Recenzie (3 647)
Náhly úder (1983)
Nemá to atmosféru predošlých filmov (ostatne dej sa presúva zo San Francisca na iné miesto v Californii), je to vizuálne menej zručné, ale príbeh je tu asi najlepší z celej ságy.
Násilník (1976)
Stále solídna drsná detektívka so skvelou atmosférou San Francisca, ale príbeh je strašne slabý a dejová línia, kde Harry nevie prijať svoju ženskú kolegyňu, je ako z Anchormana.
Takí sme boli (1973)
Tri hviezdy najmä za sympatické ústredné duo, dobrú dobovú atmosféru (i keď tie tridsiate roky najmä kvôli veku hercov veľmi presvedčivé neboli) a osviežujúci politický kontext filmu.
Zrodila sa hviezda (2018)
Ústredné duo ako aj hudobné vložky sú skvelé, ale dej je strašné klišé a viac by sa mu hodil otvorene muzikálový koncept (pre mňa za mňa aj s graficky oddelenými dejstvami) ako v divadle.
Špinavý trik (2013)
Pozerá sa na to skvelo. Má to nádhernú kameru, kulisy a kostýmy. Atmosféra 70. rokov je úplne odzbrojujúca. Ale scenár je nanajvýš priemer a casting je síce hviezdny a niektorí podávajú fantastické výkony (najmä Amy Adams a Christian Bale), Jennifer Lawrence je zle obsadená a nechápem, ako sa z Jeremyho Rennera stala hollywoodska top hviezda.
Podfukári (2013)
Čistý produkt zložený z klišé a scén z iných filmov s mizerným scenárom (toto písalo 5 ľudí?) a nadupaným castingom, ktorý ale nič extra nepredvádza.
Vražda na večeri (1976)
Ako oddaný fanúšik Trumana Capoteho som si užíval každý jeden moment, čo bol na plátne. Zvyšok bola ale nie príliš vtipná, absurdná groteska s hudbou ako z Looney Tunes.
Drsný Harry (1971)
Základný kameň žánru o nekonvenčnom policajtovi, ktorý prekračuje pravidlá. Atmosféra San Francisca 70tych rokov je neskutočná (fantastická kamera i hudba!) a uber drsňák Clint Eastwood kraľuje.
Dr. Jekyll a pan Hyde (1931)
Fredric March je (najmä v role Jekylla) absolútne famózny, ale film pôsobí pomerne zastaralým dojmom. Po výbornom rozjazde tempo ustane, maska Hyda sa ponáša až príliš na opicu a najmä filmu chýba hudba. Nosné dramatické scény tak nemajú patričnú šťavu.
Yesterday (2019)
Najlepší Curtisov scenár od Lásky nebeskej. Yesterday má absolútne fantastický námet, ktorý je využitý lepšie, než som čakal. Romantická línia je ale slabá a film by sa spokojne zaobišiel aj bez nej.