Recenzie (291)
Absolvent (1967)
Dustin Hoffman je tady tak roztomilý, že musím dát pět hvězdiček. Jeden z nejlepších snímků své doby.
Jazero smrti (2008)
Romantický víkend u jezera ve dvou se s terorizující bandičkou puberťáků změnil doslova v horor. Zajímavý film se zajímavým vyvrcholením. Co musím ale zkritizovat je vážně zpackaný dabing.
Skrytá identita (2006)
Tenhle typ filmů není můj šálek čaje. Každopádně je Skrytá identita jedním z nejlepších svého žánru.
Hlad (2008)
Vcelku zajímavé téma, které na mě i přes veškerou svou surovost emočně moc nezapůsobilo. Děj se hodně pomalu táhne, spousta zbytečně dlouhých scén a dlouhých dialogů. Veliké plus za Michaella Fassbendera, který předvedl výborný herecký výkon.
Divoký Django (2012)
Tak přesně na tohle jsem se tak dlouho těšila a jsem opravdu moc mile překvapena. Film má perfektní námět, kterým Tarantino trošku víc probořil "tabu otroctví", je prodchnutý spoustou skvělých hlášek a humoru a klasicky nechybí ani hektolitry umělé krve. Osobitý Tarantinův styl filmového vyprávění je opět hodně viditelný. K tomu všemu tu hraje skvělá hudba (!) - směsice popíku, hip-hopu, folku a písní Ennia Morriconeho, a je tu excelentní herecké obsazení, hned čtveřice badass po kupě - Leonardo DiCaprio, Jamie Foxx, Christoph Waltz a Samuel L. Jackson. Snímek je zčásti postaven na rozdílném charakteru hlavních postav a všichni zahráli co měli na jedničku s hvězdičkou. Hlavně DiCapriovi jeho první opravdu negativní role perfektně padla a znovu dokázal, že je jedním z nejlepších herců současnosti. K tomu musím vyzdvihnout parádně namaskovaného starouše Jacksona ironicky v roli černošského rasisty. Na druhou stranu je tu několik hlušších míst, mírný kontrast mezi první a druhou méně záživnou částí filmu a možná by neuškodila i trošku kratší stopáž. I přesto je však Nespoutaný Django další výborná věc od Tarantina a těším se, s čím přijde příště. Pro mě velký filmový zážitek!
Musíme si pohovoriť o Kevinovi (2011)
Tento snímek ve mně po zhlédnutí zanechal zvláštní směsici pocitů. Snad mě i na pár chvil donutil skepticky přemýšlet nad tím, zda si vůbec jednou založím vlastní rodinu. Na prvním místě bych chtěla vyzdvihnout naprosto excelentní herecký výkon Tildy Swinton. Především díky ní a díky jejímu typickému výrazu ve tváři byl pro mě snímek mnohem větším filmovým zážitkem. Dále mě hodně zaujala symbolika - červená barva byla jedním z ústředních motivů mnoha scén. V těchto chvílích se mi vždy nepříjemně svíral žaludek. Tvůrci si zároveň výborně „pohráli“ ve střižně – různé „flashbacky“, střídání minulosti, přítomnosti a něčeho mezi tím je chvílemi trošku zmatečné, avšak působivé. Čas (a také prostor) jakoby zde vůbec nehrál roli. Celkově hodnotím 4*, jelikož mi některé situace přišly moc vyhrocené. Tilda Swinton však u mě má 5*.
Osvietenie (1980)
Spojení výborné knihy Stephena Kinga, skvělého režiséra Stanleyho Kubricka a Jacka Nicholsona v jeho nejlepších letech, zdá se dokonalé.
Vlasy (1979)
Muzikály obecně ráda nemám, Vlasy jsou výjimka, která potvrzuje pravidlo.
Čeľuste (1975)
Čelisti jsem baštila už jako malá a mám je ráda i teď. Pro mě jeden z nejlepších Spielbergových filmů.
Spider-Man (2002)
Když se o knihách říká, že jsou čtivé, tohle je čtivý film. Nic náročného, taková oddychovka, film na nedělní odpoledne. Spider-Mana mám ze všech komixových postav nejraději a tento film se mi prostě moc líbí.