Obľúbení režiséri (10)
Almodóvar se dá zbožňovat, nebo nenávidět a nebo obojí (to je na výsost almodóvarovské). Já jsem v té první skupině a rád.
Nejoblíbenější film: Volver (2006)
Honorého dramata jsou přesně taková, jaká dramata o lásce mají být. Trochu romantická, trochu lascivní, trochu přidrzlá, trochu smutná.
Nejoblíbenější film: Les Chansons d'amour (2007)
Jeho filmy mám rád hlavně kvůli geniálním scénářům Jana Procházky. Ucho a Kočár do Vídně jsou skvosty (a nestydím se za tak patetické přirovnání, jelikož ty filmy, i knihy, skvosty jsou).
Nejoblíbenější film: Kočár do Vídně (1966)
Obdivuji ho. To, co dokázal ve svém věku, můj obdiv dvojnásobně zvyšuje. Je to výrazná osobnost a točí k***a dobré filmy!
Nejoblíbenější film: Les Amours imaginares (2010)
Faunův labyrint si mě získal. Princ bez království pekelně vyděsil. Filmy z jeho produkční dílny jako Sirotčinec nezapřou svého mentora. Jediné, co mě nezájimá a neláká, je Hellboy, ale to možná proto, že mi námět přijde poněkud stupidní.
Nejoblíbenější film: El Laberinto del Fauno (2006)
Jeho Neklid se stal okamžitě jedním z mých nejoblíbenějších filmů. Téma rakoviny tu bylo už tisíckrát, samozřejmě, ale netočil ho Gus Van Sant! Milk je zase skvělým životopisným filmem, u kterého se nekoušete nudou, protože to prostě nejde.
Nejoblíbenější film: Restless (2011)
Marie Antoinette ukázala, že historický film může být i jiný než jen historický a hlavně dobře jiný (někdy autoři historických velkofilmů neřeší reálie a dokonce to myslí vážně, Coppola udělala z nadsázky a "nehistoričnosti" příběhu Marie Antoinette hlavní motiv filmu, a to oceňuji). Ztraceno v překladu je skvělá záležitost, která mě asi jen tak neomrzí. Somewhere mě lehce zklamalo, ale i tak Coppolu považuju za jednu z nejlepších režisérek vůbec.
Nejoblíbenější film: Marie Antoinette (2006)
Díky jejím komiksům (které jsou literárními veledíly) jsem se začal zajímat o islám a Blízký východ. Persepolis jsem přečetl aspoň pětkrát.
Nejoblíbenější film: Poulet aux prunes (2011)
Autor Čokolády a Pravidel moštárny. Oba filmy přesně podle mého gusta.
Nejoblíbenější film: Chocolat (2000)
Vnímám ho hlavně jako geniálního scenáristu. Jeho dialogy mě oslovují, jsou zábavné, žádná unylost, působí reálně, nejsou nafouklé a nafoukané.
Nejoblíbenější film: Notting Hill (1999)