Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Posledný deň prvého roku mladej slovenskej republiky sa chýli ku koncu. Všetci oslavujú. Kráľ podsvetia Efendi, aj Prezident. Iba Predseda nemá čo oslavovať. Prezident, ktorému on sám vyšliapal chodník k funkcii, odmietne vymenovať jeho šikovného Chalaniska za ministra. Prezident sa stane nepohodlným. Ako ho prinútiť počúvať, čo chce Predseda? Prezidentovho syna o niekoľko mesiacov neskôr za bieleho dňa organizovaná skupina zmláti a zavlečie do zahraničia. Mladý agent Tajnej služby Oskar, gniavený svedomím, sa prizná vyšetrovateľovi, že sa zavlečenia zúčastnil na príkaz svojich nadriadených. A mafia si počas únosu podala ruky s Tajnými, ktorým šéfuje Predsedov Chalanisko. Oskar sa v strachu o svoj život s pomocou kamaráta Roba ukryje a zdanlivo sa po ňom zľahne zem. Robovo auto o niekoľko mesiacov vybuchne a chlapec, jediný kontakt na Oskara, v ňom zhorí zaživa. Marta sa snaží domôcť spravodlivosti pre seba, pre mŕtveho, pre jeho mamu, pre svojho zavraždeného brata a pre nás všetkých, ktorí sme mlčanlivými svedkami udalostí, na ktoré nikdy nesmieme zabudnúť... (Continental film)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (263)

Wormboy 

všetky recenzie používateľa

Velmi nepodareny uvod, ktory svojim chaotickym vykladom musi byt uplne neprehladny pre divaka, ktory si nepamata, resp. nie je oboznameny s dejinnym realiami. Nasledne sa vsak film rozbehne a prezentuje odvazny pohlad na doby nie tak davno minule. Treba vsak dodat, ze vzhladom na v sucasnosti opatovne oblubene a rozsirene zneuzivanie statneho aparatu drzitelmi vladnej moci, sa film stava aktualnejsim ako kedykolvek predtym, zial. 3,5/5* ()

P1tr 

všetky recenzie používateľa

Tragická adaptace významné a dodnes nevyřešené události bouřlivých devadesátek na Slovensku. Samotný námět nabízí nesčtetné možnosti, jak ho zajímavě zpracovat a vtáhnout diváka do dění, ovšem tvůrci si zvolil zřejmě ten nejhorší možný způsob a prezentují nám nudný a omezený pohled na titulní únos z pohledu několika nezajímavých postav, díky čemuž film působí zbytečně uzavřeně bez širšího pohledu na dopad události na společnost a ještě ke všemu nemá téměř žádnou hmatatelnou atmosféru či gradaci. K tomu si připočtěte několik WTF momentů a nepasující pokus o romantiku a máte před sebou skoroodpad, který zachraňuje od nejnižšího hodnocení pouze celkem povedený úvod, ve kterém máte ještě naději, že se tvůrci vydají zajímavým směrem. ()

Reklama

JohnnyD 

všetky recenzie používateľa

Ideology vs aesthetics. Úspech filmu ma teší. Je to ďalší zo slovenských filmov, ktoré v posledných rokov nalákali desiatky až stovky tisíc ľudí do kín. Dokonca na rozdiel od nich dokázal znovu otvoriť jednu veľkú tému, plniť strany denníkov, primäl ľudí diskutovať o dobe, ktoré len zdanlivo skončila a v neposlednom rade mladých dovzdelal o udalostiach, na ktoré si nemajú ako pamätať. Po stránke ideológie, či povedzme meta-roviny presahujúcej samotný film, je film Únos čisté víťazstvo. Problémom je estetika. Je fajn vidieť, že slovenskí tvorcovia vedia na svetovej úrovni nasvietiť scénu a používať kameru. Slovenská kinematografia bude kvalitná, len ak bude dostatok dobrých remeselníkov a zdá sa, že sa k tomu blížime. Únosu ale chýbajú tri veci: poriadny scenár, réžia a herci. Čengel-Solčanská vôbec nevie koncipovať scény. Vo filme vlastne žiadna ani nie je. Film je vyskladaný z krátkych "scénok" o dĺžke minúta až tri minúty, kde postavy povedia pár expozičných dialógov a nastane prestrih na ďalší podobný zlepenec záberov. Tento štýl funguje iba v jednej pasáži (výbuch auta) a i to do veľkej miery vďaka hudbe (ktorú je vo filme počuť zriedkavo). Dialógy sú preto strašne umelé, postavy sa nerozprávajú prirodzene, lebo nemajú na to priestor, keďže za minútu nastáva strih a je nutné povedať ďalšiu informáciu. Preto sa ani veľmi nečudujem mdlým výkonom hercov a ich strojenej artikulácii. Každopádne ešte bude trvať dlho, kým sa naši herci zbavia divadelného a televízneho afektu. Slabá atmosféra 90tych rokov je v porovnaním s týmto už len nepodstatnou závadou. Slovenský film má pred sebou svetlú budúcnosť, ale Čengel-Solčanská ju (asi) písať nebude. PS: Je inak paradoxné, že režisérka začínala študentským filmom Šimijé, ktorý mal úplne skvelé dialógy i herecké výkony. ()

sulimo 

všetky recenzie používateľa

Zajímavé a silné téma o divokém evropském východě v devadesátkách. Sice filmu hodně ubírá na kvalitě mizerný zpracování a dementní obsazení, ale i tak to stojí za ten čas, už jenom pro zjištění, že na Slovensku v 90. letech by chtěl žít leda ten, kdo ví, že tam žít nikdy nemusí. Jako bonus je pak skvělý pozorovat, jak se tvůrci snaží obsazovat hlavnim aktérům fyzicky podobný herce, ale do role Mečiara obsadí Maroše Kramára, sice jsou oba podobně prkenný, ale jinak z toho byl maximálně facepalm, až to plesklo. ()

Sany33 

všetky recenzie používateľa

Keď musíte celý film manželke vysvetľovať udalosti, ktoré sa dejú na plátne a hovoriť jej kto je kto. To je asi podnet toho čo vo mne nahlodalo pochyby o tom že nezainteresovaný divák, ktorý nevie o danom období na Slovensku ani hovno, bude mať zrejme veľký problém pochopiť dej. Všetci vedia o pozadí špinavej hry mafie a politikov v 90. rokoch minulého storočia ale nikto nebol natoľko odvážny aby sa do toho oprel formou celovečerného filmu. Myslím si že senilita veľkého bána premiéra Mečiara dovoľuje vykúkanie rôžkou pre väčšinu meinstreemových tvorcov. A konečne sa aj staršia generácia ktorá tohoto fenoména našej histórie milovala sa dozvedela čo to bolo za sviňu. Pre mňa bol film priemerný s priemernými hereckými výkonmi ale pre nezainteresovaného diváka to je úplný nezmysel a zlátanina akcie a vaty a pre to sa v tomto smere odzrkadľuje aj moje hodnotenie. 25% ()

Galéria (19)

Zaujímavosti (19)

  • Náklady na film boli približne 1,35 milióna eur, z čoho dve tretiny pokryl Audiovizuálny fond a príspevky z RTVS a jednu tretinu rozpočtu dofinancovali súkromní podnikatelia. (Sufferer)
  • V jednom zábere vidieť pod billboardom zelený smetný kôš spolu s boxom na vrecká pre psie výkaly. V tom čase sa oboje ešte nepoužívali. (Van_der_Ovec)
  • Film videlo na Slovensku 278 763 divákov, čím sa stal tretím najsledovanejším slovenským filmom dekády 2010 – 2019 a v čase uvedenia štvrtým najnavštevovanejším slovenským filmom od roku 1993.V historických tabuľkách návštevnosti slovenských filmov na Slovensku bol v čase uvedenia na prvej priečke – cez takzvaný otvárací víkend si ho v kinách pozrelo 69 354 divákov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama