Reklama

Reklama

Žena, ktorá utiekla

(festivalový názov)
  • Južná Kórea Domangchin yeoja (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Kto je tá žena? Pred čím uteká a prečo? Hong Sang-soo zredukoval v najnovšom filme svoj majstrovský štýl na minimalizmus. Možno je už v súvislosti s jeho tvorbou a inšpiráciami správnejšie hovoriť o A. P. Čechovovi ako o Woodym Allenovi, ku ktorému bol prirovnávaný doteraz. Jeho témou je základná existenciálna situácia: aké to je byť a žiť a ako to vyjadruje spôsob našej komunikácie. Žena, ktorá utiekla (aby sa, paradoxne, mohla stretávať) je očarujúci tajomný klenot, ktorý naznačuje, že je možné nekonečné množstvo rôznych svetov. (Art Film Fest)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (4)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Má to síce 77 minút, ale pre divákov neznalých tvorby tohto plodného režiséra asi pôjde o ťažší oriešok. Čiže aj pre mňa. Film je založený na epizódach, kde sa rozprávajú buď dve, alebo štyri postavy, nikam sa špeciálne neposúva a mnoho vecí si musíte domyslieť sami. To nemusí byť vážne na škodu veci a čiastočne to na mňa aj fungovalo. Každopádne ide o film pre skvelý rozbor štylistiky a formy, oná tá cena za réžiu nebola udelená úplne náhodne. Niečo je univerzálne, niečo je čisto späté s krajinou vzniku a v takom prípade tentokrát aj zábavné. ()

Flakotaso 

všetky recenzie používateľa

Tak nějak jsem v tomhle Hongovi marně hledal to, co mám na jeho filmech nejraději. Málo chlastání, málo trapnosti, málo nečekaně vyhrocených emocí, málo zoomů, málo kouření, málo atmosféry místa...a zejména dialogy, tedy základ každého z jeho filmů, mi zde připadaly poněkud vágní a spíše nejistě improvizované než promyšleně napsané, což platí i pro samotnou videoherní strukturu dále nerozvíjených setkání. Pobavil mě vlastně jenom rozhovor se sousedem o krmení koček a závěrečné znechucení nad opakujícím se spisovatelem. Nehongovský Hong. ()

Reklama

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Umelci a ich strasti idú do úzadia. V popredí sú ich manželky a bývalky. Konverzačka, ktorá pôsobí intímnejšie, lebo sa odohráva v bytoch a na pracoviskách a kaviarne a reštaurácie vystriedala kamarátska pohostinnosť. A hoci sa Hong trošku mení, stále je citeľný v tej priamočiarej jednoduchosti. Pre niekoho to môže byť veľmi príjemné zoznámenie s týmto režisérom, ktorý je na kórejské pomery iný. Statickejší, možno trošku intelektuálny. Ale vzhľadom na to, že mám od neho už niečo napozerané, tak ma týmto štýlom už nemá ako ohúriť. Každopádne tie drobné zmeny v jeho forme vnímam pozitívne. A Min-Hee Kim konečne využitá na maximum. Za čo veľká vďaka. ()

Galéria (15)

Súvisiace novinky

Vítězové 70. ročníku festivalu Berlinale

Vítězové 70. ročníku festivalu Berlinale

01.03.2020

70. ročník filmového festivalu Berlinale je u konce a cenu Zlatý medvěd za nejlepší film si letos nakonec odnesl iránský film Zlo neexistuje režiséra Mohammada Rasoulofa. Ten se přitom sám nemohl… (viac)

Reklama

Reklama