Obľúbené filmy (10)
Lisabonský příběh (1994)
Všetko o mojej matke (1999)
Volver (2006)
Recept na neodolatelnou a přirozenou herečku: ..vezměte španělský hrnec, nasypte silná ženská témata, vezměte Penelope Cruz pečlivě odstrantě všechny zbytky , Mandolin, Sahar a Dárků z lásky a vložte do hrnce. Hrnec naplňte po okraj Almodóvarem. Vařte dokud Penelope nezačne zpívat. A pochoutka je na světě. Né vážně. Krásný film o ženách, krásně zahrán ženami. Vyprávění o věcech tristních s humorem, nadhledem a velice strhujícím způsobem. Obrovský zážitek i pro chlapa (nebo hlavně pro chlapa?). Volver mi opět potvrdil že "Crůzové" přirozenost a herecké kvality, jsou přímo úměrné její vzdálenosti od Holywoodu.
Klopanie na nebeskú bránu (1997)
Cesta rozmaznaného dieťaťa (1988)
Muž a žena (1966)
S němým úžasem sleduji zas a znova tento film. Nedělá mi žádnou potíž potlačit rozpačitost nad strašně banálním "love story", a plně se věnovat atmosféře filmu. Ztvárnění je podle mě geniální. Při scénách v Deauville skutečně cítím vlhký mořský vzduch nasycen solí a při přejezdech z Deauville do Paříže jsem dalším spolujezdcem. Claude Lelouch tu dokázal filmovými prostředky zachytit atmosféru místa a doby jedinečným způsobem. Film skončí, v hlavě mi zní samba a přemýšlím nad osudem muže se psem, který mimoděk prošel a byl zachycen kamerou jak se vzdaluje v mlhavém oparu. Pokaždé.
Tootsie (1982)
Láska nebeská (2003)
Citlivá, romantická, pozitivní, vtipná, laskavá a neskutečně výborně obsazená britská komedie. Série malých, více či méně silných příběhů o lásce všeho druhu, citlivě zapředených do sebe. Vánoční atmoška, skvělá hudba, výborní Colin Firth, Hugh Grant, Alan Rickman a vlastně i všichni ostatní. Přestože sentiment teče šíleným proudem, výsledkem je opravdu hluboce lidský zážitek.