Recenzie (742)
Jarní povětří (1961)
Únor a cigára
Já se tam vrátím (1976) (TV film)
S Goldovým a Nožičkovým kongeniálním Zaklínáním se to nedá srovnat.
Já, truchlivý Bůh (1969)
Miloš Kopecký je přesně to, čemu můj psychoanalytik říká "alfa plus".
Její hřích (1939)
Tenhle film se hodnotí sám hned na začátku, když se objeví titulek: "Je to film Oldřicha Kmínka." K tomu nemá smysl nic moc dodávat. Pod Kmínkovým vedením mě nerajcuje ani Zdeněk Štěpánek, a to je opravdu co říct. Docela mě pobavilo, že toho zhýralého mládence pojmenovali Jaroslav Goll. Proč ne rovnou T.G. Masaryk?
Je t'aime moi non plus (1976)
Z dnešního pohledu už možná ne kontroverzní, ale stále poměrně bizarní film o mrtvém ptáku, teplých popelářích, bílém koni, igelitovém pytli a spol.
Je treba zabiť Sekala (1998)
Tak tento film, ačkoli bývá často vynášen hodně vysoko, mě obzvlášť nezaujal. Obraz vesnice nepůsobí zrovna věrohodně stejně jako Bartoška v roli faráře nebo Sekal jako 100% zrůda. Ocenit však musím velmi příjemnou zlatavo-hnědou atmosféru:-)
Jinak než jiní (1919)
Fragmenty. Ó, jen samé fragmenty. Bohužel ne v pessoovském smyslu slova, ale v důsledku, mírně řečeno, nepěkného zacházení s tímto filmem. Ale buďme rádi, že z něj máme alespoň něco. Divácký zážitek po zhlédnutí restaurované verze sice z velké části zůstává spíš tušený než skutečně prožitý, ale přesto si tohoto díla cením. Paragraf 175 byl opravdu zrůdnost a v problematice homosexuality dodnes spousta lidí jaksi nemá jasno. Magnus Hirschfeld byl nepochybně borec a Conrad Veidt v hlavní roli se mi překvapivě taky líbil (nepůsobil na mě zvrhle). Jsem v pokušení ohodnotit Anders als die Andern i přes tu neúplnost. A to vysoce.
Jsem z Titova Velese (2007)
neškodná artová sériovka
Jsouc na řece mlynář jeden (1971)
jsa
Julie (1999)
Jako film je to úplné nic. Jako natočené divadlo je to velmi zajímavá psychologická bitka lidí různého postavení a hlavně různých povah.