Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adam Krajňák (T.Maštalír) je otcom rodiny i hlavou kriminálnej skupiny, ktorá pašuje cigarety cez slovensko-ukrajinskú hranicu. V kruhu svojich najbližších zohráva nenahraditeľnú rolu starostlivého dôverníka, ale aj zásadového a nekompromisného vodcu, ktorému ani v rozhodujúcich okamihoch nechýba temperament. Pokojné spolužitie dvoch prelínajúcich sa svetov sa však začne otriasať, keď novovybudovaná hranica Schengenského priestoru spôsobí nárast nervozity z nejasnej budúcnosti. A keď jedna z pašeráckych zásielok stroskotá, spustí sa nezastaviteľná lavína udalostí, počas ktorých bude musieť Krajňák spochybniť svoje vlastné hranice, ktoré doteraz odmietal prekročiť. Réžia Petra Bebjaka vnáša do kriminálneho námetu s prvkami trileru nákazlivú iskru, ktorá ho na míle vzďaľuje od obyčajnej žánrovej zábavy, a odhaľuje univerzálny ľudský príbeh zasadený do prostredia, v ktorom sa prelínajú kultúry, zvyky i životy... (Continental film)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (317)

leila22 

všetky recenzie používateľa

Rakovina mieri do Rakúska a niektorí šťastlivci pod hladinu. Čiara kolíše jednotlivými scénami medzi hranicou celkom solídnej krimi, no na druhej strane miestami pripomina klasický podpriemerný slovenský film. Slováci totiž pašujú nie len tabak a drogy, ale občasne vykrádajú zahraničné filmy bez známky snahy o vlastnú originalitu (v niektorých scénach sa zbytočne tlačí na pílu a efekt drsnosti sa vytráca). A teraz k tým pozitívam. Hudba skvelá, kamera slušná, príbeh s Arčim poučný a niekoľko lacných a vulgárnych vtipov, ktoré vás ale pobavia. A pri scénke so zviazaným Maštalírom v aute mi aj padla sánka. ()

verbal 

všetky recenzie používateľa

Popiči režisér + jebnutý strihač = 3,4999. Ďalší silný argument pre kultúrnu Európu k tomu, urobiť uprostred Maďarska kolmú čiaru zo severu na juh a všetko od nej na východ pripojiť k okresu Užhorod, nech si tie animálne jebky deratizuje car Vladimír. Videl by som to tak niekde tesne za Popradom, aby nám v Šengene zostali Tatry a v najväčšom uhorskom popovom hite sa nemuselo začať blýskať nad Fatrou. Prišli by sme síce na chvíľu o Červenáka, kým by sa Ďuro konečne z tej cigánskej riti neodjebal do Prahy a neurobil zaslúženú dieru do sveta. A potom hneď hermetický múr ako hovado bez akýchkoľvek prechodov, ostnaté drôty, nášľapne míny a elektrický plot, aby nám skorumpovaní Hrycovia nevpúšťali do civilizácie to skokotené kriminálne svinstvo a ghetové hnedouhry. No, možno by som ešte pred tým odoslal HOMA späť na salaš, Maďarsko-ukrajinská databáza tam citeľne chýba a ani tomu obskúrnemu bačovskému marketingu by sa tam nikto nesmial. Ináč opäť celkom kulantná prácička, Peťko, len si si mal najať neožraté nožnice a nabudúce by som si prosil šťastný koniec, to znamená nechať tých odkundesov dojebať sa medzi sebou kompletne! ()

Reklama

Shakers 

všetky recenzie používateľa

"Čo si kokot ?" Zaznelo to tam asi dva krát, ale tak štýlovo, že je to najlepšie, čo si s toho pamätám. Čo sa týka filmu, tak serióznu kriminalka s dobrou atmosférou Peter Bebjak vie. Maštalír je pod jeho réžiou znova štýlový, no ostatné postavy nič moc. Všetko sú tam známe mena, ale nemajú čím zaujať. Tak isto ani príbeh ma moc nestrhol. Námet nie je zlý, ale prišlo mi to dosť nezáživné. Také pomalé a nudné. 50% - 2* ()

silentname 

všetky recenzie používateľa

Celkovo som s filmom spokojný. Poslednej dobe mám pocit, že v slovenskej kinematografii tento rok vychádza veľa drsných a špinavých filmov (samozrejme, sú tu aj výnimky ako napríklad "Všetko Alebo Nič" a "Cuky Luky Film"). Bebjak sa v roku 2015 ukázal ako schopný režisér, keď nám predstavil svoje dielo "Čistič" a v prípade filmu "Čiara" to podľa mňa funguje viac menej podobne. Ak by som sa mal priznať, tak viac som si užil sledovanie "Čističa" než "Čiary." Nie som úplne veľkým fanúšikom gangsterských filmov, no na druhú stranu to vedia na mnohých miestach spraviť zaujímavé inými momentkami. Najlepšie scénky sú v tomto filme podľa mňa 2. Prvá je, keď máme prvé prevádzanie ilegálnych imigrantov a máme tu rovnaké využitie kamery ako v prípade filmu "Saul Fia". Človek má pocit, ako keby aj samotný kameraman bol v akcii a prežíval to, čo všetci ostatní. A rovnako skvelá je scénka medzi Maštalírom a Fialovou, kde mu oznamuje, že musí aj s deťmi odísť. Cítiť v tom obrovské množstvo emócií. Čo sa týka hercov, tak všetci podali slušné výkony, no najviac mi tu sedeli Maštalír a Libezniuk. Obaja tu majú vynikajúce momentky a sú to postavy, ktorých dokážem aj najviac pochopiť. Humor mi miestami úplne nesedel, no padne tu pár pekných hlášok, ktoré stoja za to. Miestami to možno bude pôsobiť jemne rozťahané, no celkovo je tempo filmu okey. S dialógmi som zväčša stotožnený, no miestami mám pocit, že niektorí herci by radšej nadávky nepoužívali. Možno iba môj pocit, no tak som to cítil, keď som ich počúval. Hudba má na začiatku pár mizerných momentov, no potom sa ukáže veľmi schopne a dobre dotvára atmosféru filmu. Som rád, že som film videl, neviem či by som si ho ale pozrel znovu. "Čiara" je podľa mňa film, kde platí - "raz a stačilo." Nie preto, že by bol zlý, no jeho téma nie je príjemné pozeranie. Ale uznávam najmä fakt, že hoci sú mnohé postavy gangsteri, dokážete voči nim prejaviť určité sympatie. A preto v mojich očiach film funguje. Ak zvažujete, či ísť pozrieť, myslím si, že pokojne choďte. Hodnotenie: B ()

Karamanlis 

všetky recenzie používateľa

Tomáš Maštalír sa tu tvári drsne ako šmirgeľ papier a robí ramená ako sa len dá, čo je póza, ktorá mu občas svedčí a občas nie, Emília Vášáryová herecky valcuje nevýraznú Fialovú, dôvod priameho (na rozdiel od ostatných on a Vášáryová nemuseli absolvovať castingy) obsadenia funiaceho šunkohlava Hryca je pri pohľade do kolónky producenti asi každému zrejmý a myslím, že Eugen Libezniuk sa v rámci slovenskej kinematografie konečne typovo našiel. Inak tu však enormne zaujímavý námet o pohnutom dianí v slovensko-ukrajinskom pohraničí, pašeráckych gangoch a ich vzájomnom vybavovaní si účtov bohužiaľ zostal nevyužitý, rýchlo stratil iskru a zovšednel. Zručnejší filmár by z toho dokázal vytĺcť omnoho viac... ()

Galéria (67)

Zaujímavosti (23)

  • Tři měsíce před natáčením filmu spadla Emília Vášáryová na jevišti a s komplikovanou zlomeninou stehenní kosti skončila na operačním sále. Nikdo nevěřil, že bude natáčet. (blackrain)
  • Pre producentku Wandu Adamík-Hrycovú téma pašeráctva nebola nová. „Je to téma, s ktorou som vyrastala. Mama je z Uble, takže všetky prázdniny a sviatky som trávila práve tu. Veľmi dôverne poznám tento kraj. Pred štyrmi rokmi som si povedala, že tá téma je naša. Prečo si nepozrieť niečo, čo je naozaj o nás? Ľudia sú tu vášnivejší, chvíľu plačú a chvíľu sa smejú. Intenzívnejšie prežívajú radosť i smútok. A to sa nám vo filme podarilo zachytiť,“ prezradila po predpremiére. (WalterIK7)
  • Film sa umiestnil na 39. mieste v rebríčku 50 najnavštevovanejších európskych filmov roka 2017. (Raccoon.city)

Súvisiace novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (viac)

20. Kino na hranici má ve znaku hvězdy

20. Kino na hranici má ve znaku hvězdy

17.04.2018

Jubilejní dvacátý ročník mezinárodní filmové přehlídky Kino na hranici, která se pravidelně koná v Českém Těšíně a polském Cieszynie, se blíží. Letos se uskuteční od 27. dubna do 3. května 2018.… (viac)

43. Letní filmová škola začíná 28. července

43. Letní filmová škola začíná 28. července

18.07.2017

Největší prostor bude věnován švédské kinematografii, na kterou se zaměří blok Fokus. Ze Švédska přijedou také významní hosté: svou retrospektivu na LFŠ uvede Tarik Saleh, k němu se přidá i jeden z… (viac)

52. MFF Karlovy Vary

52. MFF Karlovy Vary

08.07.2017

52. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech před chvílí vyhlásil vítěze cen. A tak nezbývá než se ohlédnout za již proběhnutým festivalem, který navštívilo přes 13 a půl tisíce… (viac)

Reklama

Reklama