná co pacienta (pardon dnes se říká klienta) trápí a pak to jeho všeobecnému lekáři dá pořádně sežrat . Ovšem tyto sci-fi prvky nevadí protože je zde spousta situací z běžného života a ty nejsou nijak zkresleny . Případy co se zde řeší se stávají a jsou všeobecně známy . I když je Ludský arogantní tak uráží jen blbce a neschopné doktory, a naopak těch poctivých se zastává . A hlavně mu jde o lidi a správedlnost . Prý je tu i přehnaná morálnst ale ta je dnes potřeba . Ps: hls Hause mi nevadí , a že je to ve stylu modrních amerických seriálu už vůbec ne hlaní je že to umí takto někdo natočit !
Green Lantern (2011)
Rozhodně to není špatný biják a čím je divák mladší tím víc si to užije . Někdo může mít problém s tím že každá scéna mu připomene spoustů jiných filmů , ale já to za velkou chybu nepovažuji . On celý Laternanův svět je pro mne prostě nezáživný ( tak jako třeba Star Wars či Avatar - samozřejmě že kvalitu mají větší ale jdou úplně mimo mě ) . Možná kdyby obsahoval víc humoru a nadsázky tak bych si ho užil lépe . No a teď mi přišlo na mysl že jsem se u něj bavil víc než u posledního Supermana ( předloha je přibližně ze stejné doby ) . Nejlepší hláška : tys mě poznala - znám tvé lísní kosti
Blesk (2011)
Kriminálka v televizní kvalitě s předvídatelným dějem a jako vždy s drsným Stathamem . Nic víc to není a jako fanda J.S víc ani nepotřebuji (samozřejmě do kina bych na to nešel ) .
Thor (2011)
Nejen Thor ale hlavně Hemsworth je bůh (málo kdy se stane aby herecká "nula" takhle excelovala) .
Kovboji a votrelci (2011)
Podle spojení různých (prý) nespojitelných žánrů jsem čekal zábavnou erkovou šílenost . Dostal jsem neškodnou podívanou , která mne nikterak neuráží a místy dost baví . Děj je jednoduchý , zvraty předvídatelné , akční scény kvalitní , nelogičnosti zábavné ,drsné hlášky jsou drsné , Craig i Ford předvádějí svuj standart , Wilde má uhrančivý pohled , mimozemšťani jsou hnusní atd. Prostě rodinná zábava připomínajíci 10 000 před naším letopočtem . A klidně se na kvs zase podívám.
Hanna (2011)
Dětem do rukou zbraně nepatří , ale Saoirse je s ní vážně skvělá . Tak jako ve všech filmech kde hrála tak i zde jí věřím úplně vše . A jen kvůli ní to stojí za vidění . S příběhu který je plný zvratů a šílených postav se dalo stvořit mega zábavné béčko . To by ovšem musel natočit jiný rejža a ne tento intelektuální všeuměl . Mohl to být inteligentní thriller ala Bornovky ale je s toho intelektualní slátanina plná úchylných scén ( zubní hygiena C.Blanchet - fakt zbytečná nechutnost ) . Ale pokud rádi pokoušíté svou nervovou a trávicí soustavu tak prosim.
Piráti z Karibiku: V neznámych vodách (2011)
Pozor fandové Deppa nečtěte , protože byste se zbytečně nasrali ! Šílený buzik Sparrow a jeho parta mi doposud lezla na nervy . Minulé díly byli popcornovou atrakcí a ne poctivým pirátským filmem . Až čtverka se přiblížila k mým představám . Bohužel díky režiji je jen průměrnou podívanou . Většina akčních scén je vetmě , ta sice pomáhá zakrýt dost nevýraznou šermířskou choreografii ale ubírá na atraktivnosti . Pořádnou námořní bitvu bych dost uvítal . A vstahu Barbarosy s Černovousem bych dal více prostoru , to samé i ve vstahu m. pany a námořnika . I přesto jsem se konečně u pirátu doře bavil !
Nájomný zabijak (2011)
Bangkok nepřeje nájemným zabijákům . Přesvědčil se o tom N.Cage v Nebezpečném cíli . A bílý slon je na tom v kvalitě podobně . Trochu lepší biják s něj dělají skvělí herci , a velmi svižné místy nápadité akční scény .Právě ty oživují jednoduchý děj s bezduchými dialogy ve kterých působí budhistická moudra dost směšně . I tak se jedná o solidní béčkovou jízdu , kterou drží od tuctové dvd produkce výkon D.Hounsoua .
Som číslo štyri (2011)
Kdo zná Smallville , a má ho dokonce v oblibě tak pro něj je čtyřka ideálním hitem ( nejen proto že ho také točil Caruso ) . Čtyřka je tak jako seriál plná sympatických mládých lidí , je zde jednoduchý přímočarý příběh ve kterém každý hned pozná dobro a zlo , má naivní dialogy a logické chybky . Prostě pohodovka mající pomallý rozjezd a celkém svižný finyš . Jen je škoda že všechna akce se koná ve tmě . Ps : do kina bych na to nešel .