Recenzie (3 645)
Conquest (1983)
Fantasy á la Fulci, čo si budeme vravieť. Je tam nezvyčajné množstvo gore, príbeh je slušne povedané "lyrický", herci toporní a dôraz na atmosféru je na hrane znesiteľného. Nemožno uprieť silný dojem zo skutočne barbarského, necivilizovaného sveta v akejsi béčkovej variácii na dobu bronzovú (teda žiaden mix so stredovekom, čo sa často deje), ale ten fetiš hmly a rozmazaných filtrov je i v HD kvalite ťažké sústo. Miesto pochmúrnej atmosféry je z toho miestami skôr bolehlav.
Dálnice zlodějů (1949)
The Apples of Wrath. V prvej polovici viac sociálna dráma, ale neskôr film dostane solídne noirovské kontúry s výbornou Valentinou Cortese v role prostitútky. Dalo sa z toho ale vyťažiť viac nebyť snahy hrať to na Steinbecka.
Stopař mrtvol: Souboj titánů (1990)
Na jednotku nedám dopustiť, je to úplne skvostné, takmer dokonalé béčko, ale čo slušného povedať o tomto tu? Že sa komparzisti nepozerajú do kamery? Poloamatérska na rýchlo zbúchana srágora s otrasným voice-overom, mizerným strihom, aj na svoj žáner (céčkové video fantasy) mizernou akciou, kde je jediným osviežením charizmatický Rick Hill v hlavnej role a početný boobiecount.
Velké hodiny (1948)
Veľmi originálna detektívka, ktorá skvelo dávkuje napätie, humor a prekvapivé zvraty. Všetká česť Rayovi Millandovi, ale s Jamesom Stewartom by to bolo úplne dokonalé. Tá rola je akoby písaná pre neho.
Black Widow (1954)
Strašne nudne zrežírovaná noirovka, ktorej vôbec nesedí farba, lebo uberá jej i tú trošku atmosféry, čo mohla mať. Navyše záverečné rozuzlenie je priehľadné a ešte aj mizerne nakrútené a rozťahané. Casting je pravda hviezdny, ale napr. Peggy Ann Garner nestačí dohnať resty z toho, ako slabo je napísaná jej postava. Taká Gene Tierney by to dala, dokonca aj v 54., bohužiaľ v Black Widow má rolu, v ktorej nemá čo hrať a ešte je navyše tak oblečená a vystajlovaná, že vo svojich 34 rokoch vyzerá na 50. Jediný, kto tu podáva ako taký výkon, je Ginger Rogers.
Dragonwyck (1946)
Gotická romanca zasadená do historického kontextu boja farmárov proti patrónom s feudálnymi sklonmi s duom Vincent Price a Gene Tierney v hlavných rolách. Celkom príjemné sledovanie ale škoda, že nenastal väčší odklon od predlohy smerom k otvorenejšej žánrovke (či už hororu alebo noiru).
Deathstalker III – Nájezdníci z pekla (1988)
Odvar z odvaru. Keby sa z toho vystrihli tie asi tri minúty ceckov, mohlo by to byť mládeži prístupné, čo sa nedá povedať o divokej jednotke. Veľmi mdlý produkt.
Deathstalker II – Duel Titánů (1987)
Slabučký odvar jednotky v mizernej réžii Wynorského, ktorý to ťahá do k smrti nevtipnej komédii, čo znamená, že taká Monique Gabrielle miesto toho, aby "len" existovala na plátne, sa snaží tváriť vtipne. Úprimne béčková jednotka ma bavila oveľa viac.
Deathstalker I (1983)
Ukážkové sword and sorcery béčko, ktoré nemá žiaden slabý moment a niet scény, kde by neboli papundeklové kulisy, ceckaté ženské, svalnatí hrdinovia, slizkí netvori, mágia, či súboje. Pravdaže príbeh nedáva hlavu ani pätu, postavy a... kto vlastne nejaké charaktery čakal?
Čarodejník z krajiny Oz (1939)
Majstrovský muzikál s perfektným soundtrackom a úplne vyšperkovaným vizuálom v čarokrásnych farbách Technicoloru.