Obľúbené filmy (10)
Ten, kto stojí v kúte (2012)
Zatím nejintenzivnější zážitek na filmovém poli. Vilněji řečeno: došlo k jakémusi propojení. Znovu jej nehodlám zhlédnout, aby nedošlo k degradaci.
Drive (2011)
Výjimečný titul, který vsází na pomaleji plynoucí děj a hypnotickou atmosférou. Nezapomenutelné souznění obrazu a zvuku.
Million Dollar Baby (2004)
Zoznámte sa, Joe Black (1998)
Miestnosť samovrahov (2011)
Urychlený Dominikův přechod do "izolace", karikaturní postavy rodičů, Místnost sebevrahů - prvky podrážející nohy. Naopak minimalističtější scény interakce protagonisty s "démonickou entitou", jejíž tvář vystupuje ze tmy (úžasná Roma Gąsiorowska), mají patřičnou sílu, stejně tak patetické, avšak přirozené trdlování v závěrečné pasáži. Přestože jsem dílu neudělil (pro již zmíněné slabiny) plný počet, zanechalo ve mě hlubší stopy než některé záležitosti s ním.
Život Adéle (2013)
Nejsilnější erotický náboj nenabízí Adele prostřednictvím fyzického aktu, nýbrž konverzace s náznaky na schodech. Od neopakovatelného kouzla prvních okamžiků přes vnitřní pnutí a nejistotu do procitnutí v sžíravém konci.