Recenzie (2 554)
Raya a posledný drak (2021)
Tuk tuk je strašně upozaděný. Z tahouna traileru udělali vlastně jen vozidlo... Raya je scénáristický mišmaš honící se za originalitou, ale naštěstí ve své podstatě zůstává klasickou disneyovkou jakou máme rádi. Neokoukaný svět hýřící barvami, legrační parťáci a konec jako by vypadl z Infinity War/Endgame.
Chaos (2021)
Super námět, solidní herecké výkony a nevyrovnaná režie. Potenciál prezentovaného světa je obrovský zamrzí že není naplno vytěžen. Bohužel je vidět, že se přestřihávalo a přetáčelo. Závěr je zvláštně odbytý. Určitě si to nezaslouží odstřelit i když bych rád viděl #releasethelimancut, na to je Chaos až příliš zajímavý. Zkusím knížky.
Jak štěňátko dostalo chuť na med (1960)
První pohádka u které dcera vydržela. Pejsek je favorit.
Godzilla vs. Kong (2021)
Touto sekerou vládnu já! Bezvadná pohádka citující staré verneovky. Příběh kombinuje japonskou řachanici z šedesátých let se scénářem Batman vs. Superman (spoiler: místo Marty je zde okázalé; "Seru na tebe..."). Obě bitky jsou pastva pro oči. Nápadité, dynamické, krásně natočené. Tohle chtělo kino. Ať už jde o světla Hongkongu nebo čvachtanou ve vodě, akce vypadá podle těch nejvlhčích snů všech (dávných dětských) fandů monstrózních filmů. Čert vem fyziku a mdlé charaktery. Na takové filmy se do kina nechodí kvůli logice. Do kina. Fňuk. Whiskey jako zachránce. Repete...
Černé zrcadlo - Nenávist národa (2016) (epizóda)
Moralitka o škodlivosti sociálních sítí zkombinovaná s hororem o zabijáckých včelách. Každý Hater by to měl vidět. Scénář výborně pracuje s odhalováním jednotlivých faktů.... to nejde, to není možné.... to šifrování je nepřekonatelné.... aha. Možná to chtělo na konci přitvrdit, #transparenty si vysloveně žádaly o další odezvu. Brutální skotský přízvuk Kelly Macdonald, která role cynické policajtky hodně sedí, je balzám na uši. Aha.
Černé zrcadlo - Muži pod palbou (2016) (epizóda)
Kdo si nedá vakcínu proti Covidu bude označen za Švába!
Černé zrcadlo - San Junipero (2016) (epizóda)
Skvěle zvládnutá retro-atmosféra v kombinaci s první verzí Matrixu (té idylické co o ní básnil agent Smith). Lesbická linka jakž takž ozvláštňuje klasickou romanťárnu s vyloženě happyendovským koncem. Tahle řada to ale po těch depresivních hororech potřebovala jako sůl.
Trabantom až na koniec sveta (2014)
O drama se u cestovatelských dokumentů starají přehmaty, o úžas nad (nad)pozemskou krásou zvolená trasa. Ta přidána hodnota tady jsou trabíci a hostování krtečka. Ne vážně, hodně pohodová, dobře natočená jízda. Krásné exteriéry, kterým vévodí solná pláň a Machu Pichcu, odleželé tuzemské hlášky no a samozřejmě to dobrodružné srdíčko. Krásná práce.
Angry Birds Blues (2017) (seriál)
Když na to s dcerkou koukáme jímá mě nostalgie. Ty samé šílené gagy jsem hltal v ptákovi uličníkovi. Špetka násilí pro novou generaci.
Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021)
Rozmáchlý komiksový kolos bez kompromisů. Snyder dokázal, že to kravaťáci tenkrát pěkně posrali. Snímek není bez chyb a pořád místy skřípe (Ezra Miller hraje Flashe strašně), ale jako celek funguje náramně. Temný tón je konzistentní se dvěma předchozími snímky, osudová atmosféra, fungující motivace postav a parádní akční scény. Hlavně záporáci už nejsou jen na okrasu, ale mají pro své počínání důvody. Teatrální přednesy, hrdinské nástupy, burácející soundtrack. Spokojenost. Třeba HBO vysolí peníz i na pokračování.