Réžia:
John BadhamScenár:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrajú:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (viac)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladý Brooklynčan Tony Manero žije len pre sobotné noci na miestnej diskotéke, kde je kráľom tanečného parketu. Jeho každodenný život však už nie je taký vzrušujúci. Doma sa stále háda s otcom a vo svojej práci v obchode s farbami tiež nenachádza uspokojenie. Veci sa začnú meniť, keď začne s priateľkou Stephanie trénovať na tanečnú súťaž. Stephanie sníva o veľkom svete za hranicami Brooklynu a jej plány čoskoro navždy zmenia Tonyho život. (STV)
(viac)Videá (1)
Recenzie (321)
...Ako svoj už v poradí-tisícpäťstí komentár som si jednoducho zvolil Horúčku sobotnajšej noci, ktorú som ešte ani poriadne nevidel, a pritom ju pravidelne, rok čo rok-reprízujú. Zahviezdil v nej nikto iný, než John Travolta, ktorý sa skrátka musel pre rolu „búrlivého tanečníka” Tonyho Maneru narodiť, lebo si naozaj nedokážem predstaviť, že by si namiesto neho tu zahrali, napríklad-Dick Gere, alebo Patrick Swayze, aj keď sú určite dobrí, na neho nemajú ani zďaleka_ Nachádzam sa v new-yorskom Brooklyne v druhej polovici 70. rokov, 20. storočia, s nostalgickým pohľadom na Dvojičky, a tu je taktiež k dispozícii D-I-S-K-O klub 2001:ODYSSEY + stovky iných, kam chodí vymetať tanečné parkety Tony Manero, ktorého všetci obdivujú, ako fenomenálneho tanečníka ! Skrátka, tu na chvíľu, teda na noc vypne, zabudne na svoju debilnú rodinu, ktorá ho neskutočne serie. Nemôže NON-STOP tancovať, a tak musí aj pracovať v obchode s farbami, a nedá sa povedať, že by ho toto povolanie povznášalo do nebies. Tatko je už pol-roka nezamestnaný, mama stále myslí na jeho brata Franka, ktorý čoskoro-vystúpi z “CIRKVI” , alebo má mladšiu sestru, ktorú som iba raz uvidel. Keď nie je doma s nimi, tak dá sa povedať, že sa poflakuje s kamarátmi, či sa mu stále dvorí pekná kráska Annette, ktorú pošle k vode. Raz sa na akcii zahľadí do neprístupnej STEPHANIE, do ktorej sa zamiluje až po uši..._ Celý snímok na mňa pôsobil osviežujúcim dojmom, možno aj pre hudbu BEE GEES, ktorá viac-menej zlepšuje samotný film tak minimálne o 60% ! + životný výkon Johna Travoltu robí z tohto tanečno-hudobného dielka vskutku zaujímavý filmový zážitok, aj keď scenár nie je ničím výnimočný_ PS: Chcel by som vedieť takto vymetať tanečné parkety, bohužiaľ som neuveriteľné DREVO. ()
Po zásahu elektrickým proudem mi travoltovské taneční kreace nečiní větších obtíží, ale zatím jsem nenašel partnerku, která by stačila mému tempu. Tony Manero takovou našel a v podmanivém rytmu největších hitů sboru kastrátů z Bee Gees se spolu zavlnili tak, že mne to celkem zaujalo, ale touhu provozovat taneční studio či klub to ve mně rozhodně nevzbudilo. ()
Jedná sa pravdepodobne o film s jedným z mojich najobľúbenejších intier celkovo. Tá chôdza Johna Travoltu nemá chybu. Aj tá atmosféra 70tych rokov. Jeden z najúspešnejších filmov 70.rokov nakrútil režisér John Badham. Ten mal šťastnú ruku aj pri voľbe hudobného sprievodu, súčasťou deja sú dnes už slávne hity skupiny Bee Gees. O speváckom a najmä tanečnom nadaniu Johna Travoltu nie je pochýb. Dnešná mládež na tento štýl filmov môže pozerať, že je nič moc. Ale pred rokmi sa tým žilo, úplne iný štýl ani náhodou podobný tomu dnešnému negerskému hip hopu. Napodobňovali sme Travoltove kreácie a tá doba bola úžasná. Tak ako to zachytil režisér, vedel v tej dobe ako si pripútať divákov. A kto má rád život s tancom, nie je nad lepšiu snímku. John Travolta tu podal výborný výkon nielen teda tanečný, ale aj jeho úloha je podfarbená psychologicky a to je dobre. Horúčku považujem za hodnotný film, ktorý stále môže osloviť aj mladú generáciu. ()
Průměr. Tak by znělo konečné hodnocení tohoto snímku. Na jedné straně skvělá hudba Bee Gees a Travoltovy taneční kreace, na straně druhé neskutečně infantilní scénář, který se tváří tak smrtelně vážně, že jsem mockrát měl touhu přepnout televizi na jiný kanál. Korunu tomu nasadil příšerný český dabing, kde Travoltu mluvil Jan Dolanský. ()
Včera som videl film Tony Manero a teda som si povedal, že legendárneho Travoltu v Saturday Night Fever musím tiež a úprimne, netušil som, že to bude až taká bomba. Ja som očakával skôr, že tam budú chodiť furt v elasťákoch a hrubých ponožkách niekde do telocvične pred zrkadlo a trénovať do aleluja a ono to bola celkom podarená drámička. Na celom filme sa mi veľmi páčil Travoltov hlas. Ten štýl, akým rozprával... taký kľud'as. Neviem, nejak mi to robilo dobre. Naopak, tomu malému Bobbymu, ktorý sa nevedel ani vyjadriť, by som hned' rozbil papuľu, tak ma tam sral s tými idiotskými otázkami. A ešte malá Annette sa mi páčila viac, ako Stephanie, ktorá mala oči kilometer od seba. Rozhodne si myslím, že tento fim je ideálny na stavy depkové! Travoltove pohyby v prvej minúte a desiatej sekunde filmu by rozhodili i mrtvolu... ()
Galéria (67)
Zaujímavosti (41)
- Konkurzu na roli Stephanie se zúčastnilo několik hereček. Mezi nimi třeba Carrie Fisher, Jessica Lange, Kathleen Quinlan nebo Amy Irving. Poslední jmenovaná se dostala až do finální rozhodovací fáze. (Terva)
- Námět Nika Cohna byl dlouho považován za soubor skutečných příběhů z Brooklynu. Po deseti letech autor přiznal, že šlo o vymyšlený příběh. (Terva)
- Při písni "You Should Be Dancing" měl být původně záběr jen na Travoltovi nohy. Ten se tak naštval, že pohrozil odchodem z natáčení filmu. Režisér nakonec od tohoto záměru ustoupil. (Terva)
Reklama