Recenzie (3 645)
Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948)
Na rozdiel od House of Dracula či House of Frankenstein sa tu Dracula, Wolf Man a Monštrum skutočne stretnú. A hrá tu Bela Lugosi (k neuvereniu je to jeho iba druhá a posledná inkarnácia nemŕtveho valašského kniežaťa)! Ale celé je to strašná blbosť. V prvom rade ústredné duo Abbot/Costello vôbec nie je vtipné. Ale monštrá zahrejú na srdiečku, i keď nečudujem sa Lonovi Chaneymu Jr., že ten film nemal rád.
Absolvent (1967)
Vo svojej dobe film výnimočný pre sexuálnu revolúciu a piesne Simona a Garfunkela. Kým piesne dua S&G dobu prežili, sexuálna revolta filmu zapadla prachom. To, čo kedysi bolo šokujúce a dráždivé už dnes môže zaujať len historickým významom. Okrem toho je tu len priemerný a čudný scenár okorenený ešte čudnejšími hereckými výkonmi. Film, ktorý by chcel byť všetkým a zároveň ničím a vo výsledku len tak preletí hlavou. No pri záverečnom oháňaní sa krucifixom som vybuchol smiechom. Za to a za úžasný soundtrack 60%.
Ace Ventura: Zvierací detektív (1994)
Úvod: Ace ide cez mesto a kope do balíka, kde je (podľa zvukov) niečo krehké. Dorazí do bytu a hovorí: "Tu máte balík. Pozor, je to krehké." Muž, čo otvoril nahnevane: "Ale veď je to rozbité!" Ace: "Sklo veľa nevydrží, hlavne že ste rád." Dokonalá slovná výmena na úvod - a menej vtipné to už nebude! Okrem dokonalého humoru film disponuje aj určitou vážnosťou. Tú podporuje aj skvelá temná hudba v daných scénach. Najsilnejšia scéna je určite Finklova izba. Akoby z nejakého dobrého thrilleru. Tom Shadyack bol v tej dobe mladý nádejný režisér; réžia je nápaditá a komické (i vážne) scény sú skvelo zostrihané. Kráľom filmu je však Jim Carrey, ktorý predvádza asi najlepší komediálny výkon svojej kariéry. Jeho genialita sa odzrkadľuje asi v každej scéne pričom vrcholí pri scéne v blázinci a pri každom rozhovore. Síce koniec je neskutočne praštený (a čudný), no o to údernejší.
Ace Ventura 2: Volanie divočiny (1995)
Nízkorozpočtová (strašná výprava, málo hercov, minimum kulís) o dve triedy slabšia variácia na prvý diel. Dej predvídateľný a neoriginálny, gagy slabé, Jim síce zachraňuje, čo sa dá, ale aj napriek tomu mi po rokoch pri sledovaní filmu na ústach ostáva iba trpký úsmev s jemnou nostalgiou. Ach tá nostalgia... PS: Už chápem, prečo Jim nechce točiť pokračovania.
Adamove jablká (2005)
Výborná jemne úchylná dánska zbierka najčudnejších absurdností so skvelými hercami, príjemným scenárom a vynikajúcou atmosférou dánskeho vidieka.
Adamovo žebro (1949)
Fantasticky napísaná komédia, ktorý strieda jeden ostrý dialóg za druhým a skvelo pointuje vtipy. No to by nestačilo, keby tu nebol taký bohovský casting. Spencer Tracy a Katharine Hepburn majú neskutočnú chémiu (medzi máloktorým párom to takto iskrilo) ale fantastickí sú aj ostatní herci. Jedna z najlepších romantických komédií všetkých čias.
Adaptácia (2002)
Najoriginálnejšie spracovanie tvorivej krízy.
A Deadly Adoption (2015) (TV film)
Chápem ten úmysel robiť paródiu tak, že hranica medzi inšpiráciou a výsledkom je taká nepatrná, že neznalému divákovi to nedôjde a dokonca mi to príde lepšie ako robiť okatý výsmech. Will Ferrell to skúsil už pri Casa De Mi Padre a tu to doviedol do dokonalosti. Napriek tomu mám dojem, že sa dalo ísť viac na hranu. Napríklad famózna scéna s Ferrellom na člne je toho dôkazom. Taktiež príbeh je príliš jednoduchým a lifetime-movie by znieslo aj viac telenovelových zvratov.
Adresa neznáma (1997)
Pamätám si z detstva. Príjemný dobrodružný film s troškou tajomna. Na konci bol nejaký chlapík s tetovaním poštových známok, že?
Adult World (2013)
Nikomu som nič neveril. Strašne nedôveryhodný film z dvoch svetov, ktorým nerozumiem: poézia a kamenné pornopožičovne. To všetko v klasicky naliňajkovanom schematickom príbehu. Škoda. John Cusack celkom dáva a na Emmu Roberts sa dobre pozerá. No jedine skutočne výrazne nadpriemerná vec je skvelý indie soundtrack.