Recenzie (4 975)
Expres na západ (2011) (TV film)
"Příběh zkoumá debatu o víře a ateismu, životě a nihilismu, vykoupení a sebevraždě" - kurva!!!! Co by pro mě mohlo být poutavější? Nicméně průběh ani rozuzlení nepřineslo nic, co bych už nevěděl, případně to pro mě bylo matoucí a s danými názory jsem nesouhlasil. Ale jinak to byla kurevsky zajímavá věc. 70%
Sully: Zázrak na rieke Hudson (2016)
Kapitán Sullenberger je očividně velký frajer, protože dokázat něco takového by zvládl asi málokdo. Eastwood zase ukazuje, že i ve svém požehnaném věku umí natočit parádní film plný emocí a vlastně i akce. O malinko horší než Let s Washingtonem, ale přesto velmi kvalitní zážitek. 85%
Stranger Things (2016) (seriál)
Hype jako svině zapříčinil, že jsem si Stranger Things pustil. Byla to krásná vzpomínka na dobu dávno minulou, kde se mísí veškeré možné vlivy (Carpenter, Scott, Spielberg, Cameron,...) s moderním pojetím. Scény z mezisvětí byly opravdu výživné a celkově se nedá moc vytknout, akorát mě trošku mrzí, že to bude mít další díly, protože to šlo špičkově ukončit. 90% Update po sériích 2-4 (lehce binge watch). Ta osmdesátková stylizace je špičková, to se jen tak nevidí, k tomu soundtrack, sympatické postavy, parádní mix žánrů - sci-fi, thriller, horor, komedie (místy fakt prdel), vizuál, killcount a vůbec celý nápad. Sem tam mi vadí zbytečné natahování děje (celá anabáze v Rusku (s04)) a nějaká ta nelogičnost (Hawkins by byl dávno natrvalo obsazený armádou, FBI, vědci...), ale jako celek to funguje skvěle, má to tempo, nápad, originalitu a pár hodně dobrých momentů (s04e07 - Vecnovo odhalení over the top) s jedním z nejlepších záporáků všech dob (Vecna samozřejmě). Doufám, že pátá sezóna (prý poslední) toto výjimečné dílo zakončí s úctou a kvalitně. 90%
Vojnoví psi (2016)
Kdo čekal přehlídku kdovíjakého filmařského umění, musel být hodně zklamán. Kdo čekal oddychový film bez jakýchkoli ambicí kromě prostého pobavení (jako já), musel být nadšen. No, nadšen. Stačilo to na nadprůměr, protože to mělo dobrý spád a občas jsem se pobavil, takže v pořádku. 70%
Domácí vězení (2014)
Pár lidí, jeden dům, slušná atmosféra, nevybíravý jazyk, parádní prdel a jeden zajímavý plot twist. Housebound je přesně ten typ filmu, který mám rád. Je to sranda, je to originální, nejsou v tom profláknuté držky a přesto hrají herci dobře. Novozélanďané opět dokazují, že žánr komedie jim není vůbec cizí. 90%
Najlepšie roky nášho života (1946)
Skvěle drsná sebereflexe Američanů po II. světové válce, kterou sice jako národ vyhráli, ale jedinci na ni často dost tvrdě doplatili. Z technického hlediska nemůžu vytknout vůbec nic a i scénář byl bezvadný, ale co zase kurva ty tři hodiny? Proč se to vždycky posere na stopáži? A přitom to mělo takový náběh! 60%
Na návšteve (2015)
Na Shyamalana se poslední dobou docela sypou záporné reakce (místy oprávněné), ale Visit se mi moc líbila, protože byla hodně dobře napsaná (ač se ten twist dal uhodnout) a atmosférická s několika vyloženě posrávacími scénami, které jsem si vzápětí vyčítal. Prosím víc a lépe! 90%
Stopaři (1956)
Tři skvělé akční pasáže - na začátku, uprostřed a na konci - jsou bohužel ohraničeny totálně neúnosnou nudou a nekonečnými kecy úplně o ničem, což se logicky podepsalo na procentech, která tím pádem spadla o dost příček níž, než je celkové hodnocení tady na čsfd. Druhý Wayne a druhé zklamání. 40%
Konečně trhák! (1953)
Astaire špičkový, ale jinak klasická muzikálová bída, na kterou se sice v uměleckých částech úžasně kouká, ale vnitřně je absolutně prázdná a dějově nedostačující ani poloviční stopáži. Pomalu si začínám vyčítat, že jsem se rozhodl podívat na (podle nějakých zkurvených kritiků) 100 nejlepších amerických filmů vůbec. 35%
Noc lovca (1955)
Podle obsahu by člověk řekl, že to bude možná film desetiletí, což je ale velký omyl, protože Lovcova noc je sice zajímavě napsaná, ale bohužel (jako tak často) hodně rozvláčná a tím pádem nudná. Mitchum si sice střihl skvělou roli, ale ani jeho charisma nedokázalo zachránit celkový dojem. 60%