Recenzie (219)
The Commitments (1991)
Myslím, že moje hodnocení tohohle filmu není zcela objektivní. Byl jsem totiž na projekci v originálním znění bez titulků (společně s Bafem), a protože, jak po projekci říkal Glen Hansard, je tenhle film v Dublinskym dialektu, nerozuměl jsem skoro ničemu ( určitě ještě míň než Bafo :-) ). Ale i tak jsem poznal, že se jedná o dost ojedinělý a dobrý film. Je to hlavně hereckými výkony. ( Herci tam hrající jsou většinou známí irští zpěváci, rozhodně třeba doporučuju Glena Hansarda :-) )
Frajer Luke (1967)
Byl jsem na tom v ramci Zlateho fondu v kine Aero pro studenty, a ten clovek kterej tam pred tim o tom filmu mluvil rikal, ze je to film o antihrdinovi. S tim ja nesouhlasim. Antihrdinu si predstavuju trochu jinak ( treba pan Skleneny z Vyvolenyho ). Podle me je to teda film o normalnim hrdinovi, jenom z jinyho pohledu. To jeho hrdinstvi mu zpocatku dela dobre, protoze je rad obdivovane, ale s postupem casu ho to jeho hrdnstvi uz unavuje. Zalezi ale asi na tom, jak si pojem ,,antihrdina,, definujeme. Jestli si ho definujeme jako cloveka, ktery je hrdinou jenom proto, ze to hlavni prinos ma pro nej samotneho, tak je zde tento pojem uzit asi pravem. Dale ten clovek rikal, ze s postupem casu ztraci Luke divakovi sympatie. U me to bylo presne naopak.
Návrat do Cold Mountain (2003)
Docela dobrý. Dost mě to překvapilo čekal jsem mnohem míň. Fakt krutá atmosféta a skvělí herci.
Meno ruže (1986)
Nečetl jsem knihu, takže filmu nemůžu vyčítat, že to všechno zničil, ale jestli je kniha skutečně ještě lepší než film, no tak to potěž pán Bůh. :-) Krásně ponurá atmosféra a skvělé téma podtržené úžasnými herci.
Ako dostať otecka do polepšovne (1978) (TV film)
Jednička byla asi lepší, ale pořád je to super. Tomáš Holý byl prostě hereckou osobností, i přes svůj nízký věk.
Minority Report (2002)
Nejlepší Spielbergův film o budoucnosti a jeden z nejlepších filmů o budoucnosti vůbec. Perfektní scémář a kupodivu :-) i skvělý výkon Toma Cruise.
„Čtyři vraždy stačí, drahoušku“ (1970)
Skvělá česká klasika. No trochu netradiční klasika :-).
Good bye, Lenin! (2003)
Současné německé filmy opravdu nechápu. Německo bylo vždy filmovou velmocí, a teď se zmůžou jen na filmy stylu Holky to chtěj taky a přehršle dementních seriálů? Good bye Lenin bych označil jako renesanci německého filmového umění. Není to sice ani zdaleka ten styl jako jejich klasiky, ale je to konečně po dlouhý době kvalitní film. Dávám lepší ****
Divoký anjel (1998) (seriál)
Co jinýho dát seriálu, na kterým není zhola nic dobrého???
Braindead - Živí mŕtvi (1992)
Viděl jsem to už dost dávno, a to hlavní co si z toho pamatuju, že jsem se málem udusil, protože jsem se musel pořád smát. Ta projížďka s evil děťátkem v kočárku mi navždy utkví v paměti :-) stejně tak jako záverečná řežba se sekačkou :D