Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Japonská West Side Story plná rapových battlů, stylových mafiánů i ostřílených kung-fu bojovníků. Hiphopový muzikál z prostředí nočního Tokia, které ovládají znepřátelené klany. Válka o nejlepší freestyle může začít. (MFF Karlovy Vary)

Videá (5)

Trailer 3

Recenzie (16)

tompaulman 

všetky recenzie používateľa

Jeden z nejoriginálněji zpracovaných filmů, co jsem viděl. Nedokážu to vůbec k ničemu přirovnat. Sono protentokrát hodil bobek na nějaký příběh, dějové zvraty či psychologii postav a naservíroval dvě hodiny čisté zábavy pro divákovy oči a uši, přičemž celý film se zakládá jen na beefu tokijských hiphopových crews. Nestačil jsem pobírat, co všechno Sono vymyslel za lokality, kulisy, postavy, kostýmy a bojové scény. Megaúlet, při jehož tvorbě musely být spotřebovány hromady drog. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Predbežný zostručnený komentár (bez spoilerov): Na rovinu priznávam, že si nie som celkom istý svojim hodnotením, ktoré pocitovo počas filmu vystreľovalo do absolútnych výšin a v zápätí strmo padalo nadol k šedivým hodnotám. V momentálne prevažujúcom nadšení sa však pokúsim vyvážiť tunajšie názory a udám pár dôvodov. Je to Sono absolútne iný, a pritom zostáva v zásade sám sebou; nikto by totiž nedokázal vytvoriť tak dokonalý protiklad drtivej väčšiny jeho autorskej filmografie. Pokým doteraz preferoval 35mm kameru a svojim predchádzajúcim filmom jej dokonca vzdal srdečnú poctu, tu točí výhradne na digitál s prehršelom efektov, trikov, animácií a ďalších moderných vychytávok, ktoré tak dlho odmietal. Úplne tu absentujú jeho typické témy - hľadanie vlastnej identity či rozklad rodinných hodnôt by sme tu hľadali márne. Vlastne i spoločenskú satiru ako takú (alebo je len priveľmi dobre ukrytá). Príbeh sa odohráva behom jedinej noci a následujúceho rána. Film vôbec nemá ľudskú hlavnú postavu - protagonistom sú v skutočnosti ulice tokijského Bukura. Atmosféra živej pulzujúcej metropoly je prítomná v každej sekunde a pohybe plávajúcej kamery, plynulo prechádzajúcej od postavy k postave, od zápletky k zápletke. Je to chaos, ale dokonale zorganizovaný chaos, ktorý zachytáva život i v tejto pokrútene absurdnej podobe výstižne a bezmedzne. Tak úchvatné využitie každého centimetra štvorcového scény som už dávno nevidel. Hudba a dej (o absencii príbehu by som úplne nehovoril - na druhú stranu je pochopiteľné, že mozaikovitá konštrukcia v tak "malom" časovom úseku môže vyvolávať tento dojem) sú zámerne podriadené stereotypom západnej kultúry a jej influencie na japonskú mládež - pomeriavanie veľkosti pohlavných orgánov, macho syndróm, coolness everywhere... A anime/manga štylizácia s afektovaným herectvom a emóciami k tomu sedí. Má však aj silné hnacie motory - priateľstvo, zradu, nenávisť, lásku, smrť a mnohé ďalšie. Úroveň perverzie je zhruba rovnaká, ako vo vysoko kontroverznej komiksovej predlohe od Santa Inoue. Bojová choreografia sa stupňuje a často nie je vôbec prekrývaná strihom. Strih vôbec je na samostatnú kapitolu. Šóta Sometani ako rozprávač (film sám reflektuje svoju podstatu pohľadmi a prehovormi do kamery) skvelý. Casting je efektívny a zábavný rovnakou mierou, ako film sám. A musím súhlasiť s výrazom z prvej časti Adrianovho komentára - rozhodne to JE jeden z najlepších muzikálov vôbec. A narozdiel od neho si myslím, že práve absencia humoru (nie však nadhľadu) napomáha tragickému vyzneniu v momentoch, keď je to najviac potrebné. Otázka, či sa Sono utrhol z reťaze je nemiestna - on sa naopak nechal spútať predlohou a ňou reflektovanými fenoménmi. Nie však natoľko, aby opäť nestvoril čosi perfektné. 100%_____UPDATE: Znižujem za 4*, pocitovo už čiastočne vyprchalo, uvidíme, čo po druhom zhliadnutí. 85% ()

Reklama

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Sion Sono už tradične natočil film, ktorý sa vymyká prakticky všetkému, čo sa dá bežne vidieť, čo je vlastne aj jeden z dôvodov, prečo som si ho tak obľúbil, ale tentoraz som mu až tak moc na chuť neprišiel. Stále som mal pocit, ako by sa až moc snažil napodobiť staršiu tvorbu Takashi Miikeho s jeho trademarkami, čo mi príde úplne zbytočné, ale aj tak by to nemuselo byť zlé a vlastne ani nie je, no od Sona už jednoducho čakám viac. Už tie hlavné prvky, z ktorých je to celé skombinované, ako hip-hop, pouličné gangy, a muzikálový štýl teda moc nemusím, ale tentoraz to moc nezachráni ani prevedenie, ktoré mi príde len také béčkové a aj postavy sú skôr len také obyčajné figúrky, ktoré sa prejavujú hlavne výstredným správaním. A pritom práve tie, ktoré mi ešte prišli celkom sympatické ani nedostali moc priestoru. Ale aspoň stále je to rozhodne nadpriemer, film je nadmieru svižný, tie necelé dve hodiny mi ubehli veľmi rýchlo, nechýba zaujímavý vizuál, celé je to očakávane správne uletené a uzavrie to dlhé akčné finále, pričom celkovo mi tu akcia prišla zábavná, obzvlášť všetky tie súboje. Takže na ten lepší priemer to určite stačí, celkom ma to aj bavilo, ale od Sona, svojho najobľúbenejšieho režiséra už predsa len očakávam inteligentnejšie a zaujímavejšie filmy, než len takúto prakticky jednoduchú zábavu. A tak je Tokyo tribe z mnou jeho videných filmov doteraz najslabší film a tak dúfam, že tie nasledujúce diela mi už opäť sadnú viac. 62% ()

Zíza 

všetky recenzie používateľa

Tak tentokrát jsme si se Šionem nesedli. To, že rap není zrovna můj šálek v tomhle pofidérním muzikálu, ani tak nevadí, jako spíš pocit, že všechno je to jen o kulisách a výstředním chování většiny postav. Jinak o ničem jiném. A to mi prostě nestačí. Pokud máte rádi rap, bezhlavou řežbu, absenci "příběhu" a nebojíte se trochu nechutností, tak směle do toho. Je to přesně japonské UFO 「Unidentified Film Object」 a tentokrát bohužel mimo můj vkus. ()

Wade 

všetky recenzie používateľa

Barevná japonská hudební šílenost. Hudba ve filmu sice není to co poslouchám ale přesto měl film svůj rytmus a mě se na to dobře dívalo. Bylo by to na solidní 3 hvězdy,ale když k tomu přičtu fajn souboje jdu na slabší 4* ke kterým také hodně pomohla úžasná Nana Seino která byla ve své roli fakt perfektní. 75% --- 7/10 IMDb ()

Galéria (28)

Reklama

Reklama