Reklama

Reklama

Ecocide: Proverb

(hudobný videoklip)
všetky plagáty
Krátkometrážny / Hudobný
USA, 2010, 6 min

Hrajú:

Heidi Moore

Recenzie (3)

whack 

všetky recenzie používateľa

Skvelý crustový doom metal s husľami a ženským vokálom. Toto bola jedna z mojich obľúbených enviro kapiel, tento song som počul asi stokrát: „Pýtaš sa, prečo sú všetky tie prírodné pohromy? Preto, lebo svet je v stave katastrofy. Výroba a spotreba má smrteľnú daň. Človek je jediný živočích, ktorý berie a berie, až dokiaľ Zem nebude mať čo dať. Zo súčasných štúdií vyplýva, že ľudstvo môže byť (a pravdepodobne bude) príčinou úplného kolapsu života.“ ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

Videoklip tvorí obrazová koláž, poskladaná zo záberov, trefne a presne dopĺňajúcich tvrdý metalový song. Obsahovo ide v skratke o obraz toho, čím ľudská spoločnosť od skončenia II. svetovej vojny prispela k udržaniu sveta bez globálneho vojnového konfliktu. Vytvoril sa umelý svet, plný dopravných sietí, ničiacich prirodzenú krajinu. Cestná doprava a v rámci nej individuálna automobilová, získala prím na úkor environmentálnejšie hodnotnejšej hromadnej prepravy. Základom slobody sa stala sloboda obchodu, čiže podvodu. Peniaze sa stali a stále ostávajú zlatým teľaťom civilizácie. Vedecko technický progres bez úcty k prírode a krajine. Techno civilizácia, smerujúca k seba zániku, vyťaženiu zdrojov planéty, masovému zbrojeniu. Výstavba produkuje architektonicky stále odpornejšie diela - účelovo orientované na maximálne vyťaženie priestoru do výšky a šírky. Bez ohľadu na estetiku, vnímanie priestoru, zásah do mysle a duše ľudí. Spotrebitelia=otroci=roboti sú viac a viac otupovaní rafinovanou masovou reklamou. Často zamieňanou za politiku. Ako dôležité sú prezentované dobovo zastupiteľné témy, prekrývajúce skutočné problémy. K ich prezentácii slúži internet, tv a zábava (starostlivo pripravené filmy, knihy, hry, cestovateľské destinácie). Ich obsahom nie je hodnotová, či poznávacia informácia, ale výlučne reklamné správy (odkazy a príkazy) vládcov smerujúcich myslenie robotov k poslušnosti. Poslušnosti, vedúcej k apokalyptickým obrazom doby, prezentovaných videoklipom, ktoré sa všeobecne zmasírovanými mozgami považujú za normu, či výdobytok pokrokovej civilizácie. ()

Reklama

Reklama