Reklama

Reklama

Virus

  • Taliansko Inferno dei morti viventi (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Po chemickém úniku v továrně Hope Centre ve státu Papua Nova Quinea (společnost zaměřená na výživu lidí z rozvojových zemí 3. světa) se změní její zaměstnanci na masem se živící zombie. Komando složené ze čtyř mužů, které vede Mike London je posláno vyšetřit tuto událost. Jejich cesta je svede dohromady s televizním štábem pod vedením Lea. Oba týmy jdou za stejným cílem a tak se spojí. Brzy poznávají, že celá země je už pod kontrolou zombie. Jakou šanci mají naší hrdinové uprostřed nich, aby poslali okolnímu světu tuto zprávu? (brooklyn73)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (34)

Astaroth12 odpad!

všetky recenzie používateľa

Začiatočná scéna s krysou je najmenej 6 spôsobov ako by to vyznelo lepšie a nie takto debilne.Postavy vyzerali ako mechom udretý a ako keby hrali z donútenia.Dá sa povedať,ony ani nehrali len tam zavadzali.Z 80 rokov vyšlo veľa dobrých filmov ale tento to určite nieje.Totálne primitívny scénar,ktorý nemá čím prekvapiť.Ale najhoršie je to,že scény na seba nenadväzujú a tak sa stávalo,že som sa v príbehu strácal a tak to bolo aj veľmi zle zostrihané.Bolo vidieť nízky rozpočet ale takých filmov je veľa a vedia s ním narábať veľmi obozretne,čo tu určite nebolo. Vela scén tu bolo nedomyslených.Masky tiež neboli Bohvie čo.Tak toto pán režisér nezvládol a aspoň gore za niečo stálo. Ked režisér nemal nápad ako pokračovať,sotil tam prírodopisné scény.Jeden z najnudnejších a najdebilnejších zombie filmov aké som videl. ()

Kusko.t2 

všetky recenzie používateľa

Ha, ha, ha :-) Mixér, experimentátor a zliepač nápadov iných - Bruno Mattei zasahuje! A to spôsobom svojim vlastným, na jednej strane nápaditým, na strane druhej ťažkou absenciou myšlienky poznačeným zombie titulom, ktorý dokáže rovnako dobre znechutiť ako aj rozosmiať. Je vidno, že Bruno Mattei má film ako taký rád a nebráni sa experimentom. Pre vysvetlenie - v jeho prípade znamená slovo experiment prevažne iba diplomatickejšie vyjadrenie dvojice slov “vykrádanie iných“. Pre moju radosť prameniacu zo záľuby ku klasickým zombie trashom, si Mattei svoju verziu o oživlej smrti našťastie nenecháva vo svojej hlave pre seba, ale VIRUS útočiaci na bránice divákov vypúšťa do sveta. Niekto by sa za takýto výsledok mohol aj hanbiť, Bruno ale vie, že radosť z tvorby podobných šialeností je prednejšia než akékoľvek ocenenie. Bruno sa baví a to nás baví! Veľkým dielom sa o to u VIRUS-u zaslúžila bohatá odkazová stránka, až parodicky drviaca filmy, na ktoré upozorňuje. Matteiho inšpiračné chápadlá siahajú dokonca až do francúzskej produkcie – pár záberov a jednoduché načrtnutie lokácii Novej Guinei si požičiava z filmu Barbeta Schroedera La Vallée [The Valley] (1972) či z mondo dokumentu Nuova Guinea, l'isola dei cannibali (1974). Keby hippie výprava putujúca do srdca panenskej prírody v roku 1972 vedela, v akých sračkách sa ich vysnívané údolie (valley) ocitne v roku 1980, išli by sa zhulákať a prepojiť s prírodou niekde inde. Kto to vtedy ale mohol vedieť, že :) Okrem prepojenia ku LA VALLÉE obohacuje Mattei v spolupráci s Claudiom Fragassom (údajne režijne zastrešil až polovicu filmu, plus sa podieľal aj na iných postoch v rámci výroby) svoj VIRUS aj o reálne zábery rituálu rozlúčky sa so zosnulým vyňaté zo shockumentu Des morts (1979), či o naturálne zábery zo živočíšnej ríše vytiahnuté z iných dokumentárnych filmov. Aby toho nebolo málo, aj soundtrack k filmu je komplet vykradnutý. Pozostáva z trojice soundtrackov od progresívnej skupiny “Goblin“, z ktorých hudba už zaznela v Dawn of the Dead (1978), Contamination (1980) a z menšej časti aj v Joe D'Amatovom Buio Omega (1979). Mattei si ale jemne neodpustí zareagovať aj na známe mená a ich filmy: slávnejších kolegov ako Ruggero Deodato - CANNIBAL HOLOCAUST (1980) a Lucia Fulciho – ZOMBI 2 (1979). Tomu hovorím bohatá odkazová nádielka. Ak to miestami u VIRUS-u začne trocha pokrivkávať po obsahovej stránke, tá odkazová tento príležitostný nedostatok hravo a bez zbytočných prieťahov zapláta na výbornú. Stále je na čo pozerať, na čom sa smiať, na čom sa znechutiť, na čom sa zamyslieť a hľadať paralely. Ja som spokojný. Skvelo som si oddýchol a pobavil. Parodicky poškuľujúci VIRUS je tá správna voľba pre fanúšikov pravého zombie trashu, ak sa teda chcú odreagovať na niečom bezhranične úsmevnom a vtipnom. Prostredníctvom VIRUS-u je možné trocha poodhaliť myšlienkové pochody Bruna ako autora, dozvedieť sa čo ho na filmoch fascinuje, z čoho ťaží a čo dokáže na poli hororovej zábavy vykonať. Okrem diváckej pozornosti si VIRUS Bruna Matteia všimli aj takí cenzori z Veľkej Británie, ktorí ho po tunajšom vydaní na VHS nosiče zásluhou distribučného štúdia “Merlin (VCL)“ z októbra 1982 dokonca úplne zakázali. BBFC Matteiho VIRUS, v Británii známy ako “Zombie Creeping Flesh“, zaraďuje začiatkom osemdesiatych rokov na zoznam tzv. Video nasties. Film sa preto musí stiahnuť z obehu na domácom trhu Británie. Od roku 2002 je v UK k dispozícii VIRUS v remasterovanej uncut podobe prostredníctvom DVD vydania štúdiom “Vipco“ (101 minút). Pre porovnanie kino release v Británii dosahoval dĺžku trvania údajne iba 82 minút - heavy cut. PS – videný 101 minútový uncut. PS2 – S výpoveďou Bruna Matteia, ktorá je orientovaná aj na VIRUS, je možné sa oboznámiť zhliadnutím krátkeho dokumentu Hell Rats of the Living Dead (2002). () (menej) (viac)

Reklama

Bloody13 

všetky recenzie používateľa

Hell of the Living Dead je koprodukčním zombie trashem, jak se na Bruna Matteie patří. Rychle splácnutý, bez výraznýho rozpočtu, za to s amatérskými výkony a otřesnou, neustále se opakující, hudbou. Záběry na sebe často nenavazují, a tak jsem měl chvílemi problém s orientací. Zeměpisnou, ne tou sexuální! Bruno asi ke všemu zjistil, že má málo natočenýho materiálu, a tak se ho snažil doplnit přírodopisnou omáčkou. Maskéři si s vizáží mrtvol taky moc hlavu nelámali, většinou jim nakydali na ksicht bílej pudr nebo make-up, a nechali je volně pobíhat po place. Docela slušný gore naplno upoutalo mou pozornost až v závěru, kdy zombie v továrně zmasakrují zbytek přeživších. ()

Campbell 

všetky recenzie používateľa

Tak tohle bylo sice dobré, ale každý další scénou se mi to zdálo horší a horší. ÚStřední hrdinové, ti vojáci, byly výborní a Italové se snažily natočit i jejich mentalitu. Gore se mi taky líbilo a bloudění odnikud nikam mi přišlo fajn. Tak proč jenom 3*? Takže za prvé masky zombíků byly strašný, dobře jsou tu podivný modří zombíci kteří vypadají ještě poměrně slušně, ale pak tu jsou prostě jen herci kterým plácli pod oko make-up a to vypadalo fakt bídně. Navíc každou minoutou filmu se moc zombíci neřešily, takže mě to nemělo moc čím zaujmout, navíc film je zbytečně natahovanej a zdlouhavej. Ale první hodina je sakra zábavná. ()

Karamanlis 

všetky recenzie používateľa

Hell of the Living Dead je nádhernou ukážkou osemdesiatkového talianskeho trashu, v ktorom jeho tvorcovia vsadili všetko na jednu kartu - na gore. Ide o ultranásilný zombie horor, v ktorom sa miestami objavujú aj aspekty typické pre talianske kanibalské filmy. Doménou je spomínané gore, ktorého sa tu divákovi dostane naozaj neúrekom, pričom so scenárom si Mattei s Fragassom evidentne moc nelámali hlavu. Štyria príslušníci špeciálnej jednotky, oblečení ako montéri si po celú dobu počínajú ako lobotomici, nuž a záber na stádo slonov, žijúcich vo voľnej prírode údajnej Papui-Novej Guinei je skutočnou pastvou pre oči každého jedinca, majúceho prírodovedné poznatky aspoň na úrovni základnej školy. ()

Galéria (8)

Zaujímavosti (3)

  • Film bol zakázaný v Západnom Nemecku. (Paldiny)

Reklama

Reklama