Recenzie (351)
Ďáblova hodina (2022) (seriál)
Byl by to skvělý dvouhodinový thriller. 6 dílů je na řídký děj moc. Skvělé jednotlivosti, dobré finále, ale vidět to nemusíte.
Medveď - Vtáčik (2022) (epizóda)
Smíření, pohoda, happy end. Nervní epizody se mi líbili víc, ale změna tempa a nálady byla prospěšná.
The Haunting - Skličující ticho (2018) (epizóda)
Po silné první půlce série přišly dva přelomové a předělové díly, ale po nich už jakoby došly nápady. Finále to už moc nezachránilo. Seriál se mi líbil, ale jsou i lepší věci, kterými lze ztrácet čas.
The Haunting - Hrůzostrašné sny (2018) (epizóda)
Poslední 2 díly před finálem se bohužel vlečou.
The Haunting - Dvě bouřky (2018) (epizóda)
Hodinová konverzace s malým počtem střihů a s hutnou atmosféřou. Na minimalistické ploše jednoho sálu a jednoho schodiště se vystaví dílo drásající jak emoce tak nervy. Flanagan je mistr.
The Haunting - Otevřená rakev (2018) (epizóda)
Všechna duchařká a Kingovská klišé hezky po kupě, ale je to prostě dobrý. Všechny dialogy, všechny drobné střípky a scénky utváří strašidelnou a melancholickou atmosféru, ale to nejlepší jsou opět postavy, jejich osudy, jejich démoni. PS: je mi líto lidí, kteří to zde hodnotí dle (asi nedostatečné) míry děsivosti. Filmové umění není o míře adrenalinu.
The Haunting - Jak Steven viděl ducha (2018) (epizóda)
Výborná člověčinka, jak jsme u Flanagana zvyklí. Je to prostě mistr současného hororu. Každému nesedne, protože nepotřebuje děsit za každou cenu. Důležitější jsou pro něj postavy.
MEG: Hrozba z hlbín (2018)
Příjemné béčko. A mám slabost pro ponorky a průzkum hlubin a la Subnautica, čemuž se film věnuje v první, silné třetině.
Rod Draka - Princezna a královna (2022) (epizóda)
Zatím nejlepší. Zajímaví noví herci a ještě lepší vývoj postav. Zvlášť královna prokoukla v pěknou mrchu a z chrabrého velitele gardy je zatrpklý hajzlík. Mám pocit, že jsme doposud sledovali prolog a teď to začíná. Sálá z toho epický mezirodový konflikt. Jak se asi zapojí Daemon? Tleskám HBOčku za odvážné rozhodnutí jít tímhle směrem, točícím se kolem minima postav.
Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora - Pickmanův model (2022) (epizóda)
Nevkusná pomatenost, špatně zahraná, dramaturgicky zmaštěná. Jestli tohle je jeden z nejlepších dílů série, tak víc vidět nechci. Chudák Lovecraft.